Ha a Google friss és pontos termékadatokkal rendelkezik, akkor speciális formázást alkalmazhat a keresőtalálatokra, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. Ilyen adatok többek között az ár, az értékelés, illetve a készlet állapota. Ha a Google ki tudja egészíteni a találatokat ezekkel az adatokkal, akkor az adott termék találata feltűnőbb lesz a többi között, és több figyelmet von majd magára.
A Google a képtalálatok között , a Térképen, illetve persze a Google Shopping találatai között is képes termékadatokat megjeleníteni, ha hozzájuk fér. De miért ne férne hozzájuk?
A termékadatok és a Google
Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem képes a világ legfejlettebb, gép tanulást is alkalmazó keresőmotorja magától összeszedni egy termék adatlapjáról ezeket az információkat.
A Google, habár valóban okos, nem képes minden adattípust felismerni és begyűjteni egy ilyen weboldalról, ezért strukturált adatjelöléseket, illetve termékadatbázisokat kell használnod, hogy rámutass ezekre. Egy másik opció a Google Merchant Centert alkalmazni, habár ahhoz is külön kell feltöltened ezeket az adatokat.
A Google csak akkor hajlandó ilyen információkat megjeleníteni a keresőtalálatokban, ha biztos benne, hogy pontos adatokkal rendelkezik. Az e-kereskedelmi webhelyek üzemeltetőinek tehát jóvá kell hagyniuk ezeket a Google számára.
A Google többek között nehezen tudja eldönteni, hogy:
• A valódi árat, vagy egy akciós árat látja-e
• Egy adott terméket, vagy az ahhoz kapcsolódó termékeket látja-e
• Egy termék árát, vagy a szállítás árát, illetve ÁFA-értékeket látja-e
Szóval hogyan mutathatsz rá a helyes adatokra a Google-nak?
Strukturált adatok
A strukturált adatok megjelölésével biztosíthatod a Google számára, hogy a megfelelő termékadatokat olvassa be termékeid adatlapjairól. Ezt többféleképpen is megoldhatod, habár a leggyakoribb jelölési módszer a JSON-LD.
Google Merchant Center
A Google Merchant Centeren keresztül többféleképpen is benyújthatod ezeket az adatokat a Google-nak:
• Használhatsz strukturált adatokat, amelyeket a Google a weboldal feltérképezése során vesz majd figyelembe
• Benyújthatsz egy adattáblázatot, amely az összes termékadatot tartalmazza
• Egy fejlesztő segítségével az API is alkalmazható a termékek egyenkénti frissítésére
Amennyiben tehát azt szeretnéd, hogy a Google látványosabban jelenítse meg termékeidet a kereső felhasználók számára, gondoskodj róla a fent említett módszerek valamelyikével, hogy hozzáférhessen ezekhez az adatokhoz. A Google tájékoztató videóját itt nézheted meg, de ha úgy gondolod, segítünk beindítani webshopod! Kattints IDE, és kérd személyre szabott ajánlatunkat.