Az új termékfelismerő funkció lehetővé teheti a nézők számára, hogy rögtön megvásárolhassák azokat a termékeket, amiket kedvenc inflencereik videóiban látnak.
2021 januárjában a YouTube bejelentette, hogy egy új vásárlási lehetőségen dolgozik, és a projektben több tartalomkészítő is besegít. A platform valójában már 2020 első felében is kísérletezett egy olyan funkcióval, ami segített azonosítani a nézőknek a videókban feltűnő termékeket, hogy több információhoz juthassanak azokról.
2020 júniusában a YouTube-on megjelentek a megvásárolható videóhirdetések, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egy gombnyomással rögtön átkerüljenek az értékesítő webáruházába, és megrendelhessék a terméket.
Ha a YouTube új termékfelismerő és vásárlási funkciója szárnyra kap, akkor az influencereknek nem kell majd többé felhívniuk a nézők figyelmét, hogy az említett termékek linkjei megtalálhatók a videó leírásában. Na persze, arról még semmi hír nincs, hogy ezek a funkciók mikor állnak majd készen és válnak elérhetővé több csatorna számára is.
Más platformok is fokozott figyelmet fordítottak a megvásárolható tartalmakra – ilyen volt az Instagram is, amely a vásárlási lehetőségeket is kínáló „Reels” formátum bevezetésével próbált versenybe szállni a TikTokkal 2020-ban.
Nem kérdés, hogy 2021 során a megvásárolható tartalmak trendje tovább folytatódik majd, és egyre több platform igyekszik majd kihasználni a lehetőséget, hogy az emberek kénytelenek szabadidejük nagy részét a négy fal között tölteni. Persze, mivel az ilyen közvetlen vásárlási lehetőségek igazán kényelmes megoldásokat kínálnak a felhasználók számára, minden esély megvan rá, hogy ez a trend a járvány leküzdése után is folytatódik majd.