A Wannabee márka töretlen fejlődése online marketing alapokon avagy hogyan ötszöröztünk meg egy cég online forgalmát
Ha nő vagy és nem pálcika vékony, bizonyára már te is ismered a teltkarcsú hölgyek egyik legigényesebb márkáját a Wannabeet. Ha nem, akkor csak azon kevesek közé tartozhatsz, akiket nem ért még el az elmúlt évben az a totális online marketing, amelyet a Wannabee és mögötte a Marketing Professzorok Kft. indított. Sok százezer teltkarcsú hölgy azonban jól ismeri, hiszen ők azok, akik azt a forgalomnövekedést hozták, melyet a címben említettem. Mi kellett ehhez a sikerhez? Cikkünkből kiderül!
A Wannabee megalakulása
Miből számítjuk a címben említett ötszörös
forgalomnövekedést? A
Wannabee tulajdonosának évek óta működött egy molett márkája Száz Divat néven. 2012 során megbíztak bennünket azzal, hogy
online marketing alapokon futtassuk fel a cég eladásait. Az ötszörözés egy év alatt sikerült. Nézzük át, mi történt ez alatt az egy év alatt!
A névváltoztatással kezdtük melyet követett a honlap és a
marketing stratégia irányváltása is. Mit is jelent ez? Molett divat, hm, ki szeret molett lenni? Az olyan degradáló, nem? Dagadt… Én nem akarok duci ruhákat. Persze, a keresőkbe lehet ezt írnád be, nyilván optimalizálni kell erre is a weboldalt, de azért vegyük észre, nagyon-nagyon sok férfi szereti azokat a hölgyeket „akiken van mit fogni”. Itt az ideje, hogy ráébresszük a kicsit túlsúlyos hölgyeket, hogy ne higgyenek a média hülyítésnek és a csontkollekciók valójában csak a kifutókra valók, a hálószobában az arányos nő a menő. A Wannabee márka tulajdonosa is osztotta ezt a véleményünket, így a Wannabee a Száz Divattal szemben már nem a duci lányok divatja, hanem a teltkarcsúaké. A ruhák is sokkal inkább ebbe az irányba mentek el, igazi divatmárka lett, ha megnézed a csatolt galériát, te is láthatod. Fiatalos, trendi, friss, szexi.
A molett divatot muszájból horod, mert csak abba férsz bele. A Wannabee divatot teremt, melyben a teltkarcsú hölgyek szexinek és csodálatosnak érzik magukat!
A Wannabee marketing kampánya
Adott tehát egy modern, fiatalos márka, jó design, jó hangulatú ruhák. Mit tehetünk meg azért, hogy ezeket a ruhákat minél több teltkarcsú hölgyhöz eljutassuk? A divatmarketing területén több, nagyon hatékony eszköz is rendelkezésünkre áll. Ilyen például a havonta 300.000 feletti számú látogatót vonzó
Divat és Stílus portál és annak
Facebook oldala.
Pr cikkek, melyek bemutatják a márkát, annak kollekcióit,
előnyeit, valamint igyekeznek ráébreszteni a magukat molettnek tartó lányokat, hogy ők is gyönyörűek, sok-sok emberhez eljutnak. A következő cikkek mind a Wannabee célcsoportjához szólnak:
• Molettként is van élet a strandon
• Vásárlási tippeket, nem csak molett hölgyeknek!
• Karcsúsító ruhák, tippek és trükkök a karcsú alakért
• Wannabee - A teltkarcsú nők divatja
• stb….
A Facebookon a Wannabee oldalának népszerűsítését is fontosnak tartjuk, ezért játékokkal , kvízekkel melyeket alkalmazásokba ültettünk folyamatosan növeljük a Wannabee rajongótáborát.
Alternatív Facebook oldalt is indítottunk azoknak, akik nem szívesen csatlakoznak egy márka oldalához, de egy ügyet szívesen lájkolnak, így született meg a Plus Size Zone Facebook oldala, mely a teltkarcsú lányokat célozza meg. Nyilvánvalóan ebbe az oldalba is posztolunk Wannabee ruhákat, de sokkal több az úgynevezett „hangulatposzt”, mint egy céges oldalon.
Párhuzamosan a közösségi média marketinggel folyik a Wannabee oldalának keresőoptimalizálása is. Manapság a
Google-t használó emberek már összetett kereséseket indítanak, így a keresőszavak kiválasztásánál is ez volt a szempont. Ilyen pl. a molett webáruház kifejezés, a többiről titoktartási okokból nem beszélhetünk. A lényeg azonban az, hogy ezen kifejezések nagy többségére az elsők között jön a Wannabee oldala.
Marketing tapasztalatunkkal igyekszünk segíteni a ruhák designjának kialakításában is. Talán ez az egyedüli olyan pont a cégvezetésben, amit nehezen viszünk keresztül, hiszen a marketinges másképp látja a ruhákat, mint a tervező. Mi szívesen használnánk szubliminális üzeneteket magukon a ruhákon is, de ez néha nehezen összeegyeztethető a ruha tervező elképzeléseivel….
Wannabee és a viszonteladók
A Wannabee azonban nem csak egy webáruház, hanem egy gyártó is, akinek nincs a weben kívül saját üzlete, csak viszonteladói. Azoknak viszont igazán kiváló
partnere lehet egy olyan magyar márka, akinek ekkora médiaszele van az online térben. Sok százezer ember elérése a közösségi médiákon keresztül, multikat is megelőző weboldal látogatottság, igazi, lelkes rajongótábor a Facebookon. Ha egy márkát képviselek, nagyon fontos, milyen annak a keresettsége, ismertsége, illetve milyen a marketing támogatottság, amit az adott márka biztosít számomra, mint viszonteladó számára. Ez a Wannabeenál a fent említettek alapján elég hangsúlyosan megvalósul, így elindítottuk viszonteladó kereső programunkat is, mely egyre sikeresebben fut. A viszonteladókat cikkken és Facebook posztokon keresztül keressük,
és erre az oldalra hívjuk.
Legyen a te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!
Update 2014. december
A Wannabee márka törten fejlődése tovább dübörög. Ma a webáruházának árbevétele az átvétel időpontjához képest harmincegyszeres!