Ahogyan 2023 lassan beindul, egészségügyi marketingesként tisztában kell lenned az alábbi digitális marketing taktikákkal, hogy megszerezhesd és megtarthasd szervezeted előkelő pozícióját a versenymezőnyben.
Először fontos, hogy a pácienseket igényeik és érdeklődésük alapján célozd meg. Másodszor, ezeket a fogyasztókat ott kell elérned, ahol információk után kutatnak. Végezetül, elengedhetetlen, hogy olyan digitális marketingkampányt állíts össze, amely valamilyen valós értéket kínál ügyfeleidnek.
Segítsünk marketing stratégiád kidolgozásában? Egészségügyi online marketing csapatunk 2023-ban is kihozza szolgáltatásaidból a legtöbbet! Keress minket!
Miért olyan fontos az online marketing az egészségügyben?
Az online marketing többféle előnyt is kínál az egészségügyi szervezetek számára, úgymint a nagyobb közönségek elérését, a személyesebb pácienskapcsolatok kialakítását, illetve az eredmények valós idejű nyomon követését.
Mivel egyre több páciens fordul az internethez egészségügyi információkat kutatva, elengedhetetlen, hogy egészségügyi szervezeted egy erős online jelenlétet építsen ki magának.
Azzal, hogy az online marketingbe fektetnek, az olyan egészségügyi szervezetek, mint a klinikák és kórházak akkor és ott biztosíthatják a megfelelő információkat pácienseik számára, amikor és ahol a legnagyobb szükségük van azokra. Mindez nem csak pozitívabb kimeneteleket eredményez majd, hanem segít megerősíteni a meglévő és lehetséges páciensek bizalmát és hűségét is.
Az egészségügyi marketing helyzete 2023 elején
Az internet mindennapjaink egyik meghatározó részévé vált. Megváltoztatta a kommunikáció, a tanulás és a munkavégzés menetét is. Nehéz lenne elképzelni az életünket nélküle.
Az internet okozta változások az egészségügyben is megszemlélhetők. Az orvosok és páciensek digitális csatornákon keresztül kommunikálnak és ezeken kutatnak információk után is.
A közösségi médiának köszönhetően a páciensek és orvosok a világ bármely pontjáról azonnal felvehetik a kapcsolatot egymással.
Az online egészségügyi marketing még mindig gyerekcipőben jár, de gyors és látványos változások jellemzők rá. Egyre több egészségügyi szakember ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket az új páciensek megszerzésére és a meglévők megtartására.
2023-ban az egészségügyi marketing online formája összetettebb és célzottabb lesz, mint valaha.
Az online egészségügyi marketing kihívásai
Az egészségiparra egyre nagyobb verseny lesz jellemző, így egyre fontosabbakká válnak a hatékony online marketing stratégiák is. Az egészségügyi termékek és szolgáltatások online népszerűsítésének azonban van néhány egyéni kihívása, amelyekkel mindenképpen érdemes tisztában lenned.
Először is, az online publikált egészségügyi információknak nagyon pontosaknak és naprakészeknek kell lenniük. Ez megnehezíti az olyan egyedi, hatásos tartalmak előállítását, amelyek segítenek kitűnni a versenymezőnyből.
Továbbá, számos egészségügyi fogyasztó nem szívesen oszt meg magáról egészégügyi adatokat az interneten adatbiztonsági megfontolásból.
Mindemellett az egészségügyi információk védelméről is gondoskodnod kell, hiszen még véletlenül sem hozhatod nyilvánosságra vagy teheted publikusan elérhetővé pácienseid és ügyfeleid érzékeny adatait.
2023 egészségügyi fogyasztói trendjei
Ahogy 2023 kezdetét veszi, az egészségügyi fogyasztók továbbra is személyre szabott élményeket követelnek majd meg. Hozzáférést szeretnének kapni egészségügyi adataikhoz, és szabályozni akarják, hogy miként kerülnek felhasználásra ezen adatok. Ezen kívül több átlátszóságot várnak el az egészségügyi szolgáltatóktól, különösen a költségeket és minőséget illetően.
Hogy megfelelhess ezeknek az elvárásoknak, marketingesként a célzott tartalmak előállítására, az innovatív technológiák létrehozására és a fogyasztók bizalmának elnyerésére kell koncentrálnod.
2023 legfontosabb online egészségügyi marketing taktikái
1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással
2. Használd a közösségi médiát
A közösségi média 2023-ban is fontos kommunikációs és promóciós eszköz lesz az egészségügyi szervezetek számára. Ezek a platformok lehetőséget nyújtanak a szorosabb pácienskapcsolatok kiépítésére, illetve az influencerekkel való együttműködésre is.
3. Biztosíts mobilbarát élményeket
Egyre többen böngészik az internetet mobileszközeikről, és vannak olyanok is, akik kizárólag csak egy okostelefonról érik el a közösségi médiát és az egészségügyi webhelyeket. Rendkívül fontos, hogy ezeknek a meglévő és lehetséges ügyfeleknek is kiváló mobilélményt biztosíts, amihez többek között reszponzív desingra és mobilra optimalizált tartalmakra lesz szükséged.
4. Készíts célzott tartalmakat
A fogyasztók szívesen fordulnak az online keresőmotorokhoz és közösségi médiához, amikor egészségügyi információkra van szükségük. Ha szeretnéd elérni őket, akkor célzott tartalmakat kell készítened, amelyek könnyedén elérhetők számukra és szorosan kapcsolódnak érdeklődési köreikhez, illetve igényeikhez.
5. Hozz létre innovatív technológiákat
Az egészségügyi fogyasztóknak már most többféle eszköz és platform áll a rendelkezésére, amelyek segítenek rendszerezni egészségügyeiket. Folyamatosan jelennek meg új technológiák, az állapotuk megfigyelésére, az orvosokkal való kommunikációra, az információk megosztására, az időpontok lefoglalására, és így tovább.
Hogyan tedd hatékonyabbá egészségügyi marketingedet
Koncentrálj a személyre szabásra
A személyre szabás már évek óta fontos tényező, és ez 2023-ban sem lesz másképp. A páciensek olyan személyre szabott tartalmakra vágynak, amelyek közvetlenül kapcsolódnak igényeikhez és problémáikhoz. Ez kivitelezhető például emailekkel, közösségi hirdetésekkel és webhelytartalmakkal is.
Foglalkozz a páciensélménnyel
A páciensélmények szempontja fontosabb, mint valaha. Ide tartozik minden a webhelyek kialakításától kezdve az orvosok által nyújtott ellátáson át az utánkövetés szívonaláig.
Használd ki a mesterséges intelligencia erejét
A mesterséges intelligencia (MI) valójában már rég óta jelen van az egészségügyben, manapság azonban már a különböző pácienseknek szánt szolgáltatásokban is megjelent. Az MI segíthet a betegségek azonosításában és a kimenetelek előrejelzésében, illetve megállapítható vele, hogy hogyan reagál majd a páciens szervezete bizonyos kezelésekre.
Alakíts ki egy adatalapú kultúrát
Az adatok egyre fontosabbakká válnak az online marketingben, és így az egészségügyben is. Az egészségügyi szervezeteknek tehát el kell gondolkodniuk azon, hogy hogyan gyűjtsék össze, rendszerezzék és használják fel a releváns adatokat, hogy megfontoltabb döntéseket hozhassanak pácienseik kezelésével és egyéb tevékenységeikkel kapcsolatban.
Készíts mobilalkalmazást
Egy mobilalkalmazás-stratégiával új ügyfeleket érhetsz el és még szilárdabb márkaismertségre tehetsz szert. Fontos, hogy alkalmazásodnak mindkét nagy ökoszisztémában (Android & iOS) működnie kell, és hogy az évek során rendszeresen foglalkozz bővítésével, fejlesztésével, illetve a hibák kiiktatásával.
Kínálj okos chatbotot
A chatbotok is egyre népszerűbbekké váltak az elmúlt évek során. Ezek a digitális asszisztensek 24/7 segítséget nyújtanak a webhelyedet vagy mobilalkalmazásodat használó érdeklődőknek. Az egyszerűbb chatbotok azonnal választ adnak a leggyakoribb kérdésekre, míg a fejlettebb eszközök akár az időpontfoglalást és más összetettebb feladatokat is segítenek lebonyolítani azoknak a felhasználóknak, akiknek ezek problémát jelentenek.
Foglalkozz a videókkal
A videós tartalmak kora még mindig nem ért véget, és 2023-ban épp olyan hatékony marketingeszközöknek számítanak majd, mint az előző években. A videók segítenek fellendíteni az aktivitást márkád körül, és számos platformon (YouTube, közösségi média, saját webhely, mobilalkalmazás stb.) is felhasználhatók.