AMP - Az értékelési rendszerek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az éttermi és a hotel marketing során. Hogyan tudsz tehát minél több, jó értékelést szer

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3 gyorstipp a TripAdvisoron való rangsorolás javításához
2018/03/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az értékelési rendszerek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az éttermi és a hotel marketing során. Méréseink szerint közvetlenül növeli az asztalfoglalások, szobafoglalások számát a jobb Tripadvisor helyezés.  Hogyan tudsz tehát minél több, jó értékelést szerezni a Tripadvisoron? 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Habár a barátok, ismerősök, és családtagok véleménye töretlenül hitelesebbnek hangzik az emberek számára, mint bármilyen reklám, semmi sem olyan hatékony a leendő utazók véleményének megformálásában, mint egy olyan webhely, ahol több száz, vagy akár több ezer visszajelzés olvasható egy vendéglátó létesítményről egyetlen helyen összegyűjtve – ilyen például a TripAdvisor.

 

Emelett nyilván sokakat érdekel az adott szálloda, étterem Facebookos oldalára írt vélemény, illetve egyre nagyobb hangsúlyt kap a Google Térképes/Google Cégem értékelés is, hiszen a Google a kereséseknél ezeket hangsúlyosan kiemeli. Éppen ezért is jött létre egy olyan magyar weboldal, amely összegyűjti a Tripadvisor, a Facebook és a Google-ös értékkeléseket, értékelik saját szakújságíróik is azokat a helyeket, melyeket meglátogattak, de külön felület van arra is, hogy az oldal saját látogatói is értékeljenek. Ez az oldal az Élménytérkép. Érdemes tehát hoteleddel éttermeddel ezen az oldalon is jelen lenni, hiszen az adatbázis folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nyilván a felhasználók köre is. 

 

A Google és az Ipsos MediaCT közös felmérése szerint míg az utazási ötletmerítéshez nagyjából az emberek 60%-a fordul mind az internethez, mind az ismerősökhöz (barátok, kollégák, rokonok), az ezt követő tervezési fázisban már csak az emberek fele hallgat ismerőseire, és 80% veszi igénybe az internetet.

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Természetesen az interneten is többféle forrás található azok számára, akik utazni szeretnének. Mégis, egy 35 ezer TripAdvisor felhasználó segítségével elvégzett felmérés során kiderült, hogy az online véleményező webhelyeket (mint például TripAdvisort vagy az Élménytérképet) világszerte az emberek 69%-a használja a tervezési fázis során. A második helyen az internetes utazási irodák végeztek, 57%-kal.

 

Egyértelmű tehát, hogy az ilyen véleményező webhelyekkel megéri foglalkozni a szállodatulajdonosok, étteremtulajdonosok, és egyéb vendéglátó létesítményeket üzemeltetők számára. Ennek ellenére csupán a TripAdvisoron szereplő cégek töredéke foglalkozik komolyan profilja kezelésével. Bizonyára a maradék is több figyelmet fordítana rá, ha tisztában lennének egy nem elhanyagolható ténnyel.

 

Ez a tény mégpedig az, hogy számos tanulmány is kimutatta már, hogy a pozitív értékelések közvetlen kapcsolatban állnak az adott létesítmény bevételével – természetesen egyenes arányban. Egy kutatás szerint egy magasra értékelt létesítmény akár 11%-kal is megnövelheti az árait anélkül, hogy visszaesne a foglalások száma.

 

Mi a Marketing Professzoroknál saját kutatásokat is végeztünk azoknál a budapesti éttermeknél, melyek a Tripadvisor keresésben jól szerepeltek, és hozzáférésünk volt webes analitikájukhoz, a Google Analyticshez. Nem csupán látogatottságot, hanem asztalfoglalást is mértünk, és azt tapasztaltuk, hogy azon referenciáinknál, amelyek a Triapadvisoron az “Étterem Budapest” szűkítésre az első 20 helyen belül vannak, szignifikáns asztalfoglalás növekedést tapasztaltunk. A helyezések javulásával ez lineárisan növekedett. 

 

Akkor most már teljesen egyértelmű, hogy megéri a TripAdvisorral foglakozni, nem igaz? Lássuk, hogy mit kell tudnod a rangsorolásról…

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 71

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.