A turizmus és vendáglátás marketinget sem kerülte el a mesterséges intelligencia használata, mi a Marketing Professzoroknál folyamatosan bővítjük azt a kört, amelyben az AI-t, mint a marketing HATÉKONYSÁGÁT NÖVELŐ TECHNOLÓGIÁT használjuk. Az AI-t használó technológiák tömeges átvétele valamennyi iparágban javította a buyer personák felépítését, elérését, idő- és költséghatékonyabbá tette a munkavégzést, illetve számos emberi hibatényezőt is megszüntetett. A Technopedia által 2023-ban publikált statisztikák szerint a mesterséges intelligencia globális piaca 2030-ra a 1,35 trillió dollárt is elérheti.
Tekintve, hogy vezető cégek több, mint 90%-a fektet ilyen technológiákba, nem meglepő, hogy az AI a turizmusban is felütötte a fejét az elmúlt években. A hotel és étterem marketing területén már jóideje alkalmazunk mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat.
De pontosan mi is az az AI, és milyen változásokért felel a vendéglátás marketingben? Erről lesz szó az alábbiakban.