AMP - Turizmusmarketing trendek 2022-ben: így tűnj ki a tömegből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A legfontosabb turizmusmarketing-trendek 2022-ben
2022/06/06
Szatmári Szabina

Az elmúlt évek nem voltak túl kegyesek turizmushoz, 2022 azonban egy sokkal biztonságosabb esztendőnek ígérkezik, amely során többen döntenek majd az utazás mellett, mint a járványhelyzet során.
Ha szeretnél idén kiemelkedni a versenytársak közül és több foglalást kezelni, akkor íme 2022 legfontosabb turizmusmarketing-trendjei.
 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

1. Virtuális valóság

Habár a virtuális valóság komplett élvezetéhez egy VR szemüvegre van szükség, a 360°-os panorámavideók manapság valamennyi hagyományos eszközön is megtekinthetők, és interaktív élményeket kínálnak.

A virtuális valóság egyre népszerűbb marketingeszköz a turizmusmarketingben, és az iparág számos szektorában használják. A VR körséták például betekintést nyújtanak egy szálloda szobáiba és egyéb szolgáltatásaiba is, míg az utazási ügynökségek előszeretettel használják őket a különböző látnivalók bemutatására.

 

2. TikTok

Több, mint egymilliárd aktív havi felhasználójával a TikTok népszerűsége az Instagraméval vetekszik. A platform egyedi lehetőséget kínál a turizmusmarketingesek, hogy kiemelkedjenek versenytársaik közül, hiszen a videós formátum remekül adja magát az úticélok bemutatásához, és az emberek is évek óta vágynak arra, hogy végre újra szép, érdekes helyeket láthassanak.

Akárcsak más online tartalmak, a TikTok videók is hajlamosak virálissá válni és futótűzként terjedni a világhálón. Nem is feltétlenül muszáj mindig teljesen új videókat készíteni – a korábban Instagramon sikeres, még releváns felvételeket is feltöltheted a TikTokra.

Íme néhány további tipp a sikeres turizmusmarketinghez a TikTokon:

  • Használj hashtageket ugyan úgy, mint ahogy azt az Instagramon is tennéd, hogy minél több releváns keresésre jelenhess meg.
  • Jelöld meg tartózkodási helyedet is a feltöltésekben, mert a TikTok algoritmusa ezt is figyelembe veszi. Ez különösen hasznos az olyan felhasználók megcélzására, akik kifejezetten a közeledben keresnek maguknak szállást vagy látnivalókat.
  • A TikToknak két videótípusa van: eredeti videók és felkapott (trending) videók. A felkapott videók egy már meglévő koncepció köré épülnek, és azt valósítják meg egyedi módon. Ez általában egy előre megszabott formátumban vagy zenére kell, hogy készüljön. Az eredeti videók ezzel szemben egyedi tartalmak.

 

3. Facebook hirdetések

2020-ban csupán néhány turisztikai cég próbálkozott a Facebook hirdetésekkel, és elképesztő eredményeket sikerült elérniük. Egyes márkák a befektetett összegek sokszorosát kapták vissza bevétel formájában. Ehhez persze némi kísérletezésre és kockáztatásra volt szükség, de a merészebb marketingeseknek sikerült új közönségeket elérniük.

2 milliárd aktív felhasználójával és precíz célzási, illetve újracélzási opcióinak köszönhetően a Facebook hirdetések a turizmusmarketing kulcsfontosságú elemei.

 

4. Remarketing

Habár a márkák hajlamosak komoly összegeket fordítani a marketingre, a Think with Google egyik felmérése szerint csupán a szabadidős utazók 14%-a foglal jegyet egy olyan légitársaság járatára, amelyre elsőként keresnek rá. Ha a szállodákat nézzük, akkor ez az arány mindössze 10%.
Mindez azt jelenti, hogy újra és újra emlékeztetned kell célközönségedet márkád jelenlétéről, mielőtt elérnének a döntés pillanatához. Szerencsére pont ezt a célt szolgálja a remarketing.

A remarketinggel olyan felhasználókat célozhatsz meg újra egyéni hirdetésekkel, akik korábban már érdeklődtek márkád iránt, de nem feltétlenül konvertáltak ügyféllé (például nem foglaltak szobát szállodádban). Egyes platformok, mint például a Google vagy a Meta lehetővé teszik, hogy kifejezetten ezeket a korábbi érdeklődőket célozd meg hirdetéseiddel. Az érdeklődés már garantált, így többségüknek csupán egy kis emlékeztetőre lesz szüksége a konverzióhoz.

 

5. A vélemények felügyelete

Az utazási és turisztikai szektor ügyfelei előszeretettel böngészik azokat a véleményeket, amelyeket korábbi ügyfelek, utazók fogalmaztak meg egy-egy úticélról, utazási irodáról vagy szálláshelyről. A TripAdvisor, a Google és más platformok lehetőséget adnak a felhasználóknak, hogy értékeljék és véleményezzék élményeiket, ezeket a visszajelzéseket pedig bárki elolvashatja majd a későbbiekben.

Míg a pozitív értékelések sokat dobhatnak hírneveden, addig a negatív vélemények pont, hogy eltántorítják majd az utazókat márkádtól.
Fontos tehát, hogy válaszolj ezekre a negatív visszajelzésekre (ahol teheted) és egyértelműen jelezni, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő ilyen kellemetlenségek. Így a későbbi érdeklődők is látni fogják, hogy a szíveden viseled ügyfeleid elégedettségét.

 

6. Felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak azok a képek, videók és megjegyzések, amiket a felhasználók publikálnak egy közösségi platformon vagy épp valamelyik blogbejegyzésed alatt hozzászólásai között. Ezeket a tartalmakat is felhasználhatod turizmusmarketingedhez, ugyanis sokkal hitelesebbé és megbízhatóbbá teszik márkádat és kínálatodat.

Étteremként például arra ösztönözheted vendégeidet, hogy fényképezzék le és osszák meg a nálad fogyasztott fogásokat, lehetőleg egy márkás hashtag kíséretében. Sokat segít továbbá, ha a tartózkodási helyüket is megjelölik, vagyis éttermedben „jelentkeznek be”, amikor publikálják a fotót. Ilyen tartalmakat többek között versenyekkel, nyereményjátékokkal is szerezhetsz vendégeidtől, ahol a nevezés feltétele akár egy megjelölt kép is lehet.

Ezek a képek, videók és szöveges beszámolók a hamisítatlan bizonyítékok arra, hogy az emberek jól érzik magukat szállodádban vagy épp éttermedben, a társadalmi bizonyíték pedig nagyon sokat segíthet hírneved megerősítésében.

 

7. Influencer marketing

Ha sikerül megegyezned egy közkedvelt influencerrel (vagy „véleményvezérrel”), hogy értékelje és mutassa be kínálatodat követőinek, akkor ezzel egy teljesen új, érdeklődő közönséghez juttathatod el márkád hírét. Az influencer marketing lényege, hogy az emberek bíznak ezekben a véleményvezérekben, és sokkal hajlamosabbak kipróbálni egy márkát, terméket vagy szolgáltatást, ha egy influencer ajánlja azt nekik.

Egy influenceren keresztül eljuttathatod ugyan tartalmaidat egy új közönség elé, azonban érdemes kellő kreatív szabadságot hagyni üzleti partnereidnek, hogy a saját stílusukban, a követőik számára megszokott módon mutathassák be márkádat.

 

8. Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóságot (AR) gyakran emlegetik együtt a virtuális valósággal, azonban két eltérő technológiáról van szó. Az AR segítségével valós időben lehet elhelyezni digitális elemeket egy valódi környezetben. Ezt a technológiát az turisztikai cégek is előszeretettel használják.

Például képzelj el egy olyan alkalmazást, amivel elég csak rámutatni az utcán egy étteremre (a készülék kamerájával), és máris láthatóvá válik egy digitális ablak, amiben az étterem neve, értékelései, árkategóriája és egyéb adatai láthatók. Mindez valós időben, dinamikusan történik az alapján, hogy mit lát épp a kamera.

 

9. Mesterséges intelligencia

A turizmusmarketingben egyre többen alkalmazzák a mesterséges intelligencia technológiáját. Az ügyfélszolgálat egy gyakori példa erre, ahol sok helyen már 24/7 működő, folyamatosan tanuló chatbotok fogadják a felhasználók kérdéseit, illetve végeznek el egyszerűbb feladatokat, késedelem nélkül.

Például meg lehet érdeklődni tőlük, hogy milyen szobák állnak rendelkezésre egy adott időpontban (és akár le is lehet foglalni őket), vagy meg lehet érdeklődni a repülőjáratok menetrendjét is egy adott időszakban.

Ez nem csak az ügyfelek számára kényelmes, hanem az ügyfélszolgálatos alkalmazottak válláról is rengeteg terhet vesz le, és sokkal több idejük marad az összetettebb ügyek elintézésére.

 

10. Ügyfélszolgálati marketing

Ahhoz, hogy márkád kiemelkedjen a tömegből, manapság elengedhetetlen, hogy elsőosztályú élményeket kínálj ügyfeleid számára. Ez olyasmi, amiben a márkád és az ügyfeleid közötti összes interakció részt kell, hogy vegyen. A cél az, hogy olyan élményeket kínálj az embereknek, amik miatt szívesen térnek majd vissza hozzád, illetve javasolják másoknak is márkádat.

Ehhez személyre szabott ügyfélélményeket kell kialakítanod – minél aprólékosabban sikerül ez, annál jobb. Az összegyűjtött ügyféladatok (utazási szokások, demográfiai adatok stb.) sokat segíthetnek az egyedi üzenetek és ajánlatok összeállításában. Egy jelenti szerint az utazók 69%-a hűségesebb egy olyan szolgáltatóhoz, amely személyreszabott ügyfélélményeket biztosít számára.
 

étterem marketing hotel marketing vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.