Egy ügyesen kialakított, cégre szabott PPC kampány kisebb és nagyobb vállalatok számára is új ügyfeleket szerezhet. A jól elhelyezett reklámok láthatóbbá teszik márkádat a keresőtalálatok között, különösen (de nem kizárólag) akkor, ha helyi cégként próbálod felhívni magadra a közeli közönség figyelmét.
Az alábbiakban néhány bevált PPC taktikáról olvashatsz, amelyek mind közelebb visznek majd marketingcéljaidhoz (ha megfelelően alkalmazod őket).
Alakítsd ki okosan PPC költségvetésedet
A PPC hirdetések költségkeretét bármikor módosíthatod, és megszabhatod, mennyit vagy hajlandó fizetni egy-egy kattintásért. A kattintások valódi ára persze a megcélzott kulcsszavaktól és egyéb tényezőktől is függ majd.
A PPC költségkeret meghatározása komoly kihívás lehet, főleg egy kisebb cég számára. Érdemes legalább a bruttó éves bevétel 8%-át ráfordítani, de figyelembe kell venni a piac jellegét és a cég méretét is. Nem mindegy az sem, hogy melyik platformot választod, hiszen a LinkedIn PPC hirdetései például sokkal drágábbak, mint amiket a Google Ads kínál.
Vedd figyelembe a hirdetési platformok előnyeit és lehetőségeit
Mielőtt belevágnál a PPC-be, nézz utána, hogy mely platformok mit kínálnak, és ez alapján, hogy melyek lennének a legideálisabbak számodra. A LinkedIn például főleg (de nem kizárólag) B2B vállalatoknak ideális míg a Facebook nagyszerű választás B2C és e-kereskedelemmel foglalkozó cégek számára.
A választáshoz ismerned kell célközönséged igényeit és preferenciáit is. Ha például jobban kedvelik a videós hirdetéseket, akkor a YouTube lesz az egyik legideálisabb hirdetései platform céljaid elérésére.
Használj meggyőző felhívásokat
A felhívás (CTA) egy olyan rövid szöveg, ami a következő lépés elvégzésére szólítja fel célközönségedet. Ez a lépés lehet egy oldal meglátogatása, egy tartalom megtekintése, egy letölthető anyag beszerzése, regisztráció, vásárlás stb. A felhívások folyamatosan arra ösztönzik az embereket, hogy haladjanak egyre tovább vásárlói utazásukban, míg végül el nem érnek a fő konverzió (általában vásárlás) pillanatáig.
Minden landing oldaladon szerepelnie kell egy egyértelmű, jól látható felhívásnak. Gyakori példák a „Hívjon bennünket még ma!” vagy a „Regisztráljon most!”, de ennél kreatívabb, ösztönzőbb CTA-kat is kitalálhatsz, úgymint „Regisztráljon még ma az ingyenes e-könyvért!”
Célozz földrajzi hely alapján
A földrajz hely alapú célzás azt jelenti, hogy az alapján célzod meg a felhasználókat, hogy éppen hol tartózkodnak. Ezzel még precízebben szűkítheted PPC kampányaid célzását, csökkentve ezzel a felesleges kattintásokat (amikért ugyan úgy fizetned kellene).
A helyi célzás kifejezetten olyan cégek számára hasznos, amelyek helyi ügyfélkört szeretnének kiszolgálni. Ilyenek például az éttermek, edzőtermek, fodrászszalonok, magánorvosi praxisok és így tovább. A helyi célzás továbbá nélkülözhetetlen olya vállalatoknak is, amelyek nemzetközileg igyekeznek elérni közönségüket.
Eleinte gondolkodj kicsiben. Ha egy helyi üzletet vezetsz, akkor jelölj ki egy észszerű területet az üzlet körül, amit a későbbiekben tovább bővíthetsz majd.
Ellenőrizd PPC kampányaidat minden héten
A hirdetési platformok maguktól intézik ugyan reklámjaid megjelenítését, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned rájuk. Ha valami nem működik, akkor senki sem fogja kijavítani azt helyetted.
Ellenőrizd rendszeresen a legfontosabb mutatókat (kattintások, CPC, átkattintási arány, konverziós arány, konverziók ára), és szükség szerint módosítsd ezek alapján kampányodat.
Optimalizáld landing oldalaidat
Minden PPC hirdetésnek van egy landing oldala (céloldala), ami kínálatodat mutatja be az érdeklődő látogatóknak. Hirdetéseid tehát csak akkor lesznek igazán sikeresek, ha ez a céloldal megragadja az emberek figyelmét, és sikeresen rávezeti őket a következő lépésre.
Egy optimalizált, gyors, igényes landing oldal segít megnyerni az érdeklődőket. Emeld ki az épp tárgyalt termékeid és szolgáltatásaid előnyeit, sajátosságait és árát is. Ezen kívül illusztráld mondandódat képekkel videókkal és infografikákkal is, ahol ez indokolt. Ne feledkezz meg a felhívásról sem!
Egy marketingügynökség felkérése a PPC (és egyéb feladatok) elvégzésére
Ha mindezek ellenére PPC stratégiád nem hozza a kívánt eredményeket, akkor jobb, ha ezt a feladatot egy tapasztalt marketingügynökségre bízod. Egy marketingszakértő sokkal több figyelmet és szakmai tapasztalatot fordíthat PPC kampányaidra, mint amennyit te megengedhetnél magadnak, így több időd jut majd cégeddel, kínálatoddal és ügyfeleiddel foglalkozni. A Marketingprofesszorok csapata segít fizetett hirdetéseid optimalizálásban. Amennyiben inkább profikra bíznád hirdetéseid, és csökkentenéd konverziós költséged, keress fel minket most!