AMP - YouTube keresőoptimalizálás: a videók SEO-ja

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A YouTube SEO alapjai
2021/10/06
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja, és a második legnagyobb keresőmotor is egyben az interneten. Naponta felhasználók milliói keresnek rá a felkapottabb feltöltésekre, illetve nézik meg kedvenc csatornáik legújabb videóit is. Számos márka is sikeres videómarketinget folytat a YouTube-on, aminek az egyik alapját a hatékony YouTube SEO képezi.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mint minden keresőmotor, úgy a YouTube is egy összetett algoritmussal rendelkezik, amely eldönti, hogy kinek milyen videók jelennek meg a keresési találatai, illetve a javasolt, kapcsolódó videói között. A YouTube videóid és csatornád optimalizálásával márkád neve és üzenete sokkal több érdeklődő felhasználóhoz juthat el.


A feltöltések és a csatorna megfelelő mezőinek optimalizálása (cím, leírás, metaadatok stb.) lehetővé teszi számodra, hogy videóid ne csak a YouTube, hanem más keresőmotorok, például a Google találatai között is megjelenhessenek.


Ha szeretnéd meghódítani a YouTube algoritmusát, akkor mai cikkünk neked szól! Ha pedig úgy érzed, nincs időd és energiád ezzel is foglalkozni, keress minket  bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketing jelenléted! 

 

A YouTube SEO menete

A YouTube nem hagy kifejezetten sok lehetőséget a tartalmak optimalizálására, azt azonban fontos észben tartani, hogy a kulcsszavak természetesen itt is fontosak. 
Mint minden SEO projekt, a YouTube SEO is alapos kulcsszókutatással kezdődik, amiben többek között a videós platform keresőfunkciójának javaslatai is segíthetnek. Kezdj el beírni egy releváns kulcsszót a YouTube keresőjébe, és nézd meg, hogy miket ajánl fel az, mielőtt rányomnál a keresésre.


Releváns kulcsszavakat kell használnod nem csak csatornád bemutatkozásában, hanem videóid minden lehetséges mezőjében is. úgymint:
•    a címben
•    a videó bélyegképén
•    a leírásban
•    a feliratokban
•    a címkékben
•    a leírásba mellékelt hivatkozásokban

 

A videókhoz feltölthetsz előre elkészített feliratokat, vagy elkészítheted őket a YouTube saját feliratszerkesztőjében is, ami az időzítést is megkönnyíti.
Fontos továbbá az is, hogy videóidat a helyes kategóriába töltsd fel. A YouTube nem büntet azért, ha egy videó nem releváns kategóriát kap, de figyelembe veszi ezt, amikor egy felhasználó keresésére válogatja össze a videókat.

 

A YouTube algoritmusa

A YouTube algoritmusa többek között az alábbi szempontokat veszi figyelembe a rangsoroláskor:
•    Mennyi időt töltenek videóid megtekintésével a nézők?
•    Mekkora videóid nézettsége, és milyen gyorsan gyarapszik a nézők száma videóidon?
•    Rákattintanak-e a nézők a felhívásra, miután megnézték videódat?
•    Hol tartózkodnak helyileg a felhasználók?
•    Mennyire kapcsolódik videód a felhasználó kereséséhez a felhasznált kulcsszavak alapján?

 

A YouTube algoritmusának legfőbb célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a videók nézegetésével. Éppen ezért fontos szempont, hogy feltöltéseid mennyire vonzzák és kötik le a felhasználókat. Ehhez persze nem csak a fent említett optimalizálásokra lesz szükséged, hanem arra is, hogy videóid relevánsak és értékesek legyenek célközönséged szemeiben!
 

 


 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.