Az AdWeek felmérése szerint az emberek 81 százaléka szeretné látni egy cég weboldalát, mielőtt terméket vásárolna tőlük, vagy igénybe venné valamilyen szolgáltatásukat.
Néhányan közvetlen hivatkozásokon keresztül jutnak el az adott weboldalra – legyen az egy link amit egy közösségi oldalon, emailben, vagy egy blogos bejegyzésben találtak, és ott vannak még persze az ismerősök által ajánlott oldalak is. A túlnyomó többség azonban – 60 százalék – egy keresőmotorban kezdi a kutatást, mint például a Google oldalán.
Ha a lehetséges ügyfelek nem találnak rád a keresőmotorok segítségével, vagy egyéb marketingcsatornákon keresztül, akkor kevés forgalomra és bevételre számíthatsz. Éppen ezért meg kell győződnünk róla, hogy weboldalunk híre eljut a célcsoportokhoz, különben annak kialakítása csupán elpazarolt idő és pénz volt.
Hogyan népszerűsíthetjük weboldalunkat?
Az alábbi módszerek bizonyítottan a leghatékonyabbak, ha szeretnénk weboldalunk hírét több emberhez is eljuttatni. Érdemes minél többet alkalmazni belőlük, hiszen a különböző lehetséges ügyfelek más és más csatornákon keresztül jutnak el hozzánk.
1. Email Marketing
Az email marketing legfontosabb része a feliratkozók listájának bővítése, azok csoportosítása és értékes tartalmak megjelenítése, hogy a címzettek érdeklődését felkelthessük velük. Mindig helyezzünk el hivatkozást emailünkben, amely weboldalunkra mutat. A rendszeres emailekkel biztosíthatjuk, hogy a felhasználók gyakran visszatérjenek hozzánk.
2. Email-aláírások
Az email egyik fontos részét képezi az aláírás-szekció. Mindig győződjünk meg arról, hogy legalább egy hivatkozás szerepel az emailben, amelyet követve az olvasó weboldalunk egy olyan részét érheti el, amely kapcsolódik az email tartalmához.
3. Keresőmotor Optimalizálás, azaz SEO
A SEO (Search Engine Optimization) egy összetett folyamat, amely lényege, hogy bizonyos weboldalunk az első találatok között jelenjen meg egy keresőoldalon. Ezt különböző, saját kulcsszavak használatával érhetjük el, de az is fontos, hogy számos rangosabb oldal is hivatkozzon weboldalunkra. Ha mindezt elvégezzük, akkor weboldalunk mindig az első találatok között lesz például a Google-n.
4. Fizetett hirdetések
Egy bizonyos összeg fejében biztosíthatjuk, hogy a keresőoldalak (mint például a Google) találatai között kiemelten jelenjen meg weboldalunk. A legnépszerűbb ezek közül a Google AdWords rendszere – egy opció például a kattintás-alapú hirdetés, amelynek lényege, hogy csak akkor fizetünk, amikor valaki rákattint a hirdetett hivatkozásra.
5. Közösségi média
A különböző közösségi oldalak, mint például a Facebook, vagy a Twitter (mindkettőnek több mint egymilliárd felhasználója van) kiválóan alkalmasak egy weboldal, termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére. Igyekezzünk olyan tartalmakat megosztani a bejegyzéseinkben, amely mellé elhelyezhetünk egy hivatkozást weboldalunkra.
6. YouTube
A fent említett oldalakhoz hasonlóan a YouTubenak is hatalmas felhasználói forgalma van minden hónapban. A videó a tökéletes modern reklámmédium, ezért minden sikeres cég előszeretettel használja. Az emailekhez hasonlóan a videók esetén is győződjünk meg arról, hogy felhívjuk a nézők figyelmét weboldalunkra, és hogy miért is érdemes ellátogatniuk oda!
7. Vendégposztok
Keress fel népszerűbb oldalakat, amelyek weboldalad szakterületéhez kapcsolódó témákkal foglalkoznak. Felajánlhatod, hogy vendég-cikkeket írsz az adott oldalra, amelyben elhelyezheted saját hivatkozásodat.