Mi az a Web3 SEO?
Arról, hogy mi is az a WEB3 ITT írtunk. A Web3 SEO a webhelyek és más online tartalmak keresőmotorokra történő optimalizálását jelenti a blokklánc és kriptovaluták iparágában. A Web3 terjedésével az érintett felek számára egyre nagyobb kihívásnak bizonyul online láthatóságuk fellelhetőségük megerősítése és keresőpozícióik megőrzése. Ez természetesen megnehezíti az új fejlesztők, felhasználók, befektetők és ügyfelek bevonzását.
Ez különösen fontos az új és feltörekvő projektek számára, amelyek már kiépült, nevesebb versenytársakkal kell, hogy szembeszálljanak.
Hogyan optimalizálhatják a Web3 projektek sebességüket és teljesítményüket?
A webhely sebessége és általános teljesítménye fontos rangsorolási szempontok, és ez a Web3 SEO-ban sincs másképp.
A legjobb eredmények érdekében optimalizáld a webhelyedre feltöltött képeket és egyéb médiafájlokat, használj gyorsítótárazást és minimalizáld weboldalaid forráskódját. Érdemes továbbá valamilyen CDN-t használni, hogy webhelyed a világ több pontján ugyan olyan gyorsan működjön.
Hogyan szerezhetnek a cégek minőségi visszahivatkozásokat a Web3 világában?
A linkek a Web3 korában is fontos SEO eszközöknek számítanak. Azonban a blokklánc-ipar sajátos természetének köszönhetően meglehet, hogy a cégeknek új stratégiákat kell alkalmazniuk, ha továbbra is értékes, releváns hivatkozásokat szeretnének építeni.
A Web3 linképítés hatékony taktikái lehetnek például a vendégcikkek posztolása releváns témájú blogokra és webhelyekre. E mellett érdemes aktívan jelen lenni a különböző kripto- és blokklánc fórumokon.
Végezetül, egyes cégek az influencer marketingben találnak majd sikert maguknak, persze csak ha megfelelő partnert választanak maguknak az együttműködéshez.
Hogyan történik a Web3 tartalmak SEO-ja?
Ha a Web3 SEO-ról van szó, akkor jó minőségű, informatív tartalmakra lesz szükséged, amelyeket a célközönséged által gyakran keresett kulcsszavakra építesz fel. Ezek lehetnek blogbejegyzések, cikkek, tanulmányok és más tartalmak is, amelyekkel bebizonyíthatod olvasóidnak szakmai tudásodat a blokklánc világában.
Ezen kívül figyelned kell az olyan on-page SEO tényezőkre, mint a cím, a meta címkék, a címsorok és az általános kulcsszóhasználat.
Mi az a blokklánc SEO?
A blokklánc SEO azt a folyamatot jelenti, amely során egy webhelyet blokklánc-technológiával működő keresőmotorokra optimalizálsz. A SEO ezen formája annak köszönheti elterjedését, hogy egyre népszerűbbé válik a blokklánc-technológia, ami egészen átformálhatja az információkkal és adatokkal való interakcióinkat.
A blokklánc-technológia segítségével egy olyan rendszer hozható létre, amely átlátszóbbá és biztonságosabbá teheti a webhelyadatok nyomon követését és igazolását. Ezzel pontosabbá és megbízhatóbbá válhatnak a keresőmotorok találatai, illetve a webhelyek látogatói is jobb felhasználói élményekben részesülhetnek.
A hagyományos SEO-ban a linképítés nélkülözhetetlen a rangsorolás megerősítéséhez. Mivel azonban a linkeket gyakorlatilag bárki vásárolhat magának, ez a módszer nem éppen a legmegbízhatóbb a webhelyek hitelességének ellenőrzésére. A blokklánc-technológia segítségével azonban a linképítés is sokkal biztonságosabb és átlátszóbb lehet, hiszen minden hivatkozás nyomon követhetővé és igazolhatóvá válik egy decentralizált főkönyv segítségével.
A blokklánc SEO a keresőoptimalizálás egyéb területeit is forradalmasíthatja, úgymint a kulcsszókutatást, a tartalomkészítést és a közösségi média optimalizálását. Ahogy a blokklánc-technológia egyre fejlődik, nem kétséges, hogy egyre több innovatív alkalmazását látjuk majd a SEO világában.
A blokklánc SEO még mindig egy feltörekvő területnek számít, ami a blokklánc-technológia segítségével igyekszik pontosabbá, biztonságosabbá és megbízhatóbbá tenni a keresőmotorok találatait. Ha a webhelyadatokat decentralizált hálózatok segítségével követjük nyomon és ellenőrizzük, akkor a blokklánc SEO segíthet egy átlátszóbb és megbízhatóbb online marketing rendszer kialakításában.
Hogyan zajlik a kulcsszókutatás a Web3-ban?
A kulcsszókutatás a SEO egyik alappillére, és ezt a Web3-ban sem ússzuk majd meg. Az eredményes Web3 kulcsszókutatáshoz természetesen tisztában kell lenned az iparág sajátosságaival és otthon kell ismerned kell a releváns blokklánc-platformokat vagy -protokollokat is.
Mindemellett a célközönséget is ismerned kell, elvégre tudnod kell, hogy kiknek szólnak majd tartalmaid. Szerencsére amíg a kulcsszókutatás nem változik meg drasztikusan az új technológiák bevezetésével, addig a sokak által ismert kulcsszókutatási eszközöket (Google, Ahrefs, Semrush stb.) is használhatod.
Hagyományos és Web3 SEO – Mi a különbség?
Mint fentebb olvashattad, a Web3 SEO-ban a hagyományos keresőoptimalizálás összes elve ugyanúgy érvényesül. A Web3 SEO legfőbb sajátossága az, hogy a Web3 cégeknek a blokklánccal és kriptovalutákkal kapcsolatos kifejezésekre kell optimalizálniuk tartalmaikat.
Ez persze minden iparágban így van, azonban a Web3 fiatalságának köszönhetően a releváns kifejezések még nem olyan keresettek. Nehezebb tehát kideríteni, hogy mire van valódi igénye a közönségnek, hogy aztán az alapján készíthess tartalmakat számukra.
Jelenleg a világ nagy része csak ismerkedik a Web3-mal és az azzal kapcsolatos koncepciókkal, úgyhogy egyelőre a tájékoztató, oktató jellegű tartalmakra van a legnagyobb igény.
Hogyan mérhetők a Web3 SEO eredményei?
A Web3 SEO fő teljesítménymutatói (azaz a KPI-k) azonosak a hagyományos keresőoptimalizáláséval. A webhelyforgalom, a rangsorolás, az átkattintási és konverziós arányok mind fontos indikátorai lehetnek, hogy egy Web3 SEO stratégia az elvártak szerint teljesít-e.
Ezeket a mutatókat a megszokott eszközökkel (Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Semrush stb.) lehet nyomon követni.