Nem is igazán azzal van a baj, hogy valaki kipróbál egy új, vagy felkapott közösségi platformot, hanem az, hogy nem tudja, hogy hogyan rátaláljon rá célközönségére. A két extrém véglet ilyenkor az, hogy valaki vagy mindenkit bekövet annak reményében, hogy visszakövetik, vagy még ennyit sem tesz meg azért, hogy rajongótábort építsen maga vagy márkája köré.
Szóval hogy csinálják a sikeres márkák? Mi a titka annak, hogy közösségi fiókjaik felkapottak, és az emberek ténylegesen érdeklődnek azok iránt, amiket posztolnak? A legtöbb esetben minden azon múlik, hogy képes vagy-e meghatározni saját célközönségedet, illetve elérni azt releváns tartalmakkal.
Egy másik probléma a márkák körében, hogy legtöbbjük még most is egy szimpla online reklámfelületként tekint a közösségi médiára – egy olyan eszközként, ami csak termékek eladására jó. Habár a közösségi platformok valóban segíthetnek a termékek és szolgáltatások értékesítésében, az emberek nem azért böngészik naphosszat, hogy a márkák önreklámmal bombázzák őket hírfolyamjukon.
A közvetlen értékesítés nem életképes taktika ezeken a platformokon. Hogy miért? Mert a közösségi média marketing valójában a tartalommarketing egyik ágazata, amiben releváns információkat kell megosztani egy kellően definiáld célközönséggel. Ha ezt elég sűrűn csinálod, ez a célközönség idővel nem csak hasznos információid, hanem márkád, és annak kínálata iránt is érdeklődni kezd anélkül, hogy erőltetned kellene a marketinget.
Ezzel pedig vissza is kanyarodtunk a célközönséghez, ami mai cikkünk témája – akár influencerként, akár egy márka képviseletében érkeztél ide, a következő útmutató neked szól!