AMP - E-kereskedelmi Facebook hirdetések: tippek és trükkök, amelyekkel sikereket érhetsz el

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

7 tipp a hatékony e-kereskedelmi Facebook hirdetésekhez
2021/08/25
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy online üzlet, vagy webáruház népszerűsítése nem egyszerű feladat. Bármilyen marketingcsatornát is használ az ember, valahogy sosem elég jók az eredmények. Mindig több konverzióra, releváns forgalomra, és visszatérő ügyfélre van szükség.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Szóval vajon mégis miért tart olyan sok marketinges a Facebook hirdetésektől? Adott a világ legnagyobb közösségi platformja, amin nem csak több, mint egymilliárd nemzetközi felhasználó, hanem több millió magyar is aktív, ráadásul a Facebooknak van a legnagyobb közösségi e-kereskedelmi bevétele is.


Ha szeretnél több online értékesítést lebonyolítani, akkor mindenképpen érdemes befektetni a Facebook hirdetési platformjába is. Ha pedig szeretnéd többszörösen visszanyerni ezeket a befektetett összegeket, akkor kövesd az alábbi tippeket – vagy vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

Használj dinamikus termékhirdetéseket

A dinamikus termékhirdetések a leghatékonyabb online reklámeszközök közé sorolhatók egy webáruház számára. Hogy miért? Mert ezek a hirdetések kifejezetten azokat a „majdnem vásárlókat” célozzák meg, akik korábban már jártak online üzletedben, de végül nem vásároltak semmit.


Bizonyára te is találkoztál már a Facebookon olyan termékeket kínálgató hirdetésekkel, amikhez hasonlókat nemrégiben nézegettél az interneten. Így néz ki a dinamikus újracélzás a Facebookon.
A dinamikus termékhirdetésekhez a Facebook sablonokat is kínál, így nem kell az összes termékedhez új hirdetést létrehoznod a Facebookra. Itt érvényesül a „dinamikus” jelző: a Facebook hirdetési rendszere webhelyedről „lesi” le a termékek nevét, árát, a hozzájuk tartozó képet, és egyéb információkat is. Ez különösen az olyan webáruházak számára hasznos, amelyek több száz, vagy több ezer terméket kínálnak.
A dinamikus termékhirdetésekben megjeleníthetsz egy, vagy akár több terméket is (lapozható galériformátumban) azoknak a korábbi látogatóknak, akik megnézték ezeket a termékeket webáruházadban, és talán hozzá is adták őket a kosarukhoz, de végül nem fejezték be a vásárlást.



Íme a hirdetések használata nagyvonalakban:
1.    A dinamikus termékhirdetések használatához a Facebook Business Managerre kell elnavigálnod, és meg kell adnod a platformnak termékkatalógusodat. A katalógusban azok a termékek szerepeljenek, amelyeket szeretnél megjeleníteni a hirdetésekben.
2.    Szükséged lesz egy Facebook nyomkövető képpontra (pixelre) is webáruházad oldalain, hogy a Facebook ezen keresztül lássa, mely felhasználói milyen termékek iránt érdeklődnek. A Facebook ez alapján mutat majd releváns termékeket korábbi látogatóidnak.
3.    Válaszd ki, hogy milyen sablont szeretnél használni hirdetéseidhez. A Facebook ezt követően automatikusan kitölti majd a dinamikus mezőket (név, ár, kép stb.) a megfelelő adatokkal a katalógus alapján.
4.    Készítsd el és indítsd be kampányodat a hirdetésekkel!

 

Használj többtermékes hirdetéseket

A Facebook többtermékes hirdetései segítségével egyszerre több terméket is megjeleníthetsz a felhasználók számára. A termékek ilyenkor egy oldalra görgethető galéria formájában jelennek meg a felhasználóknak.


Ezek a hirdetések több opciót is kínálnak az érdeklődőknek, így nő a konverziók esélye. Sőt, egy kis kreativitással még arra is felhasználhatod őket, hogy egy-egy termék több előnyét felsorold velük.


A többtermékes hirdetések alkalmazhatók „önmagukban”, vagy akár az előbb említett dinamikus hirdetésekkel karöltve is.

 

Használj nyomkövető képpontot

A nyomkövető képpont egy rövid kódrészlet, ami webhelyeden elhelyezve segít nyomon követni látogatóid tevékenységeit. Ezt a kódot a Facebooktól kapod, és a platform ezen keresztül tudja azonosítani webhelyed látogatóit saját felhasználói között, hogy releváns hirdetéseket mutathasson nekik.


A képpont segítségével hasonmás közönségeket is létrehozhatsz kampányaid számára, hogy még több potenciális érdeklődőt érhess el hirdetéseiddel.


Ha nyomkövető képpontot helyezel el a rendelési oldalon, akkor megfigyelheted, hogy látogatóid mit csinálnak, miután rákattintanak egy hirdetésedre.
Érdemes a képpontot jóval az előtt elhelyezned webáruházadban, hogy elkészítenéd első hirdetésedet, hiszen a Facebooknak időre lesz szüksége, hogy összegyűjthesse a célzásokra használt adatokat.

 

Vess be általános újracélzási kampányokat

Átlagosan 10-ből 7 vásárló hagyja hátra bevásárlókosarát, mielőtt megrendelné annak tartalmát. Újracélzás nélkül csupán e látogatók 8%-a tér majd vissza webáruházadba, hogy be is fejezze a vásárlást.
A kellő újracélzási technikákkal azonban ez az átlag akár 26%-ra is növekedhet, tehát az idő előtt távozó látogatók negyede visszatérhet, hogy befejezze vásárlását.


Az újracélzott hirdetések átkattintási aránya továbbá 10-szer magasabb lehet a nem újracélzott display hirdetésekéhez képest.

 

Érj el új ügyfeleket a hasonmás közönségekkel

A Facebook segíthet új ügyfeleket is találni korábbi látogatóid alapján. A hasonmás közönségek funkció alkalmazásával a Facebook hirdetési rendszere olyan felhasználóknak jeleníti meg hirdetéseidet, akik hasonlítanak meglévő ügyfeleikhez, és így valószínűbb, hogy vásárolnának is tőled.


Ahhoz, hogy a Facebook ki tudja jelölni a hasonmás közönséget hirdetéseid számára, egy alapközönséget kell megadnod neki, aminek a mintájára megkeresheti a hasonló felhasználókat. Ehhez megadhatsz neki egy előre elkészített egyéni közönséget (pl. ügyfeleid email címe alapján), vagy megszabhatod neki, hogy a webhelyeden elhelyezett képpont alapján keressen a látogatóidhoz hasonló felhasználókat.

 

Meséld el márkád történetét a hirdetésekkel

A megannyi kereskedelmi kampány és hirdetés közepette nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Facebook első sorban egy közösségi platform, ahová az emberek főleg kommunikálni járnak, nem pedig vásárolni.


Ez azt jelenti, hogy ha igazán sikeres szeretnél lenni márkaként, akkor neked is ki kell venned valahogyan a részedet ebből a közösségi aktivitásból a platformon. Szerencsére a Facebook jellege számos lehetőséget kínál arra, hogy megerősítsd a kapcsolatodat ügyfeleiddel – akár a hirdetéseket is felhasználatod ehhez.


A Facebook és az Adaptly egyik közös tanulmánya  szerint érdemes egy olyan kampányt is futtatni, amelynek hirdetéseivel nem eladni próbálsz valamit, hanem elmeséled márkád történetét a megcélzott felhasználóknak. Ez jelentősen javíthatja a konverziós arányokat.


A videós hirdetések kifejezetten hasznosak többek között az ilyen történetek elmesélésére is.

 

Erősítsd meg a meglévő ügyfélkapcsolatokat egyéni közönségekkel

Az egyéni célközönségek segítségével egyedi listákat hozhatsz létre a Facebook hirdetéskezelő felületén, amelyeket aztán különféle kampányokkal célozhatsz meg. Egyéni célközönségek létrehozhatók meglévő ügyfeleid email címei, Facebook azonosítói, vagy telefonszámai alapján.


Az egyéni közönségek továbbá lehetővé teszik a fentebb említett hasonmás közönségek létrehozását is.


Az egyéni közönségek többféleképpen is segíthetnek megerősíteni az ügyfeleiddel kialakított kapcsolataidat:

 

Meghívhatod meglévő ügyfeleidet, hogy kedveljék Facebook oldaladat

Az egyéni célközönségek lehetővé teszi számodra, hogy felkeresd meglévő ügyfeleidet, és meghívd őket Facebook oldaladra. Csak töltsd fel az ügyféllistádat a Facebooknak, és már létre is hozhatsz egy egyéni közönséget.

 

Megjutalmazhatod a visszatérő vásárlókat

Minden márkának vannak elszánt rajongói, akik megosztják a márkával kapcsolatos híreket, elújságolják pozitív tapasztalataikat ismerőseiknek, és általánosságban népszerűsítik az adott márkát a körülöttük lévőknek.
Találd meg és jutalmazd meg ezeket az embereket exkluzív ajánlatokkal, vagy soron kívüli vásárlással, valahányszor egy új terméket mutatsz be.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.