Amikor a marketing tanácsadó is tehetetlen…
A magyar KKV-k vezetőinek döntéseire gyakran rányomja bélyegét a sznobság: Hirdessünk a rádióban, nem is olyan drága az, biztos megéri. AdWords kampány? Hát jó, egy 50.000-et rátehetünk havonta, de ne többet! Ezt a sznobságot gyakran a marketig tanácsadó sem képes átütni, hiába mutatja az Analytics konverziós számait, mely szerint bőven a konverziós limit alatt érkeznek ajánlatkérések, foglalások az ügyfelek weboldalára, a mérhetetlen eredményeket produkáló rádióhirdetések gyakran tovább maradnak. –Kell az, érezni a hatását az üzletmenetben! szajkózza a tulajdonos, és egyszerűen nem hajlandó észrevenni az online marketingből MÉRHETŐEN özönlő ügyfeleket. Marketing tanácsadóként hiába mutatunk dinamikus fejlődési eredményeket az online megkeresésekben, természetesen a növekedés forrását is dokumentáltan felmutatva, Magyarországon a „szokás” nagy úr. De talán ezen változtathat Kasper Rorsted az Adidas új vezérigazgatója. Mi magyarok hajlamosak vagyunk hinni annak, ami „nyugatról” jön. Azt remélem, Kasper Rorstedre hallgatnak majd a magyar KKV-k vezetői is, hisznek neki, és értelmesebben, költséghatékonyabban költik el marketing kommunikációra szánt pénzüket
Az Adidas az online marketing felé fordul
Kasper Rorsted nem régen lett az Adidas vezérigazgatója, korábban a Henkelt vezette. Tervei szerint a digitális költés segítségével az Adidas 1 milliárd eurós bevételét 2020-ra megnégyszerezi, úgy, hogy csak az online marketing eszközeit használja, és egy fillért sem fordít TV reklámokra. Kasper Rorsted szerint egyértelmű, hogy a potenciális vásárlóréteg ma már a telefonját használja a TV és rádió helyett, így az online eszközökkel érhető el igazán, így a cég ezentúl csak ezeket építi be marketing mixébe.
KKV marketing ma Magyarországon
Mi az előnye az online eszközöknek a hagyományos médiumokhoz képest? Bizonyítottan költséghatékonyak! Az AdWors de még a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing költségei és az ebből származó eredmények forintálisan kimutathatóak! A cégek nagy részénél meg lehet határozni azt az online kapcsolat felvételi, ajánlatkérési vagy megrendelési formát, ami mérhetővé teszi minden egyes elköltött marketing forint eredményességét. Egy webáruház esetében ez 100%-ban egy étterem esetében pedig arányszámokkal kidolgozva lehetséges, de mindenképpen megvalósítható! Ez egy rádióban elhangzott spotra ugyanakkor egyáltalán nem igaz. Kaphatunk számot a BECSÜLT hallgatóságról, VALÓSZÍNŰ elérésről, de az üzletmenetünkre gyakorolt hatásáról csak érzéseink lehetnek.
Érzésből üzletet vezetni pedig nem több, mint szerencse kérdése. Meg lehet nyitni egy szórakozóhelyet a Gozsdu udvarban, az menni fog, akármit is csinálsz, ez valóban csak a pénzen és a szerencsén nyílik, hogy találsz-e ott szabad helyet. De ha számít, mire költöd a marketing költségvetésedet, inkább a tényeknek higgy, ne gondold azt, hogy egy zseni vagy, akinek a megérzései mindent megsúgnak.
KKV marketingesek, cégvezetők ha a tényekre nem hallgattok, legalább a csodált nyugatra figyeljetek oda, gondoljátok át marketing költéseiteket, ahogyan az Adidas is tette, és fektessetek nagyobb hangsúlyt a mérhető, és mérhetően költséghatékony online marketingre!
Amennyiben szeretnél professzionális segítséget online marketing stratégiád kialakításában, vedd fel a kapcsolatot velünk, IDE kattintva!