AMP - 5 ok, amiért a SEO-ra már weboldalad tervezésekor, a design kialakításakor figyelned kell

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 ok, amiért a SEO-ra már weboldalad tervezésekor, a design kialakításakor figyelned kell
2020/04/21
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A koronavírus ideje alatt rengetegen nyitnak új webshop-ot, ami valóban kiváló ötlet. Van azonban néhány dolog, amire már a tervezéskor ügyelned kell! 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A jó weboldal, webshop felépítése, a keresőoptimalizálás központú honlap kialakítása már az első lépéskor megkezdődik. Nem csak technikai oldalról van ez így, de már a design megtervezésekor is! Éppen ezért azt javaslom Neked, kedves olvasó, hogy ha webáruházat nyitnál még a tervezés előtt keress fel minket IDE kattintva.  Rengeteg időt – és pénzt – spórolhatsz meg ugyanis, ha a weboldalad elsőre jól építed fel, és nem utólag kell értesülnöd róla hogy a design bizony nem szolgálja a SEO-t….

 

Amikor webhelyed kialakításán dolgozol, fontos észben tartanod, hogy az optimális teljesítményhez egyszerre számos tényezőre oda kell figyelned. A legtöbben hajlamosak félresöpörni a legtöbb másodlagosnak tartott elemet, hogy a fontosabbnak vélt dolgokra koncentráljanak, pedig egy webhely akkor teljesíthet igazán jól, ha minden eleme összehangoltan működik.

 

Ahhoz például, hogy jól rangsorolj a keresőmotorok találati oldalain, többre van szükséged a hagyományos SEO-nál. Webhelyed egész kialakítása céltudatos kell legyen, különben csak saját, egyébként jó minőségű, sokat hivatkozott tartalmaid teljesítményét korlátozod.

 

A keresőoptimalizálás és a webdesign között egy meglepően szoros kapcsolat áll fenn. Nézzük meg, hogy mit takar mindez!

 

1. Mobil-első kialakítás

Hacsak nem ma kezdted el tanulmányozni a SEO és/vagy a webdesign világát, bizonyára tisztában vagy vele, hogy egy webhely mobil-első jellege kritikus fontosságú e két terület számára.

 

A Google már évek óta rangsorolási szempontként kezeli a webhelyek mobilbarát jellegét, 2017-től pedig mobil-első indexelést kezdett el alkalmazni. Minderre azért volt szükség, mert az emberek egyre többet keresgélnek mobileszközeiken (és így egyre kevesebbet asztali számítógépeken) – a Google tehát előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amik mind mobilon, mind pedig hagyományos számítógépeken kiváló felhasználói élményt kínálnak látogatóik számára.

 

Az internet forgalmának több mint feléért okostelefonok felelnek, ami statisztikailag azt jelenti, hogy webhelyedet is többen látogatják mobilról, mint más eszközökről. Ha pedig az emberek azt tapasztalják, hogy webhelyed nem működik megfelelően telefonos böngészőjükön, akkor jó eséllyel elhagyják majd azt, hogy máshol keresgéljenek tovább.

 

Ha tehát webhelyed nem mobil-első kialakítású, akkor kevesebben találnak majd rá a Google-on keresztül, és még kevesebben maradnak majd rajta, ha mégis eléjük kerül.

 

2. Könnyedén olvasható design

SEO-d felerősítése érdekében minden bizonnyal sok figyelmet fordítottál különféle szöveges tartalmak legyártására.

Meglepő mód kevesen vannak tisztában azzal, hogy egy webhelynek nem csak a konkrét tartalma számít, hanem az is, hogy hogyan prezentálják azt. Az igénytelen webdesign megnehezítheti a felhasználók számára, hogy elolvassák azt a tartalmat, amiért webhelyedre érkeztek.

 

Erre megannyi negatív példát láthatsz az interneten: hosszú, tagolatlan szövegtömbök, össze-vissza elhelyezett bekezdések, céltalan hivatkozások, és így tovább – ezek láttán a modern felhasználók akár azt is hihetik, hogy valami hiba lépett fel a webhely betöltése közben, legtöbben pedig szimplán tovább állnak majd. Bizonyára te is találkoztál már ilyen webhellyel, és nem szívesen térnél vissza rá.

 

Az emberek a kényelem és a gyorsaság miatt keresnek információkat az interneten, nem pedig azért, hogy kihívás legyen hozzájutni azokhoz.

 

Fontos továbbá odafigyelni rá, hogy webhelyed designja naprakész legyen. Lehet, hogy 2003-ban menőnek számítottak bizonyos a színsémák, formák és gombok, de azóta temérdek trend váltogatta egymást, és ma már egészen másban merül ki a modern webhely fogalma.

 

Persze mára már bőven volt idejük rájönni a webdesignereknek, hogy mitől lesz egy weboldal jól olvasható és könnyedén emészthető egy felhasználó számára. Ügyelni kell a térközök használatára, érdemes rövidre fogni a bekezdéseket, különböző szakaszokat pedig alcímsorokkal jelölni az olvashatóság érdekében. Persze fontos a megfelelő színek és betűkészletek használata is.

 

Nem árt mindezek mellett odafigyelni a látássérült felhasználókra és egy számukra is könnyedén kivehető designt alkalmazni.

 

3. Sebesség

A webhely lassúságát több tényező okozhatja (akár a felhasználó oldalán is), de sok esetben a webdesign az, ami feleslegesen visszafogja a teljesítményt és ezzel a felhasználói élményt is. A webhelysebesség a technikai SEO egyik kulcsfontosságú eleme, mégis temérdek webhelyen nem fordítanak kellő figyelmet optimalizálására.

 

Ha mindezidáig nem sikerült előkelő rangsorolást szerezned, elképzelhető, hogy webhelyed nem elég gyors a Google mércéje szerint. Bizony, a Google már jó ideje rangsorolási szempontként kezeli a webhelysebességet, így ha sikerül optimalizálnod, esélyes, hogy jobb pozíciókat is szerezhetsz a keresőtalálatok között.

 

A felhasználók türelme meglepően rövid – a legtöbben legfeljebb 2-3 másodpercet hajlandók csupán várni, hogy egy webhely teljesen betöltődjön, mielőtt elhagynák és végleg elfelejtenék azt. Ha webhelyed nem éri el ezt a teljesítményt asztali számítógépeken (mobileszközökön egy-két másodperccel több időd lehet), akkor hiába találnak rá az emberek, vissza fognak fordulni róla.

 

A webhely sebessége továbbá a Google feltérképező robotjának munkáját is befolyásolja. Ha a robotnak túl sokat kell várnia az oldalakra, akkor nem biztos, hogy egy-egy látogatása során az összes URL-t és tartalmat indexeli majd webhelyeden.

 

Ha szeretnéd felgyorsítani webhelyedet, akkor ezt az útmutatót ajánljuk figyelmedbe.

 

4. Webhelytérképek

Webdesign nem csak a webhely felgyorsításával segíteti elő a feltérképezés és indexelés folyamatát. Ha szeretnéd megkönnyíteni a keresőmotorok robotjainak dolgát, akkor egy megfelelően elkészített webhelytérképre lesz szükséged, amivel utat mutathatsz nekik.

 

A webhelytérkép célja, hogy felsorolja azokat az URL-eket a keresőmotorok számára, amelyeket szeretnéd, hogy feltérképezzenek és indexeljék robotjaikkal. Ez különösen a nagyobb webhelyeknek segít, amelyeken számos olyan URL található, amelyek nem feltétlenül fontosak indexelés szempontjából. Ezzel elkerülheted, hogy a keresőmotorok robotjai felesleges oldalak indexelésre pazarolják kapacitásukat, miközben webhelyeden járnak.

 

A webhelytérkép továbbá a felhasználói navigációt is elősegítik – egy új felhasználó könnyebben eligazodhat velük egy nagyobb webhelyen, ha még nem ismeri azt.

 

A webhelytérképek természetesen bármilyen méretű webhelyeken hasznosak, nem csak a nagyobbakon!
 

 

5. A bizalom szerepe a keresőoptimalizálásban

A felhasználó webhelyedbe vetett bizalma nem egy olyan dolog, amit számszerűsíteni lehetne, azonban az előnyös rangsoroláshoz fontos, hogy az emberek bízzanak márkádban.

 

Az emberek többsége meglehetősen gyorsan véleményt alkot a dolgokról, és amint kialakul bennük egy vélemény valamiről, nehéz meggyőzni őket annak az ellenkezőjéről.

 

Az elmúlt évek során egyre több olyan webhellyel találkozhattál az interneten, amelyek kiváló felhasználói élményt kínálnak látogatóiknak. Az embereknek nem kellett sok idő, hogy hozzászokjanak ehhez a kényelemhez, és elkezdjék megkövetelni azokat más webhelyektől is.

 

Éppen ezért, ha egy webhely nem elég gyors, mutatós, nem navigálható elég könnyen, nem elég biztonságos és nem képes pillanatok alatt prezentálni a keresett tartalmakat és információkat, akkor az emberek elégedetlenkedve távoznak majd róla. Az első benyomás – akárcsak egy személyes találkozónál – nagyon fontos az interneten.

 

Ha webhelyed nem tükrözi azt a minőséget, azt a színvonalat, amit egyébként termékeiddel és/vagy szolgáltatásaiddal kapnának lehetséges vásárlóid, akkor sosem tapasztalhatják meg ezeket, mert nem fognak esélyt adni márkádnak webhelyed miatt.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.