Szóval mi az a Google Cégem?
Az emberek manapság nem feltétlenül azért keresnek rá egy cégre a Google-on, hogy megtalálják annak webhelyét. Sokszor minél gyorsabban szeretnének hozzájutni azokhoz információkhoz, amikre kíváncsiak. A legtöbben megszokták, hogy ha egy helyi jellegű cég nevét begépelik kedvenc keresőjükbe, akkor arról egy tömör összefoglalást láthatnak, a legfontosabb alapvető adatokkal (úgymint cím, telefonszám, nyitva tartás, képek, stb.). Ezek az úgynevezett Google Cégem adatlapok.
A Google Cégem rendszere lehetővé teszi az üzlettulajdonosok számára, hogy befolyásolhassák, miként is jelenik meg üzletük a Google találatai között, ráadásul a regisztráció és a funkciók használata teljesen ingyenes.
Miért érdemes Google Cégem adatlapot regisztrálni?
Egy megfelelően optimalizált Google Cégem adatlap három elsődleges módon segítheti cégedet:
- Javítja helyi SEO teljesítményedet
- Forgalmat irányíthat webhelyedre és/vagy közösségi profiljaidra
- Egyszerűbbé teszi a felhasználók számára, hogy rátaláljanak üzletedre és/vagy felvegyék azzal a kapcsolatot
Természetesen üzleted regisztrációja csupán az első lépés – ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki Google Cégem adatlapodból, optimalizálnod is kell azt. Cikkünkben ebben szeretnénk segíteni a következő tippekkel:
Hogyan optimalizáld Google Cégem adatlapodat?
Az optimalizálási folyamat meglehetősen egyszerű, és nem igényel túl sok befektetett időt, de garantáltan látható eredményeket produkál. Egy nem optimalizált adatlappal nem hozhatod ki a legtöbbet a szolgáltatásból.
1. Igényeld meg és hitelesítsd Google Cégem adatlapodat
A Google automatikusan létrehoz egy-egy általános adatlapot az olyan cégek számára, amelyeket azonosítani tud az interneted, de az ilyen automatikus adatlapokon szereplő információk nem feltétlenül pontosak, vagy frissek. Ha rátalálsz cégedre a Google Cégem rendszerében (keress rá a nevére a Google-ban, és nézd meg, hogy megjelenik-e egy adatlap), akkor megigényelheted annak tulajdonosi jogát.
Amennyiben még nincs Google Cégem adatlapod, itt regisztrálhatsz egyet vállalatodnak.
2. Töltsd ki adatlapod összes mezőjét
Cégedről temérdek alapvető és fontos információt feltölthetsz adatlapodra. Ez valójában az egész rendszer lényege – hogy a felhasználók minél könnyebben rátalálhassanak ezekre az információkra. Add meg céged leírását, címét, telefonszámát, nyitvatartási óráit, webhelyét, közösségi hivatkozásait, és minden egyéb fontos információt, ami releváns lehet az ügyfelek számára (szolgáltatások, elfogadott fizetési módok, stb.).
Amennyiben üresen hagyod valamelyik mezőt, azzal nem csak az érdeklődőket fosztod meg ezektől az információktól – a hiányos információk pótlására a felhasználók (bárki, akár versenytársaid is) javaslatot tehetnek, amiket a Google úgy fogad el, hogy arról téged meg sem kérdez. Ezért fontos, hogy kitölts minden szükséges mezőt adatlapodon, és hogy rendszeresen ellenőrizd is az adatokat, ugyanis még a meglévő információkat is módosíthatja bárki (szintén úgy, hogy erről a Google nem szól neked).
3. Tölts fel kiváló minőségű képeket és videókat cégedről
Mivel a felhasználók szeretik őket, a Google is nagyra értékeli a képeket és videókat. Google Cégem adatlapodra ilyen vizuális anyagokat is feltölthetsz, és érdemes is kihasználni ezt a lehetőséget, hogy bemutasd, mire is számíthatnak az ügyfelek nálad/tőled.
Az, hogy milyen jellegű képeket töltesz fel persze attól is függ, hogy milyen jellegű cégről van szó. Egy ékszerüzlet például inkább kínálatára összpontosít majd, egy szálloda a kinézetére, míg egy étterem általában mindkettőre.
Minden üzlethelységnek érdemes legalább egy tiszta, jól látható képet feltölteni az utcafronti részről, hogy a felhasználók tudják, pontosan melyik üzletet is keressék.
Videók terén szintén a cég jellege határozza meg, hogy milyen anyagokat érdemes feltölteni.
Tartsd észben továbbá, hogy a felhasználók is feltölthetnek képeket és videókat az ezeknek fenntartott felhasználói albumokba. Ez neked általában csak segít, de érdemes néha szétnézni közöttük, és eltávolítani az esetleges kéretlen, oda nem illő tartalmakat.
4. Kérd meg ügyfeleidet, hogy véleményezzék cégedet
A Google Cégem adatlapokon a felhasználók értékeléseket (1-5 csillag) és szöveges véleményeket írhatnak arról, hogy milyen tapasztalataik voltak a céggel (legyen szó a termékekről, a szolgáltatásokról, vagy bármi másról).
Sok olyan felhasználó, aki még csak most talált rá először cégedre gyakran a vélemények (és az átlagos értékelés) alapján dönti majd el, hogy egyáltalán tovább érdeklődjön-e céged iránt. Érdemes tehát arra kérni ügyfeleidet, hogy ha elégedettek cégeddel, akkor ezt egy vélemény formájában fejezzék is ki Google Cégem adatlapodon. Ezt megemlítheted amikor személyesen találkozol velük (pl. a recepciósok egy szállodában távozásnál), vagy egy utólag kiküldött emailben is, ahol még egy hivatkozást is biztosíthatsz adatlapodhoz.
5. Válaszolj ügyfeleid véleményeire
Igyekezz minél több véleményre válaszolni, a negatív hangvitelűekre pedig mindig kivétel nélkül reagálj illedelmesen és kimérten. Ezzel biztosíthatod, hogy az új, lehetséges ügyfelek lássák, hogy igyekszel tenni a problémák érdekében, és odafigyelsz ügyfeleidre.
Néha még az is előfordulhat, hogy ha sikerül tisztáznod egy félreértést, vagy megoldanod egy elégedetlen ügyfél problémáit, akkor az utólag változtat véleményén és magasabb értékelést is mellékel ehhez!
6. Válaszold meg ügyfeleid kérdéseit
A Google Cégem adatlapokon a felhasználóknak lehetősége nyílik nyilvános kérdéseket feltenni cégednek, amelyekre minél előbb választ is várnak. Igyekezz kivétel nélkül megválaszolni ezeket! Ezzel nem csak a kérdezőknek kedveskedhetsz, de válaszaidban olyan információk szerepelhetnek, amikre egy későbbi érdeklődő is kíváncsi lehet.
7. Publikálj cikkeket és híreket adatlapodra
Google Cégem adatlapod funkcionalitása bizonyos értelemben már-már a közösségi médiára hajaz. Lehetőséged van cikkeket és egyéb híreket is megosztani itt például egy vállalati bejelentésről, egy új termékről, vagy akár egy közelgő eseményről. Mindez segít felhívni a felhasználók figyelmét néhány fontosabb dologra anélkül, hogy webhelyedre vagy blogodra kellene navigálniuk ezekért (sokakat csak az adatlap érdekel).
Egészítsd ki ezeket a bejegyzéseket képekkel, hogy felhívd rájuk a felhasználók figyelmét.
Érdemes ezzel a „hírfolyammal” rendszeresen foglalkozni és mindig megosztani itt az újdonságokat és híreket, még ha csak hetente egyszer is írsz valamit rá.
8. Ne felejtsd el frissíteni nyitvatartásodat az ünnepekkor
Az érdeklődő felhasználók biztosan tudni szeretnék, hogy üzleted nyitva tart-e egy közelgő ünnepnapon. A Google figyelmezteti ugyan a felhasználókat, ha a következő hét egyik napja ünnepnapra esik, de hogy nyitva tartasz-e (vagy hogy mettől meddig), azt neked kell megadnod! Ne felejtsd el frissíteni ezt az információt adatlapodon, és persze utána visszaállítani az eredeti időpontokat!