Ügyelj a helyi keresőoptimalizálásra
A keresőoptimalizálásról (SEO) bizonyára hallottál már – ez az a folyamat, amelynek célja, hogy egy webhely tartalmai minél magasabb pozícióban jelenjenek meg a keresőmotorok találatai között. A helyi keresőoptimalizálás lényege ugyan ez, csak a fő cél éppenséggel az, hogy kifejezetten a helyi keresések találatai között szeretnénk a legfelső pozíciók közé bejutni. Egy szállásoktól telített környéken jó helyi SEO jelentheti a különbséget a teltház, és az itt-ott beszállingózó vendégek között.
A helyi SEO-hoz mindenekelőtt szükséged lesz egy megfelelően kitöltött Google Cégem fiókra, illetve erősen ajánlott megfelelően kitölteni szállodád adatlapját a Facebookon, a TripAdvisoron, és minden egyéb olyan platformon, ahol a felhasználók rátalálhatnak szállodádra.
A keresőoptimalizálás (legyen az helyi, vagy más jellegű) időigényes feladat, és az eredmények gyakran nem látszódnak azonnal. Ennek ellenére hosszútávon rengeteg előnyöd származhat belőle, ezért megéri türelemmel hozzáállni.
Szükséged lesz egy mobilbarát webhelyre
Az emberek manapság ügyeik nagy részét okostelefonjaikon intézik, ráadásul ma már a keresőoptimalizálás egyik leglényegesebb eleme is ez, ezért fontos, hogy szállodád webhelye tökéletesen kielégítse a mobilról böngészők igényeit. Fontos, hogy ne csak könnyedén fellelhető légy egy okoskészüléken (SEO), hanem egyszerű, zökkenőmentes böngészési élményt és gondtalan foglalási folyamatot is biztosíts felhasználóidnak.
Ehhez egy úgynevezett mobil-első webhelyre lesz szükséged, ami első sorban mobilokra készült, és ezekre van optimalizálva. Ezzel biztosíthatod, hogy minden webhelyfunkció elérhető és használható legyen a felhasználók számára, függetlenül attól, hogy okoskészüléken, laptopon, vagy számítógépen tekintik meg azt.
Készíts kiemelkedően jó tartalmakat
A tartalommarketing minden online is jelenlévő cég elengedhetetlen marketingkelléke. Habár egy összetettebb koncepció, a tartalommarketing lényege, hogy jó minőségű tartalmakat készítesz célközönséged (értsd: azok az emberek, akiket szeretnél szállodádba vonzani) számára, és ezt megosztod velük az interneten blogbejegyzések, képek, videók, és más tartalomtípusok formájában. Ezek a tartalmak nem reklámozzák márkádat konkrétan, de felhívják az érdeklődők figyelmét szállodádra, amikor ezekkel kapcsolatos témákra keresnek rá.
Egy szálloda számára rengeteg tartalomötlet áll rendelkezésre: készíthetsz például bemutatóvideókat a környékről, jellemezhetsz egy helyi hagyományt egy képekkel illusztrált cikkben, vagy akár rövid, de hasznos általános tanácsokat is adhatsz az utazásról a közösségi médián. A lényeg, hogy ezek a tartalmak valamilyen módon visszavezethetők legyenek márkádhoz, lehetőleg egy felhívás (CTA) formájában, ami elolvasás/megtekintés/stb. után arra buzdítja a közönséget, hogy nézzék meg szállodádat is!
Sok éve foglalkozunk online turizmusmarketinggel, szállodák, éttermek és vendéglátóhelyek marketing kommunikációjával. Neked is tudunk segíteni! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
Légy aktív a közösségi médián
A közösségi média életünk szerves részévé vált, és egyre többen már nem is feltétlenül a Google-on kezdik el keresgélni legújabb úti céljukat, hanem kedvenc platformjukon – legyen az a Facebook, az Instagram, vagy éppen a Pinterest. Egy stabil, részletes közösségi média marketing stratégiával aktív kapcsolatot építhetsz ki szállodád és célközönséged között, fellendítheted a közösségi márkatudatosságot, és új lehetséges vendégeket érhetsz el.
Persze közösségi médiás platform rengeteg van, és egyáltalán nem muszáj mindegyiken jelen lenned a siker érdekében. A trükk az, hogy rá kell jönnöd, hogy mely hálózatokon érheted el a legtöbbet ideális ügyfeleid közül, és azokra kell koncentrálnod.
A közösségi média marketing fontos részét képezi a közösségi ügyfélszolgálat, illetve az ügyfelek visszajelzéseinek figyelése illetve az ezekre való válaszadás is. Habár mindenre valószínűleg nem lesz időd, a negatív visszajelzéseket kivétel nélkül minél hamarabb kezelned kell, professzionális, tisztelettudó módon, egyedi szövegezéssel a sablonos megfogalmazások helyett.
Persze mindezt versenytársaid is megteszik majd, ezért előfordulhat, hogy az egyszerű organikus (ingyenes) megoldások sajnos valószínűleg nem lesznek elegendők minden esetben ahhoz, hogy kiemelkedj a versenyből. A megoldást a különböző platformok fizetett hirdetési jelentik majd ilyen esetekben!
Használj videókat!
Egy szálloda online marketingjéhez fontos, hogy szó szerint fel tudja mutatni, mit is kínál vendégeinek. Erre természetesen mindig is (és ma is) kiválóak voltak a profi fényképek, azonban a videók sokkal pontosabban és életszerűbben képesek bemutatni az érdeklődőknek, hogy mire is számíthatnak szállodádban.
A videó az elmúlt évek legnépszerűbb tartalomtípusává vált, ami azt jelenti, hogy nem csak képekkel, hanem videókkal is kell, hogy készülj lehetséges vendégeidnek. Akárcsak a fotók, néhány jó videó segít önbizalmat kelteni az érdeklődőkben, hogy a te szállodádban foglaljanak!