Mint minden keresőmotor, úgy a YouTube is egy összetett algoritmussal rendelkezik, amely eldönti, hogy kinek milyen videók jelennek meg a keresési találatai, illetve a javasolt, kapcsolódó videói között. A YouTube videóid és csatornád optimalizálásával márkád neve és üzenete sokkal több érdeklődő felhasználóhoz juthat el.
A feltöltések és a csatorna megfelelő mezőinek optimalizálása (cím, leírás, metaadatok stb.) lehetővé teszi számodra, hogy videóid ne csak a YouTube, hanem más keresőmotorok, például a Google találatai között is megjelenhessenek.
Ha szeretnéd meghódítani a YouTube algoritmusát, akkor mai cikkünk neked szól! Ha pedig úgy érzed, nincs időd és energiád ezzel is foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketing jelenléted!
A YouTube SEO menete
A YouTube nem hagy kifejezetten sok lehetőséget a tartalmak optimalizálására, azt azonban fontos észben tartani, hogy a kulcsszavak természetesen itt is fontosak.
Mint minden SEO projekt, a YouTube SEO is alapos kulcsszókutatással kezdődik, amiben többek között a videós platform keresőfunkciójának javaslatai is segíthetnek. Kezdj el beírni egy releváns kulcsszót a YouTube keresőjébe, és nézd meg, hogy miket ajánl fel az, mielőtt rányomnál a keresésre.
Releváns kulcsszavakat kell használnod nem csak csatornád bemutatkozásában, hanem videóid minden lehetséges mezőjében is. úgymint:
• a címben
• a videó bélyegképén
• a leírásban
• a feliratokban
• a címkékben
• a leírásba mellékelt hivatkozásokban
A videókhoz feltölthetsz előre elkészített feliratokat, vagy elkészítheted őket a YouTube saját feliratszerkesztőjében is, ami az időzítést is megkönnyíti.
Fontos továbbá az is, hogy videóidat a helyes kategóriába töltsd fel. A YouTube nem büntet azért, ha egy videó nem releváns kategóriát kap, de figyelembe veszi ezt, amikor egy felhasználó keresésére válogatja össze a videókat.
A YouTube algoritmusa
A YouTube algoritmusa többek között az alábbi szempontokat veszi figyelembe a rangsoroláskor:
• Mennyi időt töltenek videóid megtekintésével a nézők?
• Mekkora videóid nézettsége, és milyen gyorsan gyarapszik a nézők száma videóidon?
• Rákattintanak-e a nézők a felhívásra, miután megnézték videódat?
• Hol tartózkodnak helyileg a felhasználók?
• Mennyire kapcsolódik videód a felhasználó kereséséhez a felhasznált kulcsszavak alapján?
A YouTube algoritmusának legfőbb célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a videók nézegetésével. Éppen ezért fontos szempont, hogy feltöltéseid mennyire vonzzák és kötik le a felhasználókat. Ehhez persze nem csak a fent említett optimalizálásokra lesz szükséged, hanem arra is, hogy videóid relevánsak és értékesek legyenek célközönséged szemeiben!