A mai marketingeseknek számára minden eddiginél fontosabb, hogy naprakészek maradjanak a legújabb marketing trendekkel kapcsolatban, különben garantáltan más csap majd le a semmiből felbukkanó lehetőségekre. Tudjuk, hogy Neked mindenre is kell figyelned, ezért ha szeretnéd, ezt a terhet levesszük a válladról! Ehhez nincs más dolgod, mint IDE kattintva felvenni velünk a kapcsolatot, és ránk bízni webáruházad marketingjét!
De mik is azok pontosan, amik közelítenek felénk is? Milyen újdonságokat kell szem előtt tartanunk? Mutatjuk.
1. Hangalapú keresés
Világszerte egyre nő a hangalapú keresést alkalmazó felhasználók száma. Az Egyesült Államokban például már minden negyedik felnőttnek van valamilyen okos hangfala otthon (Amazon Echo, Google Home, stb.), míg világszinten az okostelefon-használók 31%-a végez hangalapú keresést a készülékébe épített asszisztens (Siri, Google Asszisztens, stb.) segítségével legalább heti egy alkalommal.
Te még nem használod? Ismerőseid sem? Igaz. Hazánkban ez a trend még nem annyira futott be mint külföldön, a statisztikák azonban azt mutatják, hogy nemsokára már nálunk is egyre elterjedtebb lesz ez a technika. És hogy lehet igazán sikeres a marketinged? Ha mindig egy lépéssel a konkurencia előtt jársz! Ne söpörd hát félre ezt a feladatot csak azért, mert még nem látod értelmét. Ha eddig nem törődtél ezzel a trenddel, akkor ideje, hogy megismerkedj vele. Többféleképen is optimalizálhatsz hangalapú keresésekre, első sorban long tail kulcsszavak alkalmazásával. Ez azért van, mert az emberek szóban egészen máshogy fogalmazzák meg lekérdezéseiket, mint írásban.
2. Megvásárolható bejegyzések
A közösségi média már hosszú évek óta a digitális marketing egyik alappillére, azonban kevesen tudják, hogy milyen sok felhasználó vásárol a különféle közösségi hálózatokon. Például 10-ből 6 Instagram felhasználó kedvenc képmegosztó platformján fedez fel új termékeket, míg a Pinterest felhasználók közül 10-ből 7-en vannak így.
Ez nem véletlen, hiszen idővel ezek a platformok is rájöttek, hogy az emberek vásárlásra használják őket, ezért több olyan funkciót is bevezettek, amelyek egyszerűbbé teszik a márkák számára, hogy termékeket árusítsanak, illetve megkönnyítik a felhasználóknak, hogy hozzájuthassanak ezekhez. Ilyen funkciókkal az Instagramon, a Pinteresten, és a Facebookon is találkozhattunk az elmúlt évek során. A kereskedők könnyedén webáruházukba terelhetik az érdeklődő forgalmat, de vannak platformok, amiket nem is kell elhagyniuk a felhasználóknak, hogy megvehessék a talált termékeket.
3. Kiterjesztett valóság és virtuális valóság
A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) népszerűsége lavinaként erősödött az elmúlt években, és úgy tűnik, hogy ez a lavina 2020-ban is tovább dübörög majd. Habár a két trend közül a virtuális valóság sokáig felkapottabb volt, a következő esztendőben az AR várhatóan megelőzi majd, és legalább egy évre lesz szükség, hogy a VR újra felvegye a tempót.
Ez nem meglepő, hiszen az AR egyelőre sokkal elérhetőbb a felhasználók számára, és egyre több márka alkalmazza saját termékei bemutatására. A koncepció egyszerű, és meglepően szórakoztató, a technológia ugyanis lehetővé teszi az érdeklődő vásárlók számára, hogy megnézhessék, hogyan mutatna egy adott termék saját környezetükben (pl. egy bútor a nappalijukban, vagy egy ruhadarab saját magukon).
Az is igaz, hogy ez egy igen költséges feladat, amelyet hazánk legtöbb KKV szektor beli webáruháza még nem engedhet meg magának – ettől függetlenül azonban tudnod kell róla, hogy ez a trend közeledik!
4. Interaktív tartalmak
10-ből 9 online vásárló már most interaktívabb tartalmakra vágyik az interneten, amire már most jó, ha felkészülnek a tartalommarketingesek. A már emlegetett AR/VR, a megvásárolható bejegyzések, és a 360°-os videók csupán néhány jó példa ezekre.
Az interaktív tartalmak sikerének egyik főbb szempontja, hogy új, eredeti ötletek kidolgozására ösztönzi a tartalomszerzőket, amivel könnyebben kiemelkedhetnek az elképesztő médiazajból. Mindemellett képesek lekötni a felhasználókat, akik így tovább maradnak az adott webhelyen, és jó eséllyel meg is osztják azokat a tartalmakat, amik megtetszenek nekik (ez persze segít terjeszteni a márka hírét is).
Az interaktív tartalmak létrehozása szintén lehet költséges, de egy kis kreativitással azért már a kisebb cégek számára is elérhető technika.
5. Intelligens ajánlattétel a Google Ads rendszerében
Az automatizálás a marketing egyik legzseniálisabb találmánya. A megannyi eszköz lehetővé teszi, hogy a marketingesek olyan problémákra koncentráljanak, amikhez közvetlen emberi beavatkozás és észjárás szükséges, míg a monoton feladatokat a gépek intézik. A Google Ads egyre fejlődő rendszere is kínál ilyen kényelmi funkciókat, méghozzá az intelligens ajánlattétel formájában, ami meglehet, hogy hamarosan szabványmódszerré válik majd a digitális hirdetők köreiben (más intelligens opciók társaságában).
A Google Ads gépi tanulás segítségével optimalizálja az ajánlattételeket, hogy minden konverzióból a legtöbbet hozhasd ki. A Google az idei Google Marketing Live konferencia során további újításokat jelentett be e téren, amelyek még hatékonyabbá teszik az Ads automatikus optimalizálási folyamatait, illetve új optimalizálási lehetőségeket adnak a marketingesek kezébe is.
6. Személyre szabás
2020 a személyre szabottság éve lesz. Az ok egyszerű: az emberek beleuntak az általános, közönséges, semmitmondó reklámokba, amiknek semmi közük nincs érdeklődési köreikhez. Azok, akiknek még van TV-jük otthon automatikusan átkapcsolnak egy másik csatornára, amikor elkezdődnek a reklámok, és kifizetik a prémiumot a zeneszolgáltatóknak, csak hogy ne kelljen hirdetéseket hallgatniuk. A reklámok hagyományos formái kezdenek végérvényesen is „kimenni a divatból”, mert már messze nem olyan hatékonyak, mint régebben.
Az emberek személyre szabott ajánlatokra kíváncsiak. Egy 1000 fős felmérésben a válaszadók 90%-a állította, hogy tetszik nekik a személyre szabottság, és 80%-uk szívesebben üzletelne egy olyan céggel, amely személyre szabott élményeket biztosít számára. Az emberek manapság elvárják ezt a fajta figyelmet és bánásmódot, a marketingeseknek pedig egyre több módszer áll a rendelkezésükre, amikkel megadhatják ezt nekik.
Az egyik legnépszerűbb ilyen opció a szegmentált email listák vezetése. A személyre szabott emailek háromszor jobban teljesíthetnek, mint azok a közönséges üzenetek, amelyeket az email lista összes feliratkozójának kiküldesz. Persze, ha a személyre szabásról van szó, akkor érdemes említést tenni a dinamikus remarketing kampányokról is, amelyekkel relevánssá teheted online hirdetéseidet célközönséged számára.
7. Közösségi üzenetküldő alkalmazások
Az olyan üzenetküldő alkalmazások, mint a Facebook Messenger, a WhatsApp, és sokan mások már rég nem csak a beszélgetésről szólnak, hiszen lehetőséget nyújtanak a márkák számára, hogy egy új csatornán érjék el célközönségüket, méghozzá egy olyanon, amit azok napi szinten, rendszeresen használnak. Csak a Facebook Messengeren több, mint 10 milliárd üzenetváltás történik a cégek és az ügyfelek között.
A kommunikáció e formája azért olyan népszerű, mert az emberek mind a kényelmes megoldásokat, mind pedig a márkákkal történő közvetlen kapcsolattartást nagyra értékelik. Mindemellett fokozottan személyre szabott marketinget tesz lehetővé, aminek fontosságát épp az előbb fejtettük ki.
A közösségi üzenetküldő alkalmazások a többféle lehetőséget is kínálnak a márkák számára – íme csupán néhány ezek közül:
• Kapcsolatok megteremtése és megerősítése a lehetséges ügyfelekkel (vagy üzleti partnerekkel)
• Az ügyfelek informálása a termékekről és/vagy szolgáltatásokról
• Több termék értékesítése
• Emberek meghívása eseményekre
• Ügyfélszolgálat biztosítása