A következő cikkben az alábbiakról lesz szó:
- A digitális fogyasztás legújabb trendjei és mutatói
- Tippek ügyfelek digitális jólétének biztosítására
- Példák arra, hogy egyes márkák hogyan alkalmazzák a digitális jólétet saját marketingkampányaikban
Manapság egy cég online jelenléte átfogó marketingstratégiája fontos elemét képezi. A marketingkommunikáció jelentős része az ügyfeleknek kiküldött emailektől kezdve a közösségi médián és a webhelytartalmakon át egészen a chatalapú támogatásig már online közegben zajlik. Mindennek azonban egy fontos negatív vonzata is van.
A kutatások szerint a vásárlók órák százait töltik havi szinten a különböző digitális platformokon, ami gyakran egészségtelen digitális fogyasztást eredményez. A Behaviour & Attitudes 2019-es „Sign of the Times” felmérése (amelyben 1000 ír felnőttet kérdeztek meg) rávilágított, hogy 4-ből 3 fő napi szinten használja az internetet. A Facebook, a WhatsApp, az Instagram, a Viber és a Snapchat platformokra bejelentkezők száma is mind növekedett.
Ez csak egy példa arra, hogy a digitális túlterhelés milyen hatásokkal van a fogyasztókra. Nem meglepő tehát, hogy a felhasználók egyre inkább érdeklődnek a digitális detoxikálás és egyéb, pozitívabb technológiai szokásokra ösztönző kezdeményezések iránt.
Szóval hogyan segíthetsz te, mint marketinges abban, hogy ügyfeleid elérhessék 2020-as digitális jóléti céljaikat? Lehetséges úgy megerősítened online márkádat, hogy közben nem terheled túl a felhasználókat tartalmaiddal több platformon is? Véleményük szerint a válasz egy határozott IGEN!