A SEO lényegében olyan technikák használatát jelenti, amelyek célja, hogy láthatóbbá tegye webhelyedet a Google-on, vagy más keresőmotorokon kereső felhasználók számára. Az emberek hozzászoktak, hogy a Google első néhány találata között szinte mindig megtalálják azt, amit keresnek – a SEO ezek közé segít bekerülni, ezzel temérdek releváns forgalmat irányítva webhelyedre.
A Google második találati oldalára szinte senki sem lapoz át, ezért már azzal előbbre léphetsz, ha sikerül az első 10 találat közé bejutnod a platformon. Na persze, a SEO taktikák alkalmazásával nem csak a Google-on erősítheted meg pozícióidat, azonban érdemes megjegyezni, hogy a Google továbbra is a keresőpiac nagy részét birtokolja világszinten.
Röviden: SEO nélkül márkád labdába sem rúghat az interneten. Bármilyen jók is a termékeid, bármilyen modern és csinos a webhelyed, bármilyen jók az áraid – SEO nélkül nem leszel igazán versenyképes az online világban. Az alábbiakban néhány nyomós érvet olvashatsz arra, hogy miért van szüksége a Te cégednek is SEO-ra, azaz kereősoptimalizálásra. Amennyiben úgy gondolod, egyedül nem igazodsz el ebben a bonyolult világban – vagy csupán nincs időd rá – vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és érjünk el együtt minél többet a SEO-n keresztül!
1. A SEO kiváló konverziós arányt kínál
Minden online marketing célja az, hogy rávezesd leendő ügyfeleidet valamilyen konverzióra. Ez lehet egy vásárlás, egy asztalfoglalás, egy árajánlat-kérés, és így tovább – bármi, amire szeretnéd rávenni webhelyed látogatóit.
A SEO segít a legelőkelőbb keresőtalálatok között megjelenni, méghozzá releváns keresésekre – tehát, ha valaki kerti bútorokat szeretne vásárolni, akkor neki jelenhetsz meg kerti bútorokból álló kínálatoddal. Egy ilyen felhasználó nagyobb eséllyel konvertál majd (pl. rendel tőled, vagy feliratkozik hírleveledre), hiszen azért kattintott találatodra, mert érdekli a kínálatod.
2. A SEO hitelessé és megbízhatóvá teszi márkádat a keresők szemében
Ahogy az emberek egyre többször találkoznak márkád nevével, amikor egy adott témakörben keresnek, egyre rögzül majd bennük a tudat, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol – hiszen mi másért hozná fel a Google a webhelyedet minden keresésükre?
Márkád ennek köszönhetően egy hiteles, megbízható forrássá válik a kereső felhasználók szemében, amihez bátran fordulhatnak, ha megoldást szeretnének találni problémáikra.
3. A SEO költséghatékony
Ahogy a marketing legtöbb elemére, úgy a SEO-ra is vonatkozik a mondás, miszerint „nem költség, hanem befektetés céged jövője érdekében”. Ha magadnak csinálod, a SEO lényegében csak befektetett időbe kerül, de még pénzügyi befektetésként is sokszorosan megtérülhet, ha egy gyakorlott online marketing ügynökségre bízod.
4. A SEO szinte minden keresőmotorra segít optimalizálni
Habár a Google köztudottan a legnagyobb keresőmotor a világon, a keresőoptimalizálási technikák zöme a legtöbb keresőmotorra segít optimalizálni, nem csak a legnépszerűbbre. Lényegében, ha sikerül jól optimalizálnod a Google-ra, akkor sok más népszerű keresőmotoron is jól teljesíthetsz majd találataiddal, hogy azokról is plusz forgalmat vonzhass be.
5. Segít megerősíteni márkádat
A keresőoptimalizálás lehetőséget nyújt a kisebb, újonnan alapult cégek és márkák számára, hogy láthatóvá tegyék magukat online közönségük számára, és felvehessék a versenyt a nagyobb, ismertebb márkákkal is. Ez az, ami már gyakorlottabb SEO munkát igényel!
6. A mobilhasználókat is megcélozhatod vele
Manapság többen böngészik az internetet, illetve keresgélnek rajta mobileszközökön, mint asztali számítógépeken. Egy jól keresőoptimalizált webhely ezeket a felhasználókat is segít megcélozni, hogy rögtön rátalálhassanak márkádra, ha éppen út közben keresnek rá valamire.
7. Hasznos felhasználói adatokkal szolgál
A SEO segítségével gyűjtött adatok betekintést nyújtanak ideális ügyfeleid gondolkodásmódjába, érdeklődési köreibe, illetve abba, hogy milyen kifejezéseket használnak a releváns keresések során. Ezeket az adatokat aztán felhasználhatod mind a SEO javítására, mind más online marketinges területeken is (például a PPC hirdetésekhez).
8. Felhasználó központú webdesignra sarkall
Ahhoz, hogy webhelyed jól optimalizáltnak számítson, első osztályú felhasználói élményt kell kínálnia látogatóid számára. Logikus navigáció, gyors működés, letisztult design – ezek mind segíthetnek élvezetesebbé tenni látogatóid webhelyeden töltött idejét ami a SEO-ra is pozitív hatással lesz.
9. Segít naprakész maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban
A SEO arra is ösztönöz majd marketingesként, hogy lépést tarts a legújabb trendekkel. A felkapott témák megcélzásával sok aktuális érdeklődésű lehetséges ügyfelet vonzhatsz webhelyedre.
10. Online és offline cégek számára is hasznos
Egy online működő, kereskedő cég számára magától értetődők a SEO előnyei. A keresőoptimalizálás azonban olyan cégek, márkák számára is hasznos, amelyeknek van ugyan webhelyük, de első sorban nem az interneten intézik üzleti ügyeiket. Ilyenek például az éttermek, az edzőtermek, az magánorvosok, és még sok egyéb vállalat is. Ha például valaki egy bárt szeretne találni a közelben, csak beríja a telefonján a Google-ba, és az máris megmutatja a legközelebbi opciókat – a SEO az ilyen „közelben” típusú találatok közé is segít bejutni.