Szóval vajon mégis miért tart olyan sok marketinges a Facebook hirdetésektől? Adott a világ legnagyobb közösségi platformja, amin nem csak több, mint egymilliárd nemzetközi felhasználó, hanem több millió magyar is aktív, ráadásul a Facebooknak van a legnagyobb közösségi e-kereskedelmi bevétele is.
Ha szeretnél több online értékesítést lebonyolítani, akkor mindenképpen érdemes befektetni a Facebook hirdetési platformjába is. Ha pedig szeretnéd többszörösen visszanyerni ezeket a befektetett összegeket, akkor kövesd az alábbi tippeket – vagy vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát!
Használj dinamikus termékhirdetéseket
A dinamikus termékhirdetések a leghatékonyabb online reklámeszközök közé sorolhatók egy webáruház számára. Hogy miért? Mert ezek a hirdetések kifejezetten azokat a „majdnem vásárlókat” célozzák meg, akik korábban már jártak online üzletedben, de végül nem vásároltak semmit.
Bizonyára te is találkoztál már a Facebookon olyan termékeket kínálgató hirdetésekkel, amikhez hasonlókat nemrégiben nézegettél az interneten. Így néz ki a dinamikus újracélzás a Facebookon.
A dinamikus termékhirdetésekhez a Facebook sablonokat is kínál, így nem kell az összes termékedhez új hirdetést létrehoznod a Facebookra. Itt érvényesül a „dinamikus” jelző: a Facebook hirdetési rendszere webhelyedről „lesi” le a termékek nevét, árát, a hozzájuk tartozó képet, és egyéb információkat is. Ez különösen az olyan webáruházak számára hasznos, amelyek több száz, vagy több ezer terméket kínálnak.
A dinamikus termékhirdetésekben megjeleníthetsz egy, vagy akár több terméket is (lapozható galériformátumban) azoknak a korábbi látogatóknak, akik megnézték ezeket a termékeket webáruházadban, és talán hozzá is adták őket a kosarukhoz, de végül nem fejezték be a vásárlást.
Íme a hirdetések használata nagyvonalakban:
1. A dinamikus termékhirdetések használatához a Facebook Business Managerre kell elnavigálnod, és meg kell adnod a platformnak termékkatalógusodat. A katalógusban azok a termékek szerepeljenek, amelyeket szeretnél megjeleníteni a hirdetésekben.
2. Szükséged lesz egy Facebook nyomkövető képpontra (pixelre) is webáruházad oldalain, hogy a Facebook ezen keresztül lássa, mely felhasználói milyen termékek iránt érdeklődnek. A Facebook ez alapján mutat majd releváns termékeket korábbi látogatóidnak.
3. Válaszd ki, hogy milyen sablont szeretnél használni hirdetéseidhez. A Facebook ezt követően automatikusan kitölti majd a dinamikus mezőket (név, ár, kép stb.) a megfelelő adatokkal a katalógus alapján.
4. Készítsd el és indítsd be kampányodat a hirdetésekkel!
Használj többtermékes hirdetéseket
A Facebook többtermékes hirdetései segítségével egyszerre több terméket is megjeleníthetsz a felhasználók számára. A termékek ilyenkor egy oldalra görgethető galéria formájában jelennek meg a felhasználóknak.
Ezek a hirdetések több opciót is kínálnak az érdeklődőknek, így nő a konverziók esélye. Sőt, egy kis kreativitással még arra is felhasználhatod őket, hogy egy-egy termék több előnyét felsorold velük.
A többtermékes hirdetések alkalmazhatók „önmagukban”, vagy akár az előbb említett dinamikus hirdetésekkel karöltve is.
Használj nyomkövető képpontot
A nyomkövető képpont egy rövid kódrészlet, ami webhelyeden elhelyezve segít nyomon követni látogatóid tevékenységeit. Ezt a kódot a Facebooktól kapod, és a platform ezen keresztül tudja azonosítani webhelyed látogatóit saját felhasználói között, hogy releváns hirdetéseket mutathasson nekik.
A képpont segítségével hasonmás közönségeket is létrehozhatsz kampányaid számára, hogy még több potenciális érdeklődőt érhess el hirdetéseiddel.
Ha nyomkövető képpontot helyezel el a rendelési oldalon, akkor megfigyelheted, hogy látogatóid mit csinálnak, miután rákattintanak egy hirdetésedre.
Érdemes a képpontot jóval az előtt elhelyezned webáruházadban, hogy elkészítenéd első hirdetésedet, hiszen a Facebooknak időre lesz szüksége, hogy összegyűjthesse a célzásokra használt adatokat.
Vess be általános újracélzási kampányokat
Átlagosan 10-ből 7 vásárló hagyja hátra bevásárlókosarát, mielőtt megrendelné annak tartalmát. Újracélzás nélkül csupán e látogatók 8%-a tér majd vissza webáruházadba, hogy be is fejezze a vásárlást.
A kellő újracélzási technikákkal azonban ez az átlag akár 26%-ra is növekedhet, tehát az idő előtt távozó látogatók negyede visszatérhet, hogy befejezze vásárlását.
Az újracélzott hirdetések átkattintási aránya továbbá 10-szer magasabb lehet a nem újracélzott display hirdetésekéhez képest.
Érj el új ügyfeleket a hasonmás közönségekkel
A Facebook segíthet új ügyfeleket is találni korábbi látogatóid alapján. A hasonmás közönségek funkció alkalmazásával a Facebook hirdetési rendszere olyan felhasználóknak jeleníti meg hirdetéseidet, akik hasonlítanak meglévő ügyfeleikhez, és így valószínűbb, hogy vásárolnának is tőled.
Ahhoz, hogy a Facebook ki tudja jelölni a hasonmás közönséget hirdetéseid számára, egy alapközönséget kell megadnod neki, aminek a mintájára megkeresheti a hasonló felhasználókat. Ehhez megadhatsz neki egy előre elkészített egyéni közönséget (pl. ügyfeleid email címe alapján), vagy megszabhatod neki, hogy a webhelyeden elhelyezett képpont alapján keressen a látogatóidhoz hasonló felhasználókat.
Meséld el márkád történetét a hirdetésekkel
A megannyi kereskedelmi kampány és hirdetés közepette nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Facebook első sorban egy közösségi platform, ahová az emberek főleg kommunikálni járnak, nem pedig vásárolni.
Ez azt jelenti, hogy ha igazán sikeres szeretnél lenni márkaként, akkor neked is ki kell venned valahogyan a részedet ebből a közösségi aktivitásból a platformon. Szerencsére a Facebook jellege számos lehetőséget kínál arra, hogy megerősítsd a kapcsolatodat ügyfeleiddel – akár a hirdetéseket is felhasználatod ehhez.
A Facebook és az Adaptly egyik közös tanulmánya szerint érdemes egy olyan kampányt is futtatni, amelynek hirdetéseivel nem eladni próbálsz valamit, hanem elmeséled márkád történetét a megcélzott felhasználóknak. Ez jelentősen javíthatja a konverziós arányokat.
A videós hirdetések kifejezetten hasznosak többek között az ilyen történetek elmesélésére is.
Erősítsd meg a meglévő ügyfélkapcsolatokat egyéni közönségekkel
Az egyéni célközönségek segítségével egyedi listákat hozhatsz létre a Facebook hirdetéskezelő felületén, amelyeket aztán különféle kampányokkal célozhatsz meg. Egyéni célközönségek létrehozhatók meglévő ügyfeleid email címei, Facebook azonosítói, vagy telefonszámai alapján.
Az egyéni közönségek továbbá lehetővé teszik a fentebb említett hasonmás közönségek létrehozását is.
Az egyéni közönségek többféleképpen is segíthetnek megerősíteni az ügyfeleiddel kialakított kapcsolataidat:
Meghívhatod meglévő ügyfeleidet, hogy kedveljék Facebook oldaladat
Az egyéni célközönségek lehetővé teszi számodra, hogy felkeresd meglévő ügyfeleidet, és meghívd őket Facebook oldaladra. Csak töltsd fel az ügyféllistádat a Facebooknak, és már létre is hozhatsz egy egyéni közönséget.
Megjutalmazhatod a visszatérő vásárlókat
Minden márkának vannak elszánt rajongói, akik megosztják a márkával kapcsolatos híreket, elújságolják pozitív tapasztalataikat ismerőseiknek, és általánosságban népszerűsítik az adott márkát a körülöttük lévőknek.
Találd meg és jutalmazd meg ezeket az embereket exkluzív ajánlatokkal, vagy soron kívüli vásárlással, valahányszor egy új terméket mutatsz be.