AMP - SEO tippek ekereskedelmi webhelyeknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

E-kereskedelmi SEO tippek – egyenesen a Google-tól
2021/05/12
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google egy nemrégiben feltöltött videójában több hasznos SEO tippet is megosztott, amelyek kifejezetten az e-kereskedelmi webhelyek / webáruházak számára lehetnek hasznosak a láthatóság fokozása céljából.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Ha a Google friss és pontos termékadatokkal rendelkezik, akkor speciális formázást alkalmazhat a keresőtalálatokra, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. Ilyen adatok többek között az ár, az értékelés, illetve a készlet állapota. Ha a Google ki tudja egészíteni a találatokat ezekkel az adatokkal, akkor az adott termék találata feltűnőbb lesz a többi között, és több figyelmet von majd magára.


A Google a képtalálatok között , a Térképen, illetve persze a Google Shopping találatai között is képes termékadatokat megjeleníteni, ha hozzájuk fér. De miért ne férne hozzájuk?

 

A termékadatok és a Google

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem képes a világ legfejlettebb, gép tanulást is alkalmazó keresőmotorja magától összeszedni egy termék adatlapjáról ezeket az információkat.


A Google, habár valóban okos, nem képes minden adattípust felismerni és begyűjteni egy ilyen weboldalról, ezért strukturált adatjelöléseket, illetve termékadatbázisokat kell használnod, hogy rámutass ezekre. Egy másik opció a Google Merchant Centert alkalmazni, habár ahhoz is külön kell feltöltened ezeket az adatokat.


A Google csak akkor hajlandó ilyen információkat megjeleníteni a keresőtalálatokban, ha biztos benne, hogy pontos adatokkal rendelkezik. Az e-kereskedelmi webhelyek üzemeltetőinek tehát jóvá kell hagyniuk ezeket a Google számára.
A Google többek között nehezen tudja eldönteni, hogy:
•    A valódi árat, vagy egy akciós árat látja-e
•    Egy adott terméket, vagy az ahhoz kapcsolódó termékeket látja-e
•    Egy termék árát, vagy a szállítás árát, illetve ÁFA-értékeket látja-e

 

Szóval hogyan mutathatsz rá a helyes adatokra a Google-nak?

 

Strukturált adatok

A strukturált adatok megjelölésével biztosíthatod a Google számára, hogy a megfelelő termékadatokat olvassa be termékeid adatlapjairól. Ezt többféleképpen is megoldhatod, habár a leggyakoribb jelölési módszer a JSON-LD.

 

Google Merchant Center

A Google Merchant Centeren keresztül többféleképpen is benyújthatod ezeket az adatokat a Google-nak:
•    Használhatsz strukturált adatokat, amelyeket a Google a weboldal feltérképezése során vesz majd figyelembe
•    Benyújthatsz egy adattáblázatot, amely az összes termékadatot tartalmazza
•    Egy fejlesztő segítségével az API is alkalmazható a termékek egyenkénti frissítésére

 

Amennyiben tehát azt szeretnéd, hogy a Google látványosabban jelenítse meg termékeidet a kereső felhasználók számára, gondoskodj róla a fent említett módszerek valamelyikével, hogy hozzáférhessen ezekhez az adatokhoz. A Google tájékoztató videóját itt nézheted meg, de ha úgy gondolod, segítünk beindítani webshopod! Kattints IDE, és kérd személyre szabott ajánlatunkat. 
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.