2019-ben a szállodamarketinget három fő trend határozza meg: a keresőkön (Google, DuckDucjGo) keresztül lebonyolított közvetlen foglalások, a mobilorientált felhasználók, és a felhasználói tartalmak és vélemények egyre fontosabb szerepe.
Na persze, nem kizárólag ez a három trend befolyásolja a szállodamarketing alakulását ebben az esztendőben, hiszen mint minden más marketingágazat, ez is folyamatos változáson megy át, és ugyanez mondható el az utazók igényeiről is.
Nem csoda tehát, hogy a szállodatulajdonosoknak, és –marketingeseknek nehezére esik lépést tartani a szállodamarketing képlékeny természetével, persze mindezt úgy, hogy valahogy meg is különböztessék kínálatukat a konkurenciától a célközönség szemében. Habár minden létesítmény egyéni problémákkal és erősségekkel rendelkezik, az alábbi általános tippeket bármilyen kisebb vagy nagyobb szálloda felhasználhatja, hogy több közvetlen foglalást szerezzen magának!