Az e-kereskedelemre a legtöbb piacon óriási verseny jellemző, a branding (vagyis a márkádról felépített kép) azonban segíthet kiemelkedni a tömegből, hogy magadra vonhasd ideális ügyfeleid figyelmét.
Persze ezt könnyű mondani, de mit tehet egy olyan cégtulajdonos, aki csak most alapította vállalatát, és semmilyen brandinggel nem rendelkezik? Célod az lesz, hogy egyéni brandinget teremts márkád számára, és persze az is, hogy minél több értékesítést bonyolíts le. A következő tippek ebben segítenek majd, de ha nincs időd ezzel foglalkozni, egyszerűen csak kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és segítünk!
Találd meg és dolgozd ki márkaidentitásodat
Márkád identitása az, ahogyan bemutatod magadat a világnak. Hozzátartozik márkád logója, USP-je, illetve branding útmutatója is:
Logó: Egy egyszerű, mégis emlékezetes logó kidolgozása meglepően nehéz feladat. Érdemes egy szabadúszó grafikust felkérni rá, hogy tervezze meg és készítse el ezt céged számára, illetve persze minden egyéb vizuális anyagot is, amire szükséged lehet.
USP: Márkád identitásának USP-d is fontos része. Ez többek között azt határozza meg, hogy mi teszi egyedivé márkádat, és hogy hogyan kommunikálod ezt célközönséged, ideális ügyfeleid irányába.
Branding útmutató: Ez határozza meg, hogy milyen betűtípusokat, színeket, alakzatokat tehát milyen stílust alkalmazol marketinganyagaid elkészítésekor. Ha például már van egy logója márkádnak, ami tetszik, akkor e logó stílusához igazíthatod többi marketingelemedet. A felbérelt grafikus segíthet elkészíteni ezt az útmutatót, hogy a későbbiekben ez alapján készíthesd el új marketinganyagaidat.
Dolgozd ki márkád történetét
Márkád története bemutatja e-kereskedelmi céged lényegét. Ebben foglalhatod össze márkád eredetét, céljait, filozófiáját, alapvető értékeit és így tovább. Mindez segít a lehetséges ügyfeleknek, hogy emberibb szinten tudjanak azonosulni márkáddal.
Ha szeretnéd kidolgozni márkád történetét, akkor észben kell tartanod, hogy miért alapítottad meg cégedet, és hogy mit szeretnél elérni vele. El kell magyaráznod, hogy mit jelent számodra az, amit céged tesz, hogy az emberek is lássák, hogy megéri támogatniuk munkásságodat.
Alakítsd ki márkád közösségi médiás jelenlétét a legfontosabb csatornákon
A közösségi médiás platformok ingyenes hozzáférést biztosítanak számodra egy óriási közönséghez, és lehetőséget nyújtanak, hogy népszerűbbé tedd e-kereskedelmi márkádat. Ha a közösségi médián is szeretnéd folytatni brandingedet (ami mindenképpen ajánlott), akkor fontos, hogy minden platformon azonos elemeket használj (pl. ugyan azt a logót, ugyan azokat a színeket, fogalmazási stílust, stb.) Ebben rengeteget segít majd a már emlegetett branding útmutató.
Először persze meg kell találnod azokat a közösségi platformokat, amelyekre érdemes időt és erőforrásokat fordítanod. Lehetetlen egyszerre minden platformon aktívan jelen lenni, ezért ki kell derítened, hogy hol érheted el legtöbb ideális ügyfeledet, hogy arra a közösségi hálózatra koncentrálhass.
Ehhez érdemes megnézni, hogy versenytársaid mely platformokon vannak jelen, és hogy ezek közül hol kapják a legnagyobb figyelmet követőiktől. Nem árt továbbá utánanézni a legfrissebb statisztikáknak sem, ha például egy konkrét korcsoportot szeretnél elérni a közösségi platformokon.
Tedd egyedivé az ügyfélélményeket
Ha a közösségi médiáról van szó, bizonyára nem az ügyfélszolgálat az egyik legelső dolog, ami eszedbe jutna a branding kapcsán. Pedig azzal, hogy személyre szabott ügyfélélményeket kínálsz ezeken a platformokon, rengeteget segíthetsz a márkádról kialakuló kép megszilárdításában. Egy 2018-ban publikált felmérés szerint a vásárlók 80%-a szívesebben üzletel egy olyan céggel, ami személyre szabott élményeket kínál számukra.
Ahogy márkádon dolgozol, gondolkodj el azon, hogy hogyan tehetnéd egyedivé az ügyfélélményeket úgy, hogy azoknak közük legyen céged küldetéséhez, céljaihoz, és márkád identitásához. Például készíthetsz sajátos csomagolást termékeidhez, hogy már azok kibontása is egy sajátos élményt nyújtson ügyfeleid számára.
Folyamatosan kínálj új tartalmakat
Márkádnak többféle formában is tartalmakat kell készítenie és kínálnia, hogy releváns maradjon ideális ügyfelei számára, és hogy azok ne feledkezzenek meg róla. Ezek a tartalmak lehetnek blogbejegyzések, videók, infografikák, útmutatók és sok más is. Miután ezek a tartalmak elkészültek, persze érdemes őket minden csatornádon népszerűsíteni, függetlenül attól, hogy hol osztottad meg őket.
Készíthetsz például egy olyan vizuális útmutatót, ami segít megfelelő méretű ruhadarabokat vagy kiegészítőket választani vásárlóidnak.
A cél az, hogy minél több értéket ossz meg márkád követőivel, elnyerve ezzel bizalmukat. Az emberek sokkal szívesebben fordulnak segítségért egy olyan márkához, amiről látják, hogy érti a dolgát.