AMP - Webáruház indítás, és minden, amit tudnod érdemes róla

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Webáruház indítás 2020-ban, a karantén ideje alatt – a legjobb döntés amit hozhatsz!
2020/04/28
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Eddig jól menő üzleted volt, de a COVID-19 okozta gazdasági válság tönkre tette? Vagy csak most kezdenél bele a vállalkozói létbe? Mindegy, mi az indíttatásod, webáruházat indítani most a legjobb döntés! Hiszen a világ az utóbbi hetekben szinte feje tetejére állt, és ezek a változások hosszú távon is kihatással lesznek az üzleti életre. A webáruházak szerepe felértékelődött (mit felértékelődött… az egekbe szökött), és olyanok is megtapasztalták az online rendelések előnyeit, akik eddig idegenkedtek tőle. A szakma azt suttogja, egyre több webáruház indul majd el 2020-ben és az után – és ahhoz, hogy Te versenyelőnyre tehess szert, most kell lépned! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Hiszen az online marketingben minden arról szól, hogy egy lépéssel a másik előtt járjunk, és ez nemsokára fokozottan igaz lesz. Most van időd, van szabad szolgáltató, minden adott hozzá, hogy webáruházat indíts a legnagyobb lendülettel – és sikeres vállalkozást kreálj abból, amit mások válságnak hívnak!

 

Az alábbiakban összefoglaljuk, mi mindenre érdemes ügyelned a webáruház indítása kapcsán – de ne feledd, az egész a jó alapoknál kezdődik. Ha időt és pénzt spórolnál, azt javasoljuk már a webáruház honlapkészítése előtt keress fel minket IDE kattintva, hogy a megvásárolt honlapmotor tényleg előnyödet szolgálja majd! 


Szóval mi kell ahhoz, hogy lebonyolíthasd első értékesítésedet? Íme a marketingorientált stratégia webáruházad felfuttatásához!

 

1. A webáruház indítás első lépése: válassz marketingstratégiát webáruházadnak

Mielőtt egyáltalán elkezdhetnéd kialakítani webáruházadat, a legelső lépés elkészítened azt a marketingstratégiát, amellyel népszerűsítheted majd. Ilyenkor még nincs értelme konkrét webdesignon vagy hasonlókon gondolkodni. Tény, hogy ez nem a legizgalmasabb lépés, de ha valamin, akkor ezen múlnak majd webáruházad sikerei (vagy kudarca).

 

Webáruházad marketingstratégiáját többféle hatékony módszerből állíthatod össze, de ezek közül most csak azokat emeljük ki, amiket a legtöbb webáruház alkalmaz – ezek a SEO, a fizetett hirdetések és a platformalapú marketing. Lássuk, hogy mit takarnak!

 

Ha nem szeretnél egyedül átlátni egy teljes szakmát, keress minket bizalommal, és a stratégiakészítés terheit le is vesszük válladról. 

 

Webáruház indítás: a stratégia egyik legfontosabb eleme, a SEO

A webáruház SEO (más néven keresőoptimalizálás) technikája papíron rém egyszerű: válassz néhány kulcsszót, amelyek kapcsolódnak termékeidhez, és helyezd el őket webáruházad szövegeiben, hogy a lehetséges vásárlók könnyedén rátalálhassanak kínálatodra internetes keresgéléseik közben. Ha sikerül beindítanod, a SEO temérdek vevőt vonzhat webáruházadba.

 

A SEO-nak több előnye is van egy online üzlet számára. Először is stabil forgalmat biztosíthat, ami persze folyamatos bevételt jelent. Másodszor, ez a forgalom a keresőmotorokból érkezik, ami általában a webáruházak legnagyobb forgalomforrása. Harmadszor pedig, az esetek többségében ezek a felhasználók mind érdeklődnek a kínálat iránt, így a SEO-val komoly haszonra tehetsz szert.

 

Ha mindez túl jól hangzik, hogy igaz legyen, akkor csak egy egész picit tévedsz. Tény, hogy a SEO nagy mennyiségű, érdeklődő forgalmat vonzhat webáruházadra, azonban nagyon sokáig tarthat, hogy ezek az eredmények láthatókká váljanak. Még ha nem is kell túl sok versenytárssal számolnod, akár hetekbe vagy hónapokba is beletelhet, mire az első találati oldalra kerülhetsz kínálatoddal.

 

Ha a SEO-t szeretnéd alkalmazni webáruházad marketingstratégiájában (márpedig ez erősen ajánlott), akkor három kulcsfontosságú dologra kell majd odafigyelned:
1.    Optimalizálnod kell termékeid adatlapjait a kiválasztott kulcsszavakkal.
2.    Hasznos, érdekes tartalmakat kell készítened célközönséged (értsd: ideális vásárlóid) számára. Ezekben nem csak termékeiddel kapcsolatos kulcsszavakat érdemes alkalmaznod, hogy még nagyobb keresőközönséget érhess el.
3.    Igyekezz tartalmaidat úgy elkészíteni, hogy minél többen hivatkozzanak rá hasznos forrásként.

 

Webáruház indítás és az első vásárlások elérése: fizetett hirdetések webáruházaknak

Temérdek webáruház alkalmaz fizetett online hirdetéseket, hogy minél több lehetséges vásárlót elérjen marketingüzeneteivel és kínálatával. Ezek a hirdetések számos helyen megjelenhetnek az interneten, úgymint a Google kereső találatai között, webhelyek hirdetései felületein és számos közösségi platformon is.

 

A fizetett hirdetések azonban nem feltétlenül ideálisak minden webáruház számára. Szóval mi a helyzet a te online üzleteddel? Nos, ha olyan termékeket árulsz, amelyeket egy bevásárlóközpontban is kiemelt helyen lehetne feltüntetni, akkor érdemes foglalkoznod ezekkel a reklámokkal.

 

Hogy miért? Nos, gondolj csak bele, hogy az emberek többsége miért és hogyan használja a Facebookot vagy az Instagramot. Általában azért görgetik hírfolyamukat, hogy pár percre lazíthassanak, megnézzenek pár videót és hozzászólásokat írjanak ismerőseik bejegyzései alá. Egy szóval kikapcsolódnak. Ugyan ez zajlik a bevásárlóközpontokban is. Sokan csak ezért mennek ezekre a helyekre, hogy szórakozzanak egy kicsit, nem pedig azért, mert konkrétan vásárolni szeretnének valamit. A bevásárlóközpontok természetesen tisztában vannak ezzel, és e viselkedésre is rendezkedtek be.

 

Éppen ezért azok a termékek, amiket jól el lehet adni egy bevásárlóközpontban, azok jól mennek a Facebook, Instagram és egyéb vizuális fizetett hirdetésekben is:
•    Fogyasztói termékek: A cégeknek szánt termékeket sokkal nehezebb értékesíteni az ilyen hirdetési csatornákon.
•    Vizuális, mutatós termékek: Észrevetted már, hogy a bevásárlóközpontokban ruházati üzletekből van a legtöbb? A szemet gyönyörködtető, látványos termékeknek (úgymint a ruháknak) nagy sikerük van a vizuális hirdetésekben is, különösen az Instagramon.
•    Könnyedén értelmezhető termékek: Előnyös, ha a termék vagy az ajánlat könnyedén értelmezhető. Ha valamit néhány rövid másodpercnél tovább tart értelmezni, és az értékesítési folyamat további magyarázatot igényel, akkor az emberek többsége simán továbbgörgeti majd hírfolyamát.
•    Ésszerűen árazott termékek: Ha az ár túl magas, és az embereknek gondolkodniuk kell a vásárláson, akkor jó eséllyel továbbáll és elfelejti az ajánlatot. Ha azonban az ár elég baráti ahhoz, hogy hirtelen felindulásból jött vásárlásokra buzdítsa az embereket, akkor sokkal nagyobb sikere lesz.

 

Ha termékeid megfelelnek ezeknek a feltételeknek, akkor mindenképpen érdemes elgondolkodnod a fizetett webáruház hirdetéseken. Van azonban egy nagyon fontos kivétel, mégpedig a Google Ads.

 

A Google Ads rendszerében kulcsszavakra teszel ajánlatot (mintha csak egy árverésen licitálnál). Ez azt jelenti, hogy olyan embereket szeretnél megcélozni fizetett hirdetéseiddel, akik már aktívan olyan termékek után kutatnak, amiket te is árulsz webáruházadban. Ha jól kialakítod hirdetéseidet, jól „licitálsz” és meggyőző ajánlatot kínálsz a kereső felhasználóknak, a Google Ads keresőhirdetései is sok érdeklődő forgalmat vonzhatnak webáruházadba.

 

Bármelyik fizetett hirdetési csatornát is választod (és persze ezek nem zárják ki egymást), számolnod kell vele, hogy ezekre a reklámokra bizony pénzt kell szánnod, hogy hatékonyak lehessenek. A dolog kockázata abban rejlik, ahogy még ez sem garantálja azt, hogy hirdetéseid tényleges vásárlókat vonzanak-e majd webhelyedre, vagy csak a pénzt nyelik el.

 

Készülj tehát fel rá, hogy ha a fizetett webáruházi hirdetéseket szeretnéd alkalmazni marketingstratégiádban, akkor eleinte veszteségekkel kell majd számolnod, legalább is addig, míg rá nem jössz, hogy mivel keltheted fel célközönséged figyelmét és érdeklődését kínálatod iránt.

 

A webáruház indítás a közösségi média marketing

A legtöbb webáruház esetén – és ez különösen igaz az olyan termékkörökre amelyekre az impulzív vásárlási szokások jellemzőek – a közösségi média marketing elengedhetetlen eszköz. A fontosabb felületeken (Facebook és Instagram) való jelenlét megalapozza a követőtáborod, ismertséged és branded építését is amellett, hogy a későbbiekben jelentős vásárlói erőre tehetsz szert ezekről a platformokról.

 

A közösségi média marketing hatékonysága minden üzlet esetében más és más: van olyan webáruházunk ahol abszolút vezető ez a konverzió hozásban és van, ahol kevésbé jelentős. Stratégiádban a hangsúlyok meghatározásakor erre külön érdemes odafigyelned, de erre a későbbiekben még visszatérünk.

 

Webáruház indítás és a platformmarketing webáruházaknak: avagy amit nem érdemes kihagyni

Minden országnak megvannak a saját vásárlási szokásai, kedvenc platformjai. Míg sok nyugati országban egyértelműen az Amazon az irányt adó, addig nálunk a különböző ár összehasonlító oldalak és gyűjtőoldalak élik reneszánszukat. 


Bár a webáruház indításkor a marketing stratégiában a SEO és a fizetett hirdetések is fontosabb szerepet játszanak, ezeket az oldalakat sem érdemes kihagyni a repertoárból – itt ugyanis, ha jó a terméked és árban is fel tudod venni a versenyt, szép számban tehetsz szert vásárlókra, és ezzel együtt ismertségre is.

 

Webáruház indítás és stratégia: de mégis melyikre fókuszálj?

A fenti eszközök mindegyike alkalmas az eladásra. Mindegyike alkalmas, de termékkörtől függően mindegyik máshogy viselkedik. 
Más stratégiát igényel, ha egy igen népszerű termék értékesítésébe szeretnél beszállni, és mást, ha egy teljesen új brand és termékkategória kidolgozását tervezed. Ugyan így más stratégiát igényel ha viszonylag olcsó termékeket árulsz, vagy ha prémium kategóriában mozogsz. De befolyásolja még a stratégiád az is, hogy a terméket kifejezetten keresik-e az emberek, vagy az impulzív vásárlási szokásokat szeretnénk meglovagolni… és így tovább.

 

A kialakított stratégiát tehát nem lehet egy kaptafára húzni, mindenképp személyre szabottan, a Te termékedhez kell igazítani. A fenti stratégiai elemek mindenképp fontosak és kihasználandóak, ám érdemes súlyozni ezeket és már az elején meghatározni, hogy melyik eszközre mekkora energiát tudsz/akarsz fordítani.

 

Na persze ilyenkor jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem lehet mindegyik eszközre ugyanakkora hangsúlyt fektetni, és ugyanúgy maximumra pörgetni? Hiszen akkor minden eszköz öntené rád a vásárlókat… Nos, ez egy gyakori hiba, amibe temérdek újdonsült webáruház-vezető beleszalad. A probléma az, hogy egyes emberek nagyszerűek a marketing egy-egy bizonyos területén, de az esetek többségében csak ez az egy terület ideális számukra, és a többin nem képesek ugyan úgy teljesíteni.

 

Több komoly oka is van annak, amiért sokan csak a marketing egy ágazatát képesek elsajátítani:
•    Az összes marketingcsatorna teljesen egyedi. Persze van néhány elv a marketingben, ami az összes csatornára vonatkozik, de a taktikák, a „játékszabályok” mindenütt egyediek. Már egy csatorna elsajátítása is óriási feladat, nem hogy még többel foglalkozni egyszerre. Ha valaki mégis így dönt, az csak felületes tudást szerez majd.
•    Az online marketingre általánosságban igaz, hogy folyamatosan változik, és ezzel együtt a hozzá tartozó csatornák sem maradnak mindörökké ugyan olyanok. Ami 4-5 éve működött a Facebookon, az ma már teljesen elavultnak számít, de még egy tavalyi keresőoptimalizálási technika is lejárt lemeznek számíthat. Egy jó online marketinges folyamatosan naprakész a legújabb stratégiákat, eszközöket és trendeket illetően, és ezt már egy csatorna esetében is komoly feladat nyomon követni.

 

Természetesen ha ügynökséggel dolgozol együtt, ezzel nem kell foglalkoznod. Mi legalábbis teljes körű marketing stratégiákat kezelünk, tehát minden fent említett eszközben otthon vagyunk – mindegyikhez saját szakértőnk van, a tanácsadó pedig összefogja a munkálatokat. Ilyen módon van lehetőséged nálunk mindent maximumra pörgetni – a kérdés csupán az, hogy van-e rá elegendő erőforrásod? Vagy célszerűbb lenne először a hatékonyabb eszközöket csúcsra járatni, és a többi felületet kiegészítő eszközként kezelni?

 


Ezzel az első lépés végére értünk, és habár hosszú volt, valóban fontos, hogy komoly időt szánj erre a nagy döntésre, hiszen a jövőben ez diktálja majd összes marketingdöntésedet.

 

2. Találd meg webáruházad piaci rését webáruház indítás előtt

Ha minden igaz, mostanra sikerült eldöntened, hogy melyik stratégia alapján szeretnéd kialakítani webáruházadat. A második legfontosabb lépés eldönteni, hogy milyen piaci rést szeretnél megcélozni. Ezt nem szabad elsietni!

 

Sokan szaladnak bele abba a hibába, hogy valamilyen hobbikategóriát választanak piaci résnek. Tény, hogy ha az embert érdekel valami, akkor szívesebben foglalkozik vele, és szívesebben épít fel rá egy vállalkozást (és webáruházat). Azonban ha szíveddel döntesz az eszed helyett, akkor előfordulhat, hogy olyan piaci rést választasz, ami nem lesz képes fenntartani üzletedet. Hiába készítesz vagy árulsz kiváló termékeket – ha nincs rájuk kereslet, akkor webáruházad hamar becsődöl majd.

 

Szóval hogyan válassz ideális termékkategóriát webáruházad számára? Íme néhány szempont ehhez…

 

Ne válassz túl egyedi termékkategóriát webáruházad indításakor

A sikeres webáruház marketing egyik örökérvényű elve, hogy valamivel meg kell különböztetned magadat versenytársaidtól, hiszen ezzel óriási előnyre tehetsz szert. Azonban nagyon nehéz olyan megkülönböztető jellemzővel előállni, ami tényleg felkelti az emberek figyelmét és érdeklődését, különösen ha egy telített piacra próbálsz betörni.

 

Például egy mosogató mellé helyezhető edényszárító állvány nem kell, hogy őrületesen egyedi legyen. Csak feleljen meg a célnak, legyen megbízható és ésszerűen árazott, illetve legyen egy jó adag pozitív értékelése a különféle keresőplatformokon. Ennyi az egész.

 

Ahelyett tehát, hogy megpróbálnád, elkülöníteni magadat egy kategória összes rivális termékétől, válassz egy olyan kategóriát, amire sokkal enyhébb verseny jellemző. Ha például az ár összehasonlító oldalakon még a legjobban értékelt termékek is gyenge értékelésűek, vagy ha a keresőtalálatok nem dobnak fel túl sok releváns hivatkozást, esetleg egyetlen cég sem foglalkozik komolyan az adott kategóriával a közelben, akkor ezek mind lehetőségek arra, hogy komolyabb verseny nélkül emelkedhess ki a tömegből.

 

Árazz ésszerűen – már a webáruház indításkor

Érdemes kerülni azokat a termékkategóriákat is, amikre alacsonyabb árak jellemzők. Ha minden egyes értékesítéssel csak 100 Ft nyereséget termelsz, akkor évente több ezer, tízezer terméket kellene eladnod, hogy fenntarthasd webáruházadat. Ráadásul ha ebből leadózol, akkor alig marad belőle valami…


Minél nagyobb a nyereséged egy adott terméken, annál egyszerűbb lesz az értékesítés is, hiszen elég kevesebb eladott darabbal számolnod a nyereségért – amivel összességében még spórolsz is (pl. csomagolás díjak, munkaerő…)

 

Persze túl magasra sem szabad áraznod termékeidet, hiszen az árral együtt a lehetséges vásárlók hozzáállása is megváltozik. Az emberek egyre több bizonyítékot követelnek arról, hogy valóban megéri-e ekkora összeget költeniük a termékre. Sokan egy bizonyos összeg felett már egészen más vásárlási folyamatra vágynak. Például ki vesz autót anélkül, hogy elvinné egy tesztvezetésre? Bizonyára nem sokan. A legtöbben személyesen is meg szeretnének „ismerkedni” a járművel, és sok kérdéssel is érkeznek majd, amiket egy eladónak szeretnének feltenni. Ekkora összegeknél szó sincs hirtelen felindulásból végzett vásárlásokról.

 

Érdemes tehát olyan termékekre összpontosítanod, amelyeket $50-100 közötti áron tudsz értékesíteni. Ezek az összegek viszonylag gyorsan összeadódnak majd, mégis elég alacsonyak ahhoz, hogy a legtöbbek egy egyszerű vásárlási folyamattal is beérjék.
 

 

A webáruház indítás előtt győződj meg róla, hogy van elég kereslet

Ezt némi kutatgatással kiderítheted a választott webáruházi marketingstratégiád alapján.

 

Ha SEO-ról vagy fizetett keresőhirdetésekről van szó, akkor a Google Kulcsszótervezőjéből kiderítheted, hogy nagyjából mekkora az érdeklődés egy-egy kulcsszó után. Ha például kevesebb, mint 1000 keresést mutat az eszköz egy termékkel kapcsolatos kulcsszóra, akkor valószínűleg nem elég népszerű, hogy egy egész üzletet építhess fel rá.

 

Hasonló a helyzet a paltformmarketing esetében is: ha egy termékkategóriában nem találsz olyan terméket, aminek nincs legalább néhány tucat értékelése, akkor jó eséllyel nincs elég érdeklődés iránta.

 

Sokkal ésszerűbb döntés olyan termékkategóriát megcélozni, ami iránt jelentős kereslet áll fenn (és nem igazán értesz még hozzá), mint egy olyat, ami alig érdekel pár embert (és a szíved csücske).

 

3. A webáruház indítás egy fontos része: a névadás és a brandépítés kezdetei

Most jön a neheze. Igen, most. Manapság, amikor szinte bárki indíthat vállalkozást vagy alapíthat céget, egyre nehezebb olyan (jó) nevet találnod saját üzleted számára, ami még nem foglalt – és ugyan ez vonatkozik persze a domain nevekre is.

 

Miután napokig keresgélsz és próbálsz rátalálni a tökéletes névre, bizonyára benned is egyre erősebb a kísértés, hogy beérd valami kevésbé ideálissal, csak hogy végre túl lehess ezen az egész mizérián. Ilyenkor azonban eszedbe kell jusson, hogy nagyon is megéri időt és idegszálakat szánni a tökéletes név kiválasztására. Íme egy hasznos kis lista, ami megkönnyíti majd a dolgod:
•    Legyen könnyedén kibetűzhető: Tedd egyszerűvé az emberek számára, hogy rátaláljanak webhelyedre.
•    Ne legyen három szónál hosszabb: Lehetőleg válassz minél rövidebb nevet, hogy könnyű legyen megnevezni. Legyen egy-két, legfeljebb három szó.
•    Menjen át a „bárteszten”: Fontos, hogy a márka neve még egy zajos bárban vagy más szórakozóhelyen is érthető legyen, ha elhangzik. Ez később nagyon hasznos lesz a „szárjól-szájra” terjedő marketinghez.
•    Elérhető rá a .hu: Ez talán nem igényel túl sok magyarázatot. Egy hazai webáruház URL-je egyértelmű, hogy .hu-ra kell végződjön, nemzetközi értékesítés esetében azonban nem árt, ha a .com-os URL is elérhető.
•    Kapcsolódjon termékkategóriádhoz: Fontos, hogy a márka neve beszédes legyen, és kapcsolódjon valamilyen módon termékeidhez is.
•    Ne ütközzön meglévő jogvédett nevekkel: Kérj segítséget egy jogi szakembertől, aki segít ellenőrizni ezt. Persze ez nem olcsó mulatság, ezért találj jó néhány opciót, amiket egy jogász egyszerre ellenőrizhet neked ahelyett, hogy újra és újra megbeszéléseket kéne egyeztetned vele.

 

Ha megvan márkád neve, akkor ajánlott rögtön lefoglalni a domain nevet is.

 

Nyisd meg webáruházadat

Ha a webáruház SEO vagy a fizetett webáruházi marketing stratégia mellett döntesz, akkor ez egy nagyon fontos lépés, hiszen webhelyed minősége fontos szerepet játszik abban, hogy hány látogatót sikerül majd vásárlóvá konvertálnod vele.

 

Ilyen módon, ahogy azt már a bevezetőben is megpendítettem, a webáruház indítás egyik legfontosabb és legnagyobb körültekintést igénylő része a webáruház motor kiválasztása. Persze rengeteg lehetőséged van, ezért ha nem értesz maximálisan a marketinghez, a SEO-hoz, a technikai részletekhez, akkor valóban érdemes már a webáruház indítás előtt, a motor kiválasztásakor marketinges segítséget kérned. 

 

Alapvetően a lehetőségeket két nagy csoportra bonthatjuk (és azon belül könyvet lehetne írni a részletekről). Először is el kell döntened, hogy nyílt forráskódú webáruház motort választasz, vagy egyedi fejlesztés mellett teszed le a voksod. A kettő kategórián belül még alapos utánajárás szükséges – ám ez már tanácsadói feladatkörbe tartozik, nézzük most átfogóan a két lehetőség előnyeit és hátrányait.

 

A nyílt forráskódú honlapmotorok (Shopify, Wordpress, Unas, Joomla… stb) nagy előnye „egyszerűségükben” és „olcsóságában” rejlik – és tulajdonképpen hátrányuk is ez. Ugyanis ezeket a weboldalakat szinte bárki otthon össze tudja eszkábálni. Ami nem jó. Azért nem jó, mert ha nem egy valódi szakértőt bízol meg ezzel, akkor a weboldalad bár kívülről jónak fog tűnni (jó esetben), sok szempontból használhatatlan lesz. SEO értéke nulla, biztonsága nulla, egyedisége nulla – hiszen a legtöbb esetben sablonra épülnek. Ez nem jelenti azt, hogy ezek a rendszerek rosszak lennének. Egy profi szakember, aki ért is az adott honlapmotorhoz nagyszerű dolgokat tud belőle kihozni, ám ez már nem az „otthon eszkábálás” művészete, és bizony az alacsony ár itt ugrott is. Tehát ha nyílt forráskórú rendszer mellett teszed le a voksod (szíved joga), akkor se gondold, hogy az olcsóbb megoldást választottad! Keress egy hozzáértőt, aki profi szintre tudja emelni webshopod – hiszen hatékony marketing csak jó alapokra épülhet!

 

Az egyedi fejlesztésű honlapmotorok nagy előnye a rugalmasság – és szintén, ugyan ez a hátrányuk is. Az egyedi fejlesztés mindig egy kicsit munkásabb – ennek megfelelően nem is feltétlen olcsó – cserébe azonban azt kapod, amit kitaláltál. Határ itt a csillagos ég! Míg az nyílt forráskódú rendszerekben azért a lehetőségek behatároltak, addig az egyedi fejlesztésben minden megvalósítható és teljesen önmagadra szabhatod. Azonban itt is igaz az, hogy nem minden arany, ami fénylik… egy rosszul megválasztott honlapmotorra itt is igaz lehet: SEO értéke nulla, biztonsága nulla, egyedisége nulla…. A szakértő honlapkészítő tehát itt is elengedhetetlen.

 

Mi tehát a teendőd? Először is, egy marketinges csapat megtalálása, aki irányítja a folyamatokat. Ezt követően preferenciáidnak megfelelően együtt válasszátok ki a honlapkészítő szakembert, aki valódi értéket adó webáruházat készít neked. Mi mindenképp az egyedi forráskódú saját honlapmotor mellett tesszük le a voksunkat, de nyílt forráskódú honlapokkal is dolgozunk, ha azok valóban megfelelnek az általunk állított követelményeknek. 

 

5. Rendezz egy 60 napos marketingmaratont webáruházad indításakor

Minden webáruház pályafutása a semmiből indul útnak, és ilyenkor egy nagy lendület jelentheti a különbséget a hosszútávú sikerek és a rövidtávú csőd között. Ilyenkor a cél az, hogy lebonyolítsd az első értékesítésedet, hogy az első oldalra kerülj a Google találatai között, és így tovább. Ezek az első nagy mérföldkövek, amik meghatározhatják egy márka jövőjét.

 

Ezen a ponton még ne aggódj a különböző összetett rendszerek miatt, ne stresszelj az üzlet méretezésén, vagy hogy mindent a lehető leghatékonyabb módon végezz. A legfontosabb, hogy lendületet szerezz, bármilyen módszerrel is teszed azt, bármennyit is kell hajtanod érte. Kezdésképpen tehát adj bele mindent abba, hogy megszerezd ezt a löketet. Tégy meg mindent, még akkor is, ha tudod, hogy bizonyos módszereket nem fogsz tudni hosszútávon fenntartani – nem is kell!

 

Például nézz szét hálózatodban, hogy nem készítene-e valaki veled egy interjút, amit aztán megoszthat saját webhelyén. Ezzel máris hivatkozásokat szerezhetsz webáruházad számára, és egy érdeklődő közönség elé juttathatod el márkád nevét. Megkérheted továbbá ismerőseidet, hogy írjanak pozitív értékeléseket termékeidhez a különböző platformokon.

 

A lényeg, hogy saját idődet kell befektetned, hogy néhány gyors sikert érhess el, amelyek megalapozzák webáruházad jövőjét.

 

Ismerkedj meg választott marketingcsatornáddal, és állj elő néhány tucat ötlettel, hogy mi mindent végezhetnél el egymagad. Ez után állíts fel belőlük egy biztonsági sorrendet és tervezz meg egy 60 napos „marketingmaratont”, amiben valóra váltod ezeket az ötleteket. Ez lesz az a két hónap, amely során 200%-osan oda kell tenned magad a célok elérése érdekében.

 

A marketingmaraton végére néhány ötleted biztosan hatékonynak bizonyul majd, és valószínűleg lesz néhány értékesítésed is. Mivel azonban csak egy marketingcsatornára összpontosítottál, jó eséllyel megindul egy folyamatos, stabil bevételfolyam is. Ez az a pénzforrás, amire felépítheted hosszútávú stratégiádat.

 

6. Építsd fel hosszútávú marketingstratégiádat a webáruház indítás után

Ha sikerül lendületbe hoznod webáruházadat, akkor elkezdheted kiépíteni azt a hosszútávú marketingstratégiát, amiben végre nem neked kell minden feladatot ellátnod.

 

Íme egy példa. Népszerű taktika számos e-kereskedelmi webhelyen, hogy a webáruház üzemeltetője arra kéri a vevőket, hogy írjanak véleményt/értékelést a megvásárolt termékről. Vannak, akik még egy kedvezményes kupont is felkínálnak ezért cserébe a következő vásárlásra.

 

Ez a taktika „automatizálható” is – megkérheted egy asszisztensedet, hogy minden új ügyfélnek küldjön ki egy sablon emailt, aminek pontosan ez a célja. Persze ez a módszer csak akkor alkalmazható, ha az adott platform nem tiltja a szabályzatában.

 

Ha a SEO-t választottad, egy gyakori módszer másokat felkérni arra, hogy tartalmakat készítsenek webáruházad blogjára. Te kínálhatod ehhez a kulcsszavakat, amikre rangsorolni szeretnél, és egy megbeszélt összegért cserébe a cikkíró elkészítni köréjük a tartalmakat számodra. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak.

 

Akármelyik marketingstratégiát is választod webáruházad számára, a cél az, hogy különféle módszerekkel automatizáld a marketingfolyamatokat, hogy minél kevesebb időt kelljen rájuk fordítanod, és mégis egyre több értékesítést bonyolíthass le rajtuk keresztül.
 


 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.