Habár a barátok, ismerősök, és családtagok véleménye töretlenül hitelesebbnek hangzik az emberek számára, mint bármilyen reklám, semmi sem olyan hatékony a leendő utazók véleményének megformálásában, mint egy olyan webhely, ahol több száz, vagy akár több ezer visszajelzés olvasható egy vendéglátó létesítményről egyetlen helyen összegyűjtve – ilyen például a TripAdvisor.
Emelett nyilván sokakat érdekel az adott szálloda, étterem Facebookos oldalára írt vélemény, illetve egyre nagyobb hangsúlyt kap a Google Térképes/Google Cégem értékelés is, hiszen a Google a kereséseknél ezeket hangsúlyosan kiemeli. Éppen ezért is jött létre egy olyan magyar weboldal, amely összegyűjti a Tripadvisor, a Facebook és a Google-ös értékkeléseket, értékelik saját szakújságíróik is azokat a helyeket, melyeket meglátogattak, de külön felület van arra is, hogy az oldal saját látogatói is értékeljenek. Ez az oldal az Élménytérkép. Érdemes tehát hoteleddel éttermeddel ezen az oldalon is jelen lenni, hiszen az adatbázis folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nyilván a felhasználók köre is.
A Google és az Ipsos MediaCT közös felmérése szerint míg az utazási ötletmerítéshez nagyjából az emberek 60%-a fordul mind az internethez, mind az ismerősökhöz (barátok, kollégák, rokonok), az ezt követő tervezési fázisban már csak az emberek fele hallgat ismerőseire, és 80% veszi igénybe az internetet.
Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
Természetesen az interneten is többféle forrás található azok számára, akik utazni szeretnének. Mégis, egy 35 ezer TripAdvisor felhasználó segítségével elvégzett felmérés során kiderült, hogy az online véleményező webhelyeket (mint például TripAdvisort vagy az Élménytérképet) világszerte az emberek 69%-a használja a tervezési fázis során. A második helyen az internetes utazási irodák végeztek, 57%-kal.
Egyértelmű tehát, hogy az ilyen véleményező webhelyekkel megéri foglalkozni a szállodatulajdonosok, étteremtulajdonosok, és egyéb vendéglátó létesítményeket üzemeltetők számára. Ennek ellenére csupán a TripAdvisoron szereplő cégek töredéke foglalkozik komolyan profilja kezelésével. Bizonyára a maradék is több figyelmet fordítana rá, ha tisztában lennének egy nem elhanyagolható ténnyel.
Ez a tény mégpedig az, hogy számos tanulmány is kimutatta már, hogy a pozitív értékelések közvetlen kapcsolatban állnak az adott létesítmény bevételével – természetesen egyenes arányban. Egy kutatás szerint egy magasra értékelt létesítmény akár 11%-kal is megnövelheti az árait anélkül, hogy visszaesne a foglalások száma.
Mi a Marketing Professzoroknál saját kutatásokat is végeztünk azoknál a budapesti éttermeknél, melyek a Tripadvisor keresésben jól szerepeltek, és hozzáférésünk volt webes analitikájukhoz, a Google Analyticshez. Nem csupán látogatottságot, hanem asztalfoglalást is mértünk, és azt tapasztaltuk, hogy azon referenciáinknál, amelyek a Triapadvisoron az “Étterem Budapest” szűkítésre az első 20 helyen belül vannak, szignifikáns asztalfoglalás növekedést tapasztaltunk. A helyezések javulásával ez lineárisan növekedett.
Akkor most már teljesen egyértelmű, hogy megéri a TripAdvisorral foglakozni, nem igaz? Lássuk, hogy mit kell tudnod a rangsorolásról…