Az elkövetkező években a koncentrált tartalom, és a szubkultúráknak szóló marketing lesz a főszerepben. Honnan tudjuk ezt? Onnan, hogy minden tendencia erre mutat.
Három évvel ezelőtt, Amerikában már javában folyt a márkázás a befolyásos vloggerek, és influencerek közvetítésével, és ez az irányzat most kezd hozzánk begyűrűzni.
A Coca Cola új magyarországi kampányában úttörő módon ötvözte a zenei mainstream kultúrát, az online világ újdonsült véleményvezéreivel: a vloggerekkel, és influencerekkel.
Az ötlet a 2014-ben indult, amikor a Mond El Zenével kampány keretein belül olyan zenekarok dalszövegei kerültek fel a palackokra, melyek kifejezetten egy szűk réteget szólítanak meg: a tiniket. A dalszövegeken kívül a zenekarok közösségi csatornáit is felhasználták üzenetek közvetítésére, és a rajongók aktivizálására. Az együttműködés mindkét félnek sikereket hozott: a zenészek dalszövegei olyanokhoz is eljutottak, akik egyébként nem tudtak volna, a Coca Cola pedig legitimizálta helyét a tinédzser korosztály márka rangsorolásában.
2015-ben a Coca Cola contour palackja 100 éves lett, és az ehhez készített kampányhoz ikonikus közszereplőket rendeltek hozzá. Azonban az is látható volt, hogy a célközönséget-, azaz a fiatalabb generációt nem ezeken a celebeken keresztül tudják elérni. Ekkor kezdtek el együtt dolgozni olyan vloggerekkel, melyek üzenetei és nyelvi világa kompatibilis a márka üzeneteivel.
Ennek a közös munkának az eredménye, és az új irányzat lenyomata világosan látszik a 2016-os karácsonyi kampány keretein belül elkészített lyric videón: Viszkok Zsuzsi Iszak Esztivel és Király Viktorral karácsonyi díszeket gyárt, miközben Majka és Pamkutyáék mézeskalácsot próbálnak sütni.
A Coca Cola mindig figyelte az aktuális irányvonalakat, és ennek megfelelően alakította marketing stratégiáját. Ezek a stratégiák és eszközök a kis-és középvállalati szektorban pár évvel ezelőtt még használhatatlanok voltak, azonban egyre többször látunk példát arra, hogy napjainkban ezek igenis sikeresen alkalmazhatók- mivel a közösségi média lehetőséget ad erre. Tehát tanulmányozzuk az influencerek, és vloggerek munkásságát, mert lehetséges, hogy hamarosan rajtuk keresztül fogjuk termékeinket promótálni- amennyiben közönségük megfelel nekünk.