A szezonok kiszorítása
A „holtszezon” fogalma drasztikusan meg fog változni, és ha el nem is tűnik teljesen, másképpen tekintünk majd rá, mint eddig. Egyre több helyen igyekeznek kiszorítani a szezonokat, ugyanis egyre több szálloda kínálja szobáit változatlanul egész évben. Gyakran a főszezonban való utazás gyakorlatilag élvezhetetlenné válik a zsúfoltság, és a magas árak miatt.
Mi kell ahhoz, hogy a turizmusmarketingben tevékenykedők feltölthessék az egyébként foglaltságban gyengébb időszakokat? Kreatív, célközönség-specifikus kampányok. Érdemes valamilyen extra szolgáltatást, kedvezményt kínálni az ezekre az időszakokra foglalók számára, így ösztönözve őket arra, hogy akkor látogassák meg a szállodádat, amikor egyébként nem tennék.
Úti cél marketing
Az úti cél marketinget nem szabad összekeverni a turisztikai marketinggel, ugyanis azzal ellentétben nem egy konkrét szállodát, hanem egy egész várost, vagy akár országot próbál „eladni” turisztikai célpontként. Habár jó néhány utazó bevett szokása ugyanabba a városba, szállodába, vagy akár konkrét szobába visszatérni minden évben, a fiatalabb korosztály sokkal inkább új, változatos élményekre vágyik, ami sokkal nagyobb versenyt is eredményezett a turizmusban.
Éppen ezért különösen fontos, hogy a szállodatulajdonosok ne csak saját termékeiket és szolgáltatásaikat próbálják népszerűsíteni, hanem létesítményük közvetlen környékét is. Ebben sokat segíthet az inbound marketing, amely célja az ügyfelek passzív bevonzása. A sikeres inbound marketinghez olyan kérdéseket kell feltenned magadnak, mint „Milyen célcsoport érdeklődne az úti cél iránt?”, „Milyen információkra keresnének rá az interneten az adott városról vagy környékről?”, „Milyen tevékenységeket végeznek szívesen?” és így tovább – ezeket a kérdéseket kell megválaszolnod, tartalomba öntened, és felkínálni ezeket a tartalmakat webhelyeden. Habár korábban a városok és egyéb úti célok népszerűsítése az önkormányzatok és egyéb nyilvános entitások feladata volt, az internet mindenki számára lehetőséget adott otthona reklámozására. Neked is érdemes élned a lehetőséggel!
Hosszú évek óta foglalkozunk turizmusmarketinggel. Számos szálloda és étterem marketing kommunikácjójáért feleltünk, és felelünk ma is. Neked is tudunk segíteni! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
Szegmentálj, hogy egyéni élményeket értékesíthess
Célközönséged kora, neme, és nemzetisége egyre kevésbé lesznek releváns adatok. Tény persze, hogy sokáig csak ezekből az információkból gazdálkodhattak a szállodatulajdonosok és marketingesek, valahányszor szegmentálni szerették volna célközönségüket, azonban ma már sokkal több releváns információ áll a rendelkezésünkre, ami segíthet ebben.
A mai összetett adatgyűjtő rendszerek segítenek, hogy előre megjósold az emberek utazási szándékát, illetve hogy melyik lesz a következő lépés, amelyet leendő utazókként készülnek megtenni. Ezek és az ehhez hasonló információk sokkal precízebb, szűkebb szegmentálást tesznek lehetővé. Mindehhez persze egy jó CRM-re és konverzióra kilézett tartalomstratégiára lesz szükség.
Éppen ezt tartjuk szem előtt mi magunk is, amikor ügyfelünk, a gyermek- és bababarát Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa marketing kommunikációja során. Kik alkotják a hotel elsőszámú célcsoportját? Gyermekes, kisgyermekes szülők, nagyszülők. Számukra kínálunk a weboldalon található blogon keresztül hasznos, informatív tippeket és trükköket ahelyett, hogy kizárólag az eladásra fókuszálnánk. Ez persze amellett, hogy a keresőoptimalizálás elmaradhatatlan eszköze, segít a brand erősítésében, a hírnév növelésében, a felhasználók elköteleződésében.
A kommunikáció személyre szabása 2019-ben már nem opció, vagy előny, hanem szükség. Az emberek önszántukból kínálják fel személyes adataikat a cégeknek, és konkrétan elvárják, hogy azok kezdjenek is vele valamit – hogy személyre szabott üzeneteket, ajánlatokat küldjenek nekik. Ez különösen fontos ma, amikor gyakorlatilag bárki hirdethet az interneten, és a verseny hevesebb, mint valaha – ki kell tűnni valamivel a tömegből, különben lőttek az előrehaladásnak.
Élre tör a growth hacking
A growth hacking nem újdonság ugyan, de ettől függően viszonylag fiatal koncepciónak számít, és nem sokszor emlegetik a marketing kapcsán. Röviden, a growth hacking célja, hogy egy cég minél gyorsabban minél nagyobb növekedést érjen el (a növekedés definíciója persze cégenként változhat). Mivel ez egy nagyobb témakör, azt javasoljuk, hogy ismerkedje meg vele szakszerű leírásunkból IDE kattintva!