Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült az AdSense
2002-óta működtetek online újságokat, az első az Agrároldal.hu volt. Sokáig nehéz volt egy online újság monetizálása, de a Google Adsense révén ez gyerekjátékká vált. Már a legkisebb oldalakból is könnyen pénzt tudsz termelni, ha nem is sokat. 2003-as bemutatása óta foglalkozom az AdSense optimalizálással, most egy új ötletet hoztam azoknak, akik használják a Google Adsenset.
Az AdSense legújabb funkciója, a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”. Szóval mit is kínál ez az új lehetőség?
Mi az a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”?
A Kapcsolódó keresés tartalomoldalakon a Google AdSense új funkciója. A funkció egy kontextuális navigációs felületet jelenít meg, amely az adott oldal tartalmához kapcsolódó keresőkifejezéseket jelenít meg a felhasználó számára.
Miután a felhasználó rákattint egy ilyen felajánlott kifejezésre, átkerül az adott publikáló webhely keresőtalálati oldalára. A találati oldalon a kattintott kifejezéshez kapcsolódó releváns tartalmak és keresési hirdetések jelennek meg.
Mire jó a kapcsolódó keresés funkció?
Ha engedélyezed webhelyeden vagy alkalmazásodban a funkciót, akkor olyan előnyökre számíthatsz:
- Az első előny az, hogy fokozott felhasználói aktivitást nyújt, ami magába foglalja a sűrűbb webhelyforgalmat, a gyakoribb oldalmegtekintéseket, illetve a hirdetések gyakoribb megjelenései.
- A második előny a releváns keresési hirdetések megjelenése. Az AdSense webhelyed saját keresőtalálati oldalain is megjeleníthet majd olyan keresési hirdetéseket, amelyek kapcsolódnak a felhasználó beírt kifejezéséhez.
- A harmadik előny az, hogy folyamatos bevételt biztosít. Tartalmaiddal már alapból pénzt keresel az AdSense segítségével, ez a funkció pedig további lehetőségeket kínál arra, hogy hirdetéseket jeleníts meg a webhelyeden aktív felhasználóknak.
- Az utolsó előny a jobb felhasználói élmény. Mivel te szabhatod meg, hogy hogyan jelenjenek meg a kapcsolódó keresések hirdetései, ezek természetesen illeszkedhetnek webhelyedre, így nem törik meg a felhasználói élményt.
A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” tehát egy kevésbé zavaró, természetesebb hirdetési forma látogatóid számára.
A felhasználók adatvédelme
A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” egy kontextuális egység, ami azt jelenti, hogy tartalma az oldal tartalmához igazodik. Ezen kívül a keresőtalálati oldalon megjelenő hirdetések célzását az is meghatározza majd, hogy a felhasználó milyen keresőkifejezésre kattintott rá. A Google így kerüli el, hogy a célzás ne a felhasználói adatok alapján történjen.
A kapcsolódó keresés funkció használata
Ha szeretnéd hozzáadni ezt a funkciót webhelyedhez vagy alkalmazásodhoz, akkor kérd az AdSense-fiókod kezelőjének segítségét. A funkció használatához többféle követelménynek is meg kell felelned.
Ha webhelyed tartalmaihoz nincs külön keresőfunkciód, akkor létre kell hoznod egyet.
A Google Súgója részletesen is bemutatja a folyamatot, de nagyvonalakban a következőket kell tenned:
- Hozz létre egy egyéni keresési stílust az AdSense fiókodban
- Döntsd el, hogy hová helyezd a keresősávot a tartalomoldalakon
- Másold ki a kódrészletet az AdSense fiókból és illeszd be azt a tartalomoldalakra
- Véglegesítsd a változtatásokat webhelyeden
A kapcsolódó keresés funkció statisztikái
Az új funkcióhoz statisztikáit is nyomon követheted. AdSense fiókodban tölcsérjelentést láthatsz a kapcsolódó keresés egységről.
Válaszd a „Jelentések > Új egyéni jelentés létrehozása” opciót, majd add hozzá a „Hirdetésformátum” lebontást > Mutatók szerkesztése > Tölcsérmutatók.