A 2020-as helyzetnek köszönhetően a vásárlók többsége idén biztosan az interneten rendeli majd meg az ünnepi ajándékai nagy részét. A Google külön fel is hívja a figyelmet egy tanulmányra, amely szerint az amerikai vásárlók több, mint 70%-a így tesz majd az idei ünnepi szezonban.
Ezek a vásárlók azt állítják, hogy hajlandóak lennének új helyekről is vásárolni, különösen helyi kisvállalkozásoktól.
A Google ebben szeretne segíteni mind a kereskedőknek, mind pedig a fogyasztóknak. Nézzük tehát, hogy mit kínál a segédforrás, és hogy hogyan használhatják a marketingesek az idei ünnepi szezonban! Ha úgy érzed, nincs időd, kapacitásod a marketinggel is foglalkozni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketinged!
A Google ünnepi tudásbázisa kisvállalkozásoknak
A Google tudásbázisa két hasznos új eszközt kínál, illetve elérhetők benne leckék, élő közvetítések és útmutatók is. Kezdjük a két új eszközzel.
Eszközök marketingeseknek
Grow My Store
A Grow My Store először elemzi a webhelyed által kínált ügyfélélményt, és megmutatja, hogy hogyan teljesít más webhelyekhez képest ugyan ebben a kategóriában.
Ehhez nincs más dolgod, mint beírni webhelyed URL-címét a Grow My Store eszközbe, ami az elemzés befejeztével javaslatokat kínál majd rá, hogy hogyan javíthatnál az ügyfélélményen. Ez az elemzés hosszú órákat vesz igénybe, szóval csak türelem.
Mivel a Google nem kéri, hogy igazoljuk, valóban a miénk a webhely, akár a versenytársak webhelyeit is elemezhetjük az eszközzel.
A Grow My Store kizárólag webáruházak elemzését szolgálja. Amennyiben fizikai boltod van, a másik eszközt kell használnod:
Local Opportunity FInder
A Google Local Opportunity Finder (helyilehetőség-kereső) eszköze azoknak a kisvállalkozásoknak készült, amelyek egy fizikai bolthoz szeretnének több ügyfelet csalogatni. Ennek érdekében az eszköz segít a Google Cégem adatlap optimalizálásában.
A Local Opportunity Finder is személyre szabott javaslatokat kínál arról, hogy hogyan lehetne még hatékonyabban kitölteni az adatlapot. Ez az eszköz egyelőre csak az Egyesült Államokban használható.
Marketingleckék
A Google ünnepi marketing-tudásbázisa rövid (4-16 perces) marketingleckéket is tartalmaz, úgymint:
• How to list products in Google for free (Hogyan töltsünk fel termékeket a Google-ra ingyen)
• Making it easy for customers to find you (Segíts az ügyfeleknek, hogy megtaláljanak)
• Creating an effective social media plan (Hogyan készíts hatékony közösségi média tervet)
• SEO best practices (Bevált SEO szokások)
• Five options for getting your business online (Öt lehetőség, amivel az interneten is megjelenhetsz üzleteddel)
A tudásbázis ezen kívül számos további forrást is linkel, amelyek segítenek a legtöbbet kihozni a Google Cégem különböző funkcióiból.
Élő közvetítések
A tudásbázisban egy Októberre bejegyzett élő közvetítés is megjelenik, és a következő hónapokban bizonyára többet is láthatunk majd.
Az első közvetítés október 14-én lesz, magyar idő szerint este 6 és 7 óra között. A Google arról beszél majd, hogy hogyan használható együtt a Shopify és a Google Merchant Center, illetve a közvetítés a két új eszköz (Local Opportunity Finder és Grow My Store) használatára is kitér majd.
A közvetítésre itt lehet regisztrálni, méghozzá ingyenesen.
Érdemes észben tartani, hogy a tudásbázis és a segédanyagok egyelőre csak angol nyelven érhetők el.