Korábbi cikkünket, amely a webshop designtervezéshezadhasznos tippeket, IDE kattintva olvashatod! Ma további tippeket osztunk meg ehhez!
1. Kínálj többféle fizetési lehetőséget is
Sok webáruházban az emberek manapság számos fizetési opció közül válogathatnak. Ez fontos, hiszen nincs mindenkinek bankkártyája, és ha van is, sokan még mindig nem bíznak az online fizetésben, és szívesebben intézik az ilyesmit utánvéttel (főleg nagyobb összegek esetén).
Biztosítsd tehát ügyfeleid számára, hogy a bankkártyás fizetésen kívül online utalással, utánvéttel, illetve egyéb módszerekkel (pl. PayPal) is fizethessenek webáruházadban.
2. Ne engedj hirdetéseket webáruházadba
Egyes webáruházak felületeiket is kiárusítják, hogy más hirdetők (természetesen nem a versenytársak) ezeken reklámozhassák kínálatukat. Ez ugyan extra jövedelemforrás lehet számodra, de nem éri meg. Valójában többet veszítesz vele, mint amennyit szerzel!
Az emberek nem egy webáruházban számítanak hirdetésekre. Már ott vannak az „üzletedben”, szóval miért reklámozgatnál mást nekik? Mindez csak spamnek és zaklatásnak érződik majd számukra, és hamar elhagyják e-shopodat, mielőtt bármit is vásárolnának tőled.
3. Kínálj első osztályú ügyfélszolgálatot
Problémák mindig előfordulhatnak az online vásárlás során, és ügyfeleidnek válogatott kérdéseik lesznek szolgáltatásaidról, termékeidről, és egyéb dolgokról. Erre fel kell készülnöd.
Ha valaki valamilyen problémába ütközik, például nem talál egy terméket, elront egy rendelést, vagy szeretne visszaküldeni valamit, akkor fontos, hogy azonnal segítséget tudj nyújtani ezekben számára.
Fontos szem előtt tartanod továbbá, hogy nem mindenki kommunikál az interneten, így az email és élő chat funkció mellett a telefon mellett is mindig kell legyen valaki, aki kezelni tudja a betelefonáló ügyfelek ügyeit.
4. Tesztelj és ellenőrizz rendszeresen
Miután webáruházad elkészült, azzal csupán a munkálatok felén vagy túl. Hogy miért? Mert nem tudhatod, hogy a lehető legjobb webáruházat készítetted-e el ügyfeleid számára. Ezért lesz szükség folyamatos A/B tesztelésre.
Az A/B tesztelés röviden azt jelenti, hogy elkészíted egy oldal (általában egy landing oldal) két változatát is, amelyek mindenben megegyeznek egymással, egyetlen egy elem kivételével. Például egy landing oldal két azonos verziója között csak a CTA-k térnek el egymástól. Ezzel lehetőséged adódik kideríteni, hogy melyik CTA hatékonyabb a kettő közül, miközben minden egyéb tényező változatlan marad, így azok nem befolyásolják az eredményeket.
Rendszeres A/B tesztekkel egyre jobbá teheted webhelyedet ügyfeleid számára, azonban tartsd észben, hogy valahol meg kell húznod a határt, hiszen mindig lesz hová fejlődni, és több elemre, illetve oldalra is gondolnod kell a tesztelések során.
5. Optimalizálj mobilra
Egy modern webáruháznak mobileszközökön is tökéletesen kell működnie. Nincs vita. Egyre többen ismerkednek a mobilos online vásárlási lehetőségekkel, és azok az e-kereskedelmi webhelyek, amelyek nem jelennek meg, vagy működnek elég jól okostelefonjaikon, temérdek forgalomtól eshetnek el emiatt.
Manapság a mobil-első webdesign számít szabványnak. Ez azt jelenti, hogy webhelyedet első sorban mobilra tervezed meg, aztán alakítod úgy, hogy asztali számítógépeken is jól működjön (ez sokkal könnyebb, mint fordítva).
Ha igazán jó mobilélményt szeretnél nyújtani ügyfeleid számára, akkor egy komplett mobilos alkalmazást is készíthetsz nekik.
6. Kínálj ingyenes szállítást
Ezen nincs mit ragozni. A helyzet az, hogy a vásárlók túlnyomó többsége azért szakítja meg rendelését, mert csak annak összegzésekor látják meg, hogy extra költségeket számolsz fel nekik – például a szállításért. Az ingyenes szállítás egy nagyszerű ösztönző a vásárlók számára, és termékeidnek is jobb ár/érték arányt biztosít a szemükben.
Ha túl veszteséges lenne minden apróságot ingyenesen kiszállíttatni, akkor kösd az ingyenes szállítást egy kisebb vásárlási értékhez, pl. 5 000 Ft-t felett.
7. Kérd influencerek segítségét
Ha igazán sikeres szeretnél lenni az online kereskedelemben, akkor bizonyítanod kell hitelességedet ideális ügyfeled számára.
Ebben sokat segíthet, ha egy híresség, vagy más, népszerű személyiség a nevét adja márkádhoz, és ezzel követői bizalmát is megszerezheted. Ez az influencer marketing lényege, egy nagyon apró dióhéjban.
Ahhoz, hogy az influencer marketing sikeres legyen, találnod kell egy olyan személyt (influencert), aki a márkádéhoz hasonló értékeket képviseli, és akinek a közönsége jó eséllyel érdeklődne kínálatod iránt. Keresd fel az illetőt, és beszéljétek meg egy lehetséges együttműködés részleteit.
Ne feledd, az influencer marketing nincs ingyen, azonban befektetéseid többszörösen is megtérülhetnek!
8. Használj jó minőségű képeket
Egy webáruházban főszerepet kapnak a képek, hiszen a vásárlók nem foghatják meg és érezhetik a termékeket, mint ahogy azt egy fizikai boltban tehetnék. Maradnak tehát a képek, amiknek jó minőségűeknek, és nagy felbontásúaknak kell lenniük, hogy a vásárlók ránagyíthassanak a részletekre is. Fontos továbbá, hogy több szögből is megtekinthessék a termékeket.
9. Készíts videós bemutatókat
A képek mellett videókat is érdemes készíteni a termékekről használat közben, hogy a vásárlók tudják, mire is jó az adott termék, és pontosan miket kínál. Egy nagy utazótáskának például tucatnyi zsebe és tartórésze lehet, amiket egy 5 perces videó sokkal részletesebben be tud mutatni, mint 20-30 fénykép.
Kínálj tehát képeket és legalább egy videót is termékeidről, ha teheted.
10. Jelenítsd meg vásárlóid visszajelzéseit
A visszajelzések és vélemények további hitelességet kölcsönöznek termékeidnek és márkádnak. Fontos, hogy ezeket is megjelenítsd webáruházadban, különösen termékeid adatlapjain.
Miután vásárlóid vesznek valamit tőled, néhány nap elteltével (amikor már megkapták a rendelést) küldj nekik egy emailt, amiben megkérded őket, hogy írjanak néhány sort a vásárolt termékekről. Ehhez hivatkozásokat is kínálj nekik az adott termékekhez, vagy egy automatikusan létrehozott kérdőívhez, amiben az általuk vásárolt termékeket véleményezhetik.
Ezeket a visszajelzéseket aztán megjelenítheted termékeid alatt is, hogy a későbbi vásárlók is láthassák, hogy megéri tőled rendelniük.
Persze, a rossz értékelések elkerülhetetlenek, de a lényeg, hogy minél több legyen köztük a jó. Ne töröld a rossz értékeléseket, mert gyanús, ha mindenki csak jókat tud mondani egy termékről. Légy őszinte!