A blogolás a tartalommarketing és a SEO egyik alapvető része, és a Semrush jóvoltából azt is tudjuk, hogy a B2B cégek akár 67%-kal több érdeklődőt szerezhetnek maguknak az aktív blogolással.
Az alábbiakban bővebben is kifejtjük, hogy miért van szüksége lényegében minden cégnek egy online blogra! Ha pedig nincs időd neked vezetni ezt a blogot, szívesen segítünk: ide kattintva kérheted ajánlatunkat.
1. Segít forgalmat bevonzani
A blogolás egy remek taktika a releváns forgalom bevonzására. Ha igyekszel minőségi tartalmakat előállítani és a megfelelő kulcsszavakat használni, akkor a Google is releváns találatokként jeleníti majd meg bejegyzéseidet a kereső felhasználók számára.
Mi több, blogodat olyan tartalmak előállítására is használhatod, miket közönséged előszeretettel oszt majd meg a Facebookon, a LinkedInen és más közösségi platformokon.
2. Hitelesebbé teszi márkádat
Ha azt szeretnéd, hogy az emberek egy megbízható, hiteles forrásként tekintsenek márkádra, akkor kezdj el hasznos tartalmakat publikálni blogodon. Amikor olyan értékes tartalmakat osztasz meg közönségeddel, amiket szívesen olvasnak, és amik akár segíthetnek is megoldani problémáikat, akkor egyértelműen látszódni fog, hogy márkád nem csupán a profitra hajt, hanem ténylegesen szeretne segíteni ügyfeleinek.
3. Javítja a konverziós arányokat
A Semrush adatai szerint a B2B cégek akár 67%-kal is megnövelhetik konverzióik számát, ha elkezdenek aktívan blogolni.
A blogbejegyzések lehetővé teszik, hogy egy közvetlenebb párbeszédet folytathass célközönségeddel. Ehhez engedélyezd a hozzászólásokat bejegyzéseid alatt és/vagy oszd meg bejegyzéseidet a különböző közösségi felületeken is. Ne felejts el persze válaszolni sem a hozzászólásaikra.
Sokat segíthet az is, ha konkrét kérdéseket teszel fel blogbejegyzéseidben, amikre aztán olvasóid közvetlenül válaszolhatnak a hozzászólások között. Ezzel hasznos visszajelzést kaphatsz arról, hogy tetszik-e a tartalom célközönségednek, vagy, hogy mikre lennének kíváncsiak a jövőben.
4. Közösségi média
A blogbejegyzések a közösségi platformokon keresztül is forgalmat vonzhatnak webhelyedre, ahol aztán a felhasználók közelebbről is megismerkedhetnek kínálatoddal. Ehhez nem kell mást tenned, mint megosztanod új bejegyzéseidet a különböző közösségi hálózatokon.
Ha a felhasználóknak tetszik, amit olvasnak, akkor jó eséllyel elkezdik majd követni márkádat a különböző platformokon, és később is szívesen visszatérnek majd blogodra további hasznos tartalmakért.
5. Email marketing
A blogolás és az email marketing szoros kapcsolatban állnak egymással. Új bejegyzéseidet például emailben is kiküldheted feliratkozóidnak – ez történhet minden héten egyszer, az elmúlt hét bejegyzéseiből, vagy, ha ritkábban blogolsz, akár mindegyik bejegyzésről külön emailt küldhetsz (de figyelj rá, hogy ne spamelj).
Ne felejts el feliratkozási linket is elhelyezni blogbejegyzéseidben, amin keresztül az érdeklődők feliratkozhatnak hírlevelekre, hogy mindig az elsők között értesülhessenek legújabb bejegyzéseidről (vagy legalább is heti rendszerességgel).
6. Ingyen reklám magadnak
Egy blog nagyszerű ingyenes reklámfelület lehet márkád számára. Ehhez persze minőségi bejegyzéseket kell készítened, amikben aztán hivatkozhatsz termékeidre és szolgáltatásaidra, ahol ezek indokoltak. Ha például a legújabb divattrendekről írsz egy részletes elemzést, akkor itt-ott megemlítheted, hogy minőségi rúzsaid milyen jól passzolnak egy-egy márka új kollekcióihoz, és így tovább.