AMP - Így változtatta meg örökre a COVID-19 az online vásárlást

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így változtatta meg örökre a COVID-19 a vásárlást
2021/03/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bármilyen meglepő is, sokan nyertek a COVID válságon. Mutatjuk ki, és hogyan, és azt is, Te hogy tartozhatsz közéjük! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Tavaly ilyenkor egy kétségekkel és félelmekkel teli, új világ köszöntött ránk. Sokáig olyan volt, mintha csak álmodnánk, egy film lenne az egész. Valójában részesei voltunk a történelemnek, mely itt zajlik a szemünk előtt. 2018-ról már szinte semmi érdekes esemény nem jut az eszünkbe, de 2020-ra mindig emlékezni fogunk. 2020 megváltoztatta a világot, és ha egyszer vissza is térhetünk a korábbi életünkhöz, a COVID-19 járvány olyan változásokat hozott, melyek megmaradnak. Ez különösen érintette az online világot és az online marketinget is. 

 

A végét várjuk, de vártuk egy éve is. Bezárkóztunk, a boltokban eltöltött órák helyett webshopok applikációit töltöttük le, az akciós ’pláza járás’ helyett hírlevelekre iratkoztunk fel. Sokan a csomagokat karanténba helyezték napokra, és hozzászoktak, nem azonnal van a kezükbe a termék, amit megvásároltak. Nem mondom, jó lesz egyszer megint szabadon boltokba járkálni, de rájöttünk, a Tesco és az Auchan házhozszállítás nem is olyan rossz dolog, minek mászkáljak egy karton tejjel és egy halom toalett papírral a kosaramban egy huzatos parkolóban? Kihozzák házhoz, kényelmesen átveszem, ez megmarad. Ez is, meg az a sok más online bolt is, amit megismertem ez alatt az egy év alatt.

 

 A világ megváltozott. Online-abb lett, mint valaha. És itt nem csak erről az egy évről van szó, ez az időszak nem csak egy lépcsőfok, amivel feljebb léptünk. Nem, itt most sebességet váltottunk, minden gyorsabban fejlődik majd, mint eddig, olyan változások előtt állunk, amelyek nem jöttek volna el, csak sokkal lassabban. Erre minden cégnek, marketingesnek fel kell készülnie, arról szól ez a cikk, hogyan. De ne gondold azt, csak én véleked így, mutatok egy ENSZ kutatást mely sok országra kiterjedten vizsgálta a helyzetet:

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 12

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.