AMP - Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van, és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!
2013/08/06
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső változott, de rengeteg újdonság is került a Facebook adatelemző szolgáltatásába. Emellett vannak dolgok, amik eltűntek, de nézzük át részletesen is, hogy mi történt, mi új, mi régi, mi tűnt el.
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

 

Facebook Insights újdonságok: új felület

Nem egyszerű módosításokról beszélünk, az új Facebook Insights gyökeresen eltér az eddig megszokottól. Vannak teljesen új funkciók és néhány adat teljesen máshogy jelenik meg, mint eddig. Az új felhasználói felület sokkal inkább mondható felhasználóbarátnak, mint az előző – az egy másik dolog, hogy hozzá kell szokni.
 
 

Facebook Insights újdonságok:  Értékek összehasonlítása

A Személyek nevű részen található grafikonok sokkal részletesebbek lettek. Ha a kurzort a grafikonokra visszük, azokról is kapunk egy kisebb értékelést. Az összesen elért felhasználók 73%-a nő, akikből 82% a rajongónk. A grafikonon láthatjuk, hogy a 35-44 éves nők közül 20%-ot értünk el, akik nem rajongóink és azt, hogy a rajongóink 24%-a ebből a korosztályból származik. 
 

Facebook Insights újdonságok: Szűrés

Alapvetően kétféleképpen nézhetjük meg egy bejegyzés adatait:
 
1. A bejegyzésre való kattintások számaként
2. Like, komment és megosztás szerint
 
A szűrők segítségével az adminok jobban áttekinthetik a különböző bejegyzésekkel kapcsolatos interakciók és elérések számát.
 

Facebook Insights újdonságok: Dátum választása

Ez nem túl nagy, de szükséges változtatásnak számít. Eddig a különböző időpontok megtekintése elég nehézkesnek bizonyult és csak egy hónapra visszamenőleg tudtunk megtekinteni adatokat. Most azonban az új rendszernek köszönhetően egy egyszerű csúszkával tudjuk beállítani a vizsgálni kívánt időpontot. 
 
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb bejegyzéstípusok

Ez egy érdekes újítás. A Facebook a bejegyzések teljesítménye alapján mondja meg, hogy melyik a legjobb. Sajnos az új mértékegységek az elérésre, kattintások számára és az interakciókra (like, komment, megosztás) hagyatkoznak.
Valamiért nem az igazi a dolog, részletesebb áttekintésre lenne szükség. Egy képre sokkal többen kattintanak, hiszen az úgy jelenik meg nagyban, de egy egyszerű szöveges bejegyzésnél erre nincs szükség, így egy kicsit csalóka lehet a dolog.
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb újítások

A legtöbb újítás nem tűnik túl izgalmasnak, de van pár igen hasznos újdonság is.
 

Facebook Insights újdonságok: Amikor a rajongóid elérhetőek

Sokan tágra nyílt szemekkel csodálhatják azt, amire mindig is vágytak a Facebook Insghts szolgáltatásai között, és most végre itt van. Két grafikont láthatunk, az elsőn hét oszlop a hét napjaival, alatta pedig egy 24 órás grafikon, ami összegzi, hogy rajongóink mikor a legaktívabbak, mikor érhetőek el. Egy-egy nap oszlopa fölé helyezve a kurzort megjelenik egy új görbe az alsó grafikonon, ami annak a bizonyos napnak az adatait mutatja. 
 
 

Facebook Insights újdonságok: Mérőszámok

Ennek az új lehetőségnek a segítségével az oldal teljesítményét lehet összehasonlítani bizonyos időszakokban. Például különböző időszakok között vizsgálhatod a bejegyzéseid kommentjeinek átlagos számát. Ezek az adatok az Oldal menüpontból érhetőek el, mind az Oldalkedvelések, Bejegyzés elérése és az Oldallátogatások menüpontoknál is. 
 

Facebook Insights újdonságok: Bejegyzésre kattintások száma

Ez is egy hasznos újítás, ugyanis sokan nem értik pontosan az Elérés jelentését. A Facebook ezt a kattintások számával is definiálja, nem csak a kommenteket, like-okat és megosztásokat számítja bele. 
 
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: adatok exportálása

Az adatok exportálása egyelőre nem működik megfelelően, még mindig nagyon nehéz használni a kapott adatokat, ehhez a részhez egyáltalán nem nyúltak az újítások során.
Az adatok exportálsa igen fontos lenne, hiszen rengeteg olyan számot is tartalmaznak, amit a webes felületről nem lehet elérni, de egyelőre ezen a téren a helyzet változatlan maradt.
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: Eltűnt Talking About This

Bár az oldalon még kint van a TAT a profilkép mellett, az Insightsból teljesen eltűnt, és helyét a klikkelések száma, megosztások, kommentek és like-ok vették át. Az, ami idáig nagyban meghatározta az oldalakat eltűnt, így most koncentrálhatunk más adatokra.
 
Ezek tehát az újdonságok. Ez még a nem a végleges verzió, ez sajnos abból is látszik, hogy néhány részen a fordítás nem éppen az igazi, így sokan zavarodottan nézhetnek az adatokra a mellettük szereplő angol-magyar szövegek összemosódása miatt. Akinek még nem tetszik az új kinézet, visszatérhet a régihez, de csak addig, amíg mindenki meg nem kapja az új Insights-ot. 
 
Nektek tetszenek az újítások? Hasznosnak tartjátok őket? Írjátok meg kommentben nekünk! 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.1 millió rajongónk alapján neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.