5 tipp stagnáló marketinged beindításához
Az online marketing trendek nagyon gyorsan változnak, ezért gyakran előfordul, hogy az eddig eredményesen működő marketing stratégia a jövőben már nem hozza a várt eredményeket. Ilyenkor a marketingstratégia teljes átszabására van szükség, amit tovább nehezít, hogy e stratégiának mindig alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó online és offline trendekhez, csatornákhoz, és szabályokhoz. Folyamatosan frissülő stratégia nélkül egy cég hamar zátonyra futhat.
De mi a teendő, ha egyszerűen nem tudod, hogy mit is kellene tenned? Hogyan indíthatod be a dolgokat, ha marketinged stagnálni látszik? Ebben szeretnénk most segíteni…
1. Ellenőrizd és rendszerezd marketinganyagaidat
Tarts egy nagyon alapos auditod marketinganyagaid terén (segítünk, ha úgy érzed szakértőkre bíznád), hogy meggyőződj arról, hogy képesek-e kommunikálni közönségeddel, és a megfelelő ügyfeleket vonzzák-e be. Nézd meg, hogy mennyire naprakészek, megfelelnek-e az aktuális stíluselvárásoknak, és hogy átfogó marketingcéljaidat szolgálják-e. Nézzük, hogy mit értünk ez alatt konkrétabban.
Építsd fel marketinganyagaidat a kínálatod értékei, ne (csak) a funkció köré
Marketingüzeneteidnek termékeid/szolgáltatásaid végértékre kell összpontosítaniuk, nem pedig kizárólag a funkciókra és egyedi adottságokra. Egy jó marketingüzenetben szó esik a termék vagy szolgáltatás előnyeiről (személyes és érzelmi téren is), és nem csak egy listából áll, ami a különböző funkcionális elemeket sorolja fel.
Ez különösen fontos pont, ugyanis sok ügyfél érzelmi alapokra (erről a témáról itt olvashatsz bővebben) helyezi vásárlási döntését, ezért az érzelmek megcélzása mindenképpen pozitív hatással lehet marketinged teljesítményére.
Alakíts ki részletes ügyfélperszónákat
Képzeld el magad előtt azt az ügyfelet, aki szívesen vásárolna cégedtől. Most képzeld el nagyon részletesen. Ne csak az alapvető tulajdonságokra, jellemzőkre gondolj – egy nagyon személyes üzenetet kell megalkotnod, hogy hatékonyan megszólíthasd ezt az ügyfelet. Ebben emailjeid fogalmazásának felfrissítése lehet segítségedre. Az email marketing továbbra is egy nagyon kifizetődő opció lehet, ha kellően relevánssá alkotod meg üzeneteidet. Házon belüli email listádat azon adatok alapján érdemes szegmentálni, amiket maguktól az ügyfelektől sikerült megszerezned, de mindenképpen ügyelj rá, hogy célzásuk minél pontosabb, személyesebb legyen.
2. Használd ki céged történetét
Ha egy telített piacon próbálsz érvényesülni, akkor komoly kihívás lehet elkülönítened magad a konkurenciától. Ha szeretnéd megmutatni célközönségednek, hogy céged mitől egyedi, akkor ahhoz érdemes a storytelling erejét felhasználni. A storytelling lényegében történetek elmesélését jelenti, azonban nem fiktív sztorikra, hanem céged, vagy éppen elégedett ügyfeleid valódi történeteire kell gondolni. A storytelling segítségével egy nagyon személyes kapcsolatot építhetsz ki közönségeddel és ügyfeleiddel, többek között azzal, hogy bemutatod nekik céged, vagy munkatársaid történetét, vagy éppen – ahogy említettük – korábbi, elégedett ügyfeleidét. Ez a storytelling közvetlen célja – nem az értékesítés!
3. Alakítsd át webhelyedet
2015-ben bejött egy webdesign trend, aminek a lényege az volt, hogy el kell tüntetni a felesleges elemeket a webhelyekről, és ezzel egy letisztultabb, elegánsabb, zökkenőmentes, felhasználóbarát élményt kínálni a látogatóknak. Egy ilyen webhelyen a felhasználók sokkal egyszerűbben juthatnak el a konverziós ponthoz. Ez az elv a mai napig aktuális, de arra is ügyelned kell, hogy webhelyed egyedi megjelenésű legyen, hiszen az elmúlt években ez az egyszerűsítési hullám nagyon sok cég online főhadiszállását tette sablonossá.
4. Használj több videót marketingcsatornáidon
Statisztikák szerint a landing oldalakra elhelyezett videók akár 90%-kal több konverziót is képesek termelni. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy nagyon is megér releváns videókat helyezni termékeid/szolgáltatásaid landing oldalira. Erősen ajánlott több videót használni a közösségi médián, az emailekben, és általánosságban a webhelyen is, hogy megtörd egy kicsit a hosszú szövegoszlopok monotonitását.
5. Fordíts több figyelmet a mobilfelhasználókra
2019-ben a felhasználók mobilisabbak, mint korábban bármikor, és ez első sorban az okostelefonok rohamos elterjedésének köszönhető. Ahogy egyre többek zsebében lapul ott egy miniatűr számítógép, úgy a márkáknak is rá kell eszmélniük, hogy ideje mobil-első stratégiára váltani (főleg hogy a Google is így végzi már a rangsorolást), és a sebesség is fontos szempont. A mobilfelhasználókra nem csak webhelyedet, hanem tartalmaidat is optimalizálnod kell. Győződj meg róla, hogy ezek a kisméretű mobilképernyőkön is megfelelően jelennek meg, és minden funkció teljes mértékben használható (ha ezt egyáltalán lehetővé teszi a mobiltechnológia).
