Éppen ezért fontos, hogy egyértelműen tájékoztad szállodád, vagy üdülőd vendégeit arról, hogy mi mindent teszel az ő biztonságuk (illetve saját csapatod) egészsége érdekében. Az alábbiakban néhány hasznos marketingtippet osztunk meg arról, hogy hogyan kommunikáld Covid-stratégiádat leendő vendégeid felé!
1. Emlegesd a biztonságot szállodamarketingedben és minden kommunikációdban
Ha szeretnél reagálni a koronavírus járvány fenyegetésére, illetve a vendégek változó hozzáállására (márpedig ez manapság a helyes stratégia), akkor legfontosabb marketingüzeneted szállodád biztonsági és higiéniai intézkedései kell, hogy legyenek. Ez nem meglepő, hiszen az emberek többsége csak akkor száll majd meg nálad szívesen, ha tudják, hogy alacsony a kockázat.
Tájékoztasd higiéniai és biztonsági intézkedéseidet szállodád webhelyén, a közösségi médián, a foglalási felületen, illetve a foglalás utáni, bejelentkezést megelőző emaileken keresztül. Ne feledkezz meg a Google Cégem, a TripAdvisor, és egyéb felületek frissítéséről sem, hogy az érdeklődő vendégjelöltek mindig mindenhol naprakész információkat olvashassanak szállodádról.
2. Fektess több hangsúlyt a szabadidőre
A koronavírus az üzleti utazók terveinek is keresztbe tett. Ahogy egyre többen kezdtek el otthonról dolgozni a tavalyi év során, úgy rengeteg üzleti rendezvény, csapatépítő és egyéb esemény került lemondásra. Mindez komoly kieséseket jelentett az üzleti utazókat kiszolgáló szállodák számára.
Habár a szabadidős utazásokat is érintette a vírus, ezek az utazók már most kezdenek visszatérni a szállodákba, így érdemes inkább rájuk koncentrálni – a családokra, a párokra, és a kisebb baráti társaságokra. Persze, ha szeretnéd elérni ezeket a célcsoportokat, akkor azokon a csatornákon kell népszerűsítened ajánlataidat, amiket ők is gyakran látogatnak.
Marketinganyagaidban emeld ki a helyi látványosságokat és olyan lehetőségeket, amik jobban érdekelhetik a szabadidős utazókat. Nem árt megnézni azt sem, hogy a többi szálloda mivel próbálja ilyenkor becsalogatni a vendégeket saját portájára.
3. Egyelőre a helyi utazókkal foglalkozz
A nemzetközi utazás még mindig erősen korlátozott, ezért az egyik legjobb szállodai marketingstratégia jelenleg az, ha kifejezetten a hazai vendégkört célzod meg ajánlataiddal.
Míg a külföldi vendégek a környéken található látnivalók iránt érdeklődnek jobban, addig a hazai vendégeket inkább szállodád különleges ajánlataival, medencéjével, edzőtermével, éttermével, és egyéb házon belüli dolgokkal érdemes megcélozni. Sőt, akár átmeneti irodaként is meghirdetheted néhány szobádat, ami kifejezetten az otthonról dolgozóknak kedvez majd.
Egyes szállodák helyi házhozszállítást is kínálnak éttermükből, ami egy remek extra jövedelemforrás lehet, amíg éttermed újra meg nem telik vendégekkel.
4. Kínálj értékeket, és rugalmas visszamondási lehetőségeket
Mivel az emberek többsége még mindig ódzkodik a szállodáktól, fontos, hogy marketingkommunikációdban létesítményed egyedi terméktulajdonságait is kiemeld. Nem csak arról kell meggyőznöd az embereket, hogy térjenek vissza a szállodákba, hanem arról is, hogy a te szállodádat válasszák. Fektess komoly hangsúlyt arra, hogy mi teszi egyedivé szállodádat, és miben különbözik kínálatod másokétól. Emeld ki korábbi elismeréseidet, vagy a közeli látványosságokat, amikhez szállodád kényelmes hozzáférést nyújt.
A cél az, hogy értékeket kínálj vendégeid számára, és erről meg is győzd őket. Nem feltétlenül muszáj alacsonyabb árakon kínálnod szobáidat, ha a normál árakon is képes vagy kellő értéket biztosítani vendégeidnek. Ezek lehetnek extra szolgáltatások, ajándék italok, egy ingyenes masszázs, kerékpárbérlés, és így tovább – olyan dolgok, amik emlékezetesek maradnak vendégeid számára.
Mivel a koronavírus még mindig jelen van, bármikor előfordulhat, hogy egy vendéged meggondolja magát, és lemondja foglalását. Na persze, ezzel ők is tisztában vannak, ezért szívesebben foglalnak olyan szállodákban szobákat, amik rugalmas visszamondási lehetőségeket biztosítanak.
5. Elemezd aprólékosan az összegyűjtött adataidat
A hatékony szállodamarketinghez a webhelyedről összegyűjtött adatokra is szükséged lesz, ebben pedig olyan eszközök segíthetnek, mint például az ingyenes Google Analytics. Ezen információk birtokában kiderítheted, hogy milyen demográfiai csoportok érdeklődnek leginkább szállodád iránt, és tervezik jó eséllyel, hogy szállást foglaljanak nálad.
Érdemes rendszeresen ellenőrizned szállodakezelő rendszeredet is korábbi vendégeid elemzése érdekében. Figyeld meg a tavaly nyári adatokat, és próbáld meg megállapítani, hogy mely demográfiai csoportoknak van a leghatározottabb utazási szándéka a vírus során.
Ezen információkkal felszerelkezve módosíthatod szállodai marketingstratégiádat.
6. Mutasd be szállodádat távolról
A koronavírus során határozottan meg kell győznöd az embereket arról, hogy igenis megéri ellátogatniuk szállodádba. A virtuális körutazások nagyszerű eszközök erre, hiszen betekintést nyújtanak az utazni vágyóknak szállodád minden zegébe és zugába (étterem, wellness, szobák, stb.) és segíthetnek eldönteni nekik, hogy ténylegesen érdekli-e őket mindaz, amit kínálsz.
Ezek a virtuális körutazások – amelyek képekből és videókból is állhatnak – ma már többféle eszközön is megtekinthetők, és lényegében csak egy modern webböngészőre van szükség hozzájuk.