Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Gyorstippek AdWords PPC hirdetéseid fellendítéséhez

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai. 

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

A PPC, azaz pay per click (kattintásonkénti fizetés) vagy ahogy a legnagyobb szolgáltató a Google után hívják, az AdWords, egy kifejezetten hatékony online marketing technika. Működési elve egyszerű: ahogy azt a neve is sugallja, a hirdető félnek akkor kell fizetnie a Google-nak, valahányszor egy felhasználó rákattint a hirdetésére. Természetesen ilyen szolgáltatást nem csupán a Google nyújt, most azonban erről lesz szó. 

 

Az AdWords hirdetések nagy előnye, hogy jól célozható, tehát szűrhető, hogy mely felhasználók számára jelennek meg. Ez biztosítja, hogy csak olyan emberek láthassák a hirdetéseket, akik (jó eséllyel) érdeklődnek a hirdetett tartalom iránt.

 

Persze egy sikeres PPC kampányt nem lehet 5 perc alatt összedobni, és habár nem eget rengetően nehéz feladatról van szó, érdemes tisztában lenni az alapokkal, mielőtt az ember egyáltalán megkísérelne összeállítani egyet. Amennyiben ugyanis nem jól állítod be AdWords kampányodat, az inkább csak viszi a pénzt, mint segít. Most kilenc egyszerű tippet és tanácsot hoztunk a PPC kampányokról – érdemes átolvasni!

 

1. Mire megy ki a játék? Az AdWords kampány célja.

Anélkül, hogy tudnád, mit szeretnél elérni kampányoddal, nem érdemes belevágni. A kampány célja nem akkor válik fontossá, amikor eléred azt – a kampányt minden tekintetben egy előre kitűzött cél köré kell felépítened, és arra is kell optimalizálnod.

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 

 

 

Fontos, hogy kampányod célja mérhető is legyen, hiszen e nélkül nem tudhatod, hogy elérted-e már, vagy sem. Bármi is legyen ez a cél (több feliratkozó, új vásárlók, stb.), kampányod optimalizálása során ez kell lebegjen a szemeid előtt. Ez a konverzió mérés. A konverzió méréshez be kell álítanod ezt a funkciót az AdWordsben vagy az Analyticsben. Az alábbi ábrán az AdWordsből származó konverziók számát láthatod, egy hotel esetében (szobafoglalás+rendezvényhelyszín ajánlatkérés / hó).

 

Az Adwords tanácsadó eredményei

 

2. A nyerő szelvények – a kulcsszavak kiválasztása

Ha nálad vannak a nyerő szelvények, akkor az AdWordsözés nem a szerencsén múlik. Nyerő szelvények alatt itt a legjobban teljesítő kulcsszavakat értjük, amelyek minden PPC kampányban rendkívül fontos szerepet játszanak.

 

Nem kérdés tehát, hogy a kulcsszavakra érdemes odafigyelni, és időnként rápillantani az ezek teljesítményét összefoglaló jelentésre. A jobban teljesítő kulcsszavak azok, amikre több figyelmet érdemes fordítani, hiszen ezeken keresztül érkezik a legtöbb forgalom webhelyedre.

 

Javasolt továbbá többféle licitstratégiát is tesztelni a leghatékonyabb kulcsszavak esetén, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd belőlük.

 

3. Szórd ki a gyengéket

A kulcsszavakat vizsgálva látni fogod majd, hogy míg egyesek kiváló teljesítményt mutatnak, mások a lista legaljára csúsznak, elhanyagolható (vagy nem létező) teljesítménnyel. Ezek a kulcsszavak csak plusz költségeket jelentenek számodra, miközben egyáltalán nem származik belőlük profit.

 

De hogyan szűrhetők ki a rosszul teljesítő kulcsszavak? Két adat segíthet ebben – a megjelenítések és a kattintások. Ezek alapján a gyenge kulcsszavak több csoportra oszthatók.

 

Az egyik csoportba tartoznak azok a kulcsszavak, amelyeknek nincsenek megjelenítéseik. Ha egy kulcsszó nem generál megjelenítéseket, az azt jelenti, hogy a felhasználók valószínűleg nem keresnek rá. Ezeket a kulcsszavakat egy ideig érdemes szemmel tartani, de ha teljesítményük nem javul nagyjából egy hét leforgása alatt, akkor nem javasolt megtartani őket.

 

Rossz teljesítményűek továbbá azok a kulcsszavak, amelyekre ugyan az emberek rákeresnek, de nem kattintanak rá az így megjelenő hirdetésekre. Ez azt jelentheti, hogy a hirdetés tartalma nem kapcsolódik eléggé szorosan a kereséshez. A megoldás? Alakítsd ki hirdetéseidet úgy, hogy szövegük azokat célozza meg, akik rákeresnének a megadott kulcsszavakra.

 

Végül a rossz teljesítményű kulcsszavak közé soroljuk azokat is, amelyekre ugyan rákattintanak az emberek, de nem származik belőlük konverzió. Ilyenkor nem minden esetben magával a PPC kampánnyal van a baj (bár ez is lehet az egyik ok), hanem gyakran a hirdetéshez csatolt landing oldallal. Ha egy hirdetés meg is jelenik a felhasználóknak, és rá is kattintanak, akkor nagy valószínűséggel az tántorítja el őket, amit ez után látnak (vagy nem látnak). Ellenőrizd, hogy a landing oldal, amelyre hirdetésed mutat rendelkezik az összes szükséges konverzióra ösztönző elemmel. A probléma származhat abból is, hogy hirdetésed nem egy dedikált landing oldalra, hanem véletlenül webhelyed kezdőlapjára mutat. 


4. A feketelista – a negatív kulcsszavak 

Habár a kulcsszavakat első sorban arra szokás használni, hogy meghatározd, mely kifejezésekre jelenjenek meg hirdetéseid, ugyanígy megadhatsz úgynevezett negatív kulcsszavakat, amelyek megakadályozzák, hogy egy-egy kifejezésre megjelenjen hirdetésed.

 

Hogy mire jó ez? A PPC kampányoknál akkor is fizetned kell a kattintásokért, ha a felhasználó másodperceken belül elhagyja a landing oldalt. A negatív kulcsszavak az ilyen jelentéktelen kattintások számát hivatottak csökkenteni – negatív kulcsszavakat beállítva biztosíthatod, hogy bizonyos kifejezésekre ne jelenjenek meg hirdetéseid.

AdWords kampányodból kizárhatod például az „ingyen” szót, így hirdetéseid csak az olyan felhasználók számára jelennek meg, akik (a kulcsszavaik alapján) pénzt terveznek költeni, és nem ingyenes szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek. Vagy ha például használt termékeket értékesítesz, akkor nincs értelme megjeleníteni hirdetéseidet az olyan felhasználóknak, akiknek a keresésében az „új” szó szerepel.

 

5. AdWords licitálás, de hogyan? 

Ha eddig minden tanácsot megfogadtál, akkor mostanra kiválasztottad legjobban teljesítő kulcsszavaikat, megszabadultál a leggyengébbektől, és van egy negatív kulcsszó listád is. A következő lépés kulcsszavaid licitjeinek optimalizálása. Már az elején leszögeznénk azonban, hogy a licitoptimalizálás nagyban függ marketing stratégiádtól, és nincs két PPC kampány, amely ugyan olyan optimalizálást igényelne.

 

Az első optimalizálási lehetőség a licitek sajátkezű beállítása. Ezzel biztosítható, hogy a licitek pontosan arra az értékre lesznek beállítva, amelyre szeretnéd őket, és ilyenkor a licitstratégia módosítása is sokkal gyorsabb és egyszerűbb is. További előny a többi lehetőséggel szemben, hogy a változtatások azonnal életbe lépnek.

 

A másik lehetőség egy cél-CPA-ajánlattétel (CPA: cost per acquisition – ügyfél-szerzésenkénti költség). Ez a stratégia egy úgy állítja be a licitajánlatokat, hogy olyan sok konverzióra tehess szert, amennyire csak lehetséges. Ez automatikusan történik – a licitek automatikusan kerülnek optimalizálásra minden aukció esetén. A CPA célérték licitálás egy vagy több kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó esetén is alkalmazható.

 

A cél-CPA-ajánlattétel visszamenőleg vizsgálja meg kampányaid korábbi statisztikáit, és ezek alapján állítja be a legjobb CPC licitértékeket hirdetéseid számára. Ebben az esetben fennáll annak a lehetősége, hogy egyes konverziók többe, míg mások kevesebbe kerülnek majd, mint a megcélzott CPA. A Google minden esetben igyekszik majd szinkronban tartani a CPC-t és az általad beállított CPA-t.


Végül megemlítjük még a cél-ROAS-ajánlattételt is, amely lehetővé teszi, hogy licitjeid az általad megcélzott ROAS (return on ad spend – hirdetési kiadások megtérülése) alapján legyenek beállítva. A cél-CPA-ajánlattételhez hasonlóan a cél-ROAS-ajánlattétel is alkalmazható egy vagy több kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó esetén.

 

A jelentések által kimutatott konverziós értékeid alapján az AdWords megpróbálja megjósolni, hogy a jövőben milyen konverziókra számíthatsz, és hogy ezek milyen értékeket képviselnek, és úgy állítja be a maximum CPC-det, hogy a lehető legjobb konverziós értékeket kapd ezekből.

 

6. Te rákattintanál a saját AdWords  hirdetéseidre?

Ugyan nehéz függetlenül vizsgálni saját hirdetéseidet, vess rájuk egy pillantást, és tedd fel magadnak a kérdést: „rákattintanék én erre a hirdetésre?” Egy AdWords kampány nem lehet sikeres, ha a hirdetés nem ragadja meg azokat, akikre célozva van, ezért elképesztően fontos az első benyomás.

 

Fontos, hogy jól felismerhető, figyelemfelkeltő, és mindenekelőtt releváns hirdetéseket készíts tartalmaid számára. Fontos, hogy megragadd az emberek figyelmét a hirdetés címével, de ezt utána meg is kell tartanod, ha azt szeretnéd, hogy az emberek tovább érdeklődjenek iránta, és rá is kattintsanak. Ehhez lényegre törő, mellébeszélést mellőző hirdetésekre van szükség. A hirdetés minden szavának azt kell sugallnia, hogy a hirdetett termék vagy szolgáltatás valamilyen értéket képvisel a célközönség számára.

 

A CTA-k nem csak a landing oldalakon fontosak, hanem a hirdetésekben is, hiszen ez az, amivel ráveheted az embereket arra, hogy egyáltalán rájuk kattintsanak. Ugyanígy, akárcsak a landing oldalaknál, javasolt kreatívabb szövegeket használni, és kerülni a közönséges CTA kifejezéseket.

 

7. Turbózd fel hirdetéseidet

A hirdetések sokkal érdekesebbekké és tartalmasabbakká tehetők úgynevezett hirdetési bővítményekkel. Ezek a bővítmények lehetővé teszik, hogy plusz információkat tüntess fel termékeidről, így az érdeklődők részletesebben is megismerhetik tartalmaidat, mielőtt egyáltalán a hirdetésre kattintanának.

 

Többféle hirdetési bővítmény is létezik. Hogy számodra mely hozza majd a legjobb eredményeket, az az általad hirdetett tartalom jellegétől függ. Léteznek webhelyhivatkozás-bővítmények, telefonhívás-bővítmények, helyi bővítmények, értékelés-bővítmények és alkalmazás bővítmények is.

 

8. A jó hirdetés még csak fél siker

Hogy miért? Mert a hirdetésre kattintva még nem garantált, hogy a látogató beadja majd a derekát, és megteszi azt a következő lépést, amire szeretnéd rávezetni. Ez csak akkor történhet meg, ha a hirdetés tartalma közvetlen és nagyon szoros kapcsolatban áll annak a landing oldalnak a címével (és tartalmával), amire a hirdetés mutat.

 

A hirdetések megfogalmazásakor figyelembe kell venned, hogy mit ajánlasz a landing oldalon, amelyre szeretnéd bevonzani a látogatókat – ha egy látogató nem azt kapja a landingen, amire a hirdetést olvasva számított, akkor jó eséllyel végleg elhagyja az oldalt. 

 

A lényeg tehát: a hirdetésnek kapcsolódnia kell a landing oldalhoz, ami még véletlenül se legyen webhelyed kezdőlapja!

 

9. Soha ne érd be a „jóval”

Az A/B tesztek eredményei bizonyítékok arra, hogy a „jó” sosem elég jó. Az A/B tesztelés a PPC kampányok minden elemére alkalmazható a megcélzott kulcsszavaktól egészen a landing oldalak tartalmának sorközéig.

 

Az A/B tesztelés során egy bizonyos elem két eltérő verzióját hasonlítod össze egymással, hogy kiderítsd, melyik hatékonyabb közülük. Ez a PPC hirdetések esetén lehet például a hirdetés főcíme, a szövege, a hozzá tartozó hivatkozás, a benne használt kulcsszavak, illetve a megcélzott kulcsszavak is.

 

A landing oldalon sokkal több elem van, amely tesztelhető, de a legfontosabbak ezek közül az oldal főcíme, elrendezése, a felhasznált képek és pozíciójuk, illetve a CTA (minden tulajdonsága).
 

Ha nem megy, kérj segítséget – az AdWords tanácsadó segít

Az AdWords egy nagyon hatékony marketing eszköz, azonban ha az optimalizálás nem tökéletes, sok pénzt elvihet feleslegesen. Sok AdWords tanácsadó létezik, sok ezek közül Google Partner is, ahogy a Marketing Professzorok is az. A Google Partnerek folyamatos oktatásokat kapnak AdWords témában az újdonságokról, az optimalizálásról. De ez még mindig nem elegendő. Az AdWords igazából a keresőoptimalizálás segítségével lesz igazán hatékony. Ez sem elegendő ahhoz, hogy valaki céged céljait megértse. Olyan marketing tanácsadót válassz AdWords kampányod optimalizálásához is, aki komplex online marketing stratégia alapján a közösségi média marketingen át a tartalommarketingig minden online marketing eszköz optimalizálásában segítséget tud nyújtani neked. Keress rá a Google-ben a marketing tanácsadó, aztán az AdWords tanácsadó, a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing, majd az online marketing szavakra is. Azt a tanácsadó céget válaszd, amelyiket minden fenti témában az elsők között hoz a Google, hiszen az ért mindenhez….
 

 

Az alábbi ábrán a fenti hotel AdWords kampányainak eredményességét látod, összehasonlítva az előző év ugany ezen időszakához képest (ekkor egy másik AdWords tanácsadó dolgozot a hotelnél). 

AdWords tanácsadás eredmények

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!