Az páciensek évtizedekig elfogadták a sorban állást, azonban a modern fogyasztók mindent most rögtön akarnak. Régebben az egészségügyi szolgáltatók diktáltak a betegeknek, míg a modern fogyasztók a saját döntéseiket hozzák meg. Ezeket az igényeket segít kielégíteni a marketing, hogy a kórházak értékesebb élményeket kínálhassanak pácienseik számára.
Mivel a páciensek aktívan részt vesznek egészségügyeik intézésében és jólétük kialakításában, vannak bizonyos alapelvárásaik az egész folyamat során a kórházakkal szemben. Hatékony kommunikációt, átlátszóságot, illetve az ígért szolgáltatások biztosítását követelik. Mindemellett elvárják, hogy a kórházak odafigyeljenek a visszajelzéseikre, és ezek alapján is javítsák szolgáltatásaikat és a páciensélményt.
Íme néhány hasznos kórház branding tanács, amik segíthetnek ezekben!
Mielőtt belekezdenénk, fontos megjegyezni, hogy habár a marketing és a branding két különböző fogalom, a brandingnek nagyon fontos szerepe van az új páciensek bevonzásában egy kórház számára!
Ismerd márkád személyiségét
A modern egészségügyi fogyasztókat fokozottan érdekli egy márka célja, küldetése, és elképzelései. Tudni akarják, hogy milyen értékrendet képviselsz, és mit tesztel annak érdekében, hogy megvalósítsd ezeket az elképzeléseket. Márkád személyisége egyértelmű kell legyen pácienseid számára, amiben márkád vizuális elemei fontos szerepet játszanak majd.
Márkád kihat kórházad marketingstratégiájára (logók, kommunikáció, webhelytartalom, közösségi bejegyzések, stb.), ezért mindenek előtt tisztában kell lenned márkád identitásával, vagy ki kell alakítanod egyet neki. Meglehet az is, hogy egy rebrandingre lesz szükséged.
Ismerd meg célközönségedet, azaz pácienseidet is
A modern egészségügyi fogyasztók elvárják a kórházaktól, hogy ismerjék az igényeiket és az elvárásaikat. Egy igazán jó kórház pontosan tudja, hogy hogyan gondolkodnak páciensei, és ehhez igazítja a kínált élményeit.
Miután márkastratégiád elkészült, ideje elkezdened kiismerni ezeket a modern pácienseket, és kideríteni, hogy mire van szükségük.
Ehhez persze piackutatásra és a korábban összegyűjtött páciensadatok elemzésére lesz szükség, de már azzal is rengeteget megtudhatsz egészségügyi fogyasztóidról, ha elbeszélgetsz velük. Ez történhet egy emailben kiküldött űrlap, egy rendelőben kitöltött kérdőív, egy személyes elbeszélgetés, vagy egy telefonhívás segítségével is. Ezen adatokból érdemes összeállítani néhány úgynevezett buyer personát, amelyek ideális pácienseidet személyesítik meg, és akikre rászabhatod marketingstratégiáidat.
Derítsd ki, hogy pácienseid hogyan keresnek rá a kórházi osztályokra
A modern páciensek manapság az interneten keresnek rá a különböző egészségügyi információkra és szolgáltatásokra. Amikor például kórházat keresnek, többféle kórház, kórházi szolgáltatás, illetve páciensek által írt vélemény is megjelenik nekik a találatok között.
A kérdés csak az, hogy miket gépelnek be a keresőbe, amikor ilyen dolgokra kíváncsiak. Ehhez érdemes kulcsszókutatást használni, amelyet számos ingyenes és fizetős SEO/kulcsszókutató eszköz is lehetővé tesz, persze változó hatékonysággal. Ezen információk birtokában olyan tartalmakat és üzeneteket alakíthatsz ki, amik pont azoknak/azokhoz a keresőkhöz szólnak, akik ideális pácienseid lennének.
Ne felejtsd el, hogy a modern fogyasztók zöme manapság okostelefonjáról böngészi az internetet.
Kommunikáld márkád üzenetét
Ha ismered márkád identitását, célközönséged igényeit, és tudod, hogy az emberek hogyan keresnek rá kórházakra az interneten, elkezdheted kialakítani márkád kommunikációját. Ez lehetővé teszi majd, hogy összeszedett módon mutathasd be értékajánlatodat lehetséges pácienseidnek.
Számos kórház nem képes összeszedetten kivitelezni ezt az interneten, pedig nagyon fontos, hogy az online csatornákon, a TV-ben, és minden egyéb médiumon egységes márkaüzenetekkel szólítsd meg célközönségedet.
Szükséged lesz egy jó jelmondatra, tudnod kell értékajánlatodat, és hogy mik alkotják márkád kommunikációjának alapjait. Ha ezek megvannak, sokkal könnyebb lesz összeállítanod egy összefogott, egységes márkakommunikációt kórházad számára.
Érd el a lehető legtöbb lehetséges pácienst
Törekedned kell arra, hogy kórházad minden olyan online felületen könnyedén fellelhető legyen, ahol egészségügyi témákra keresnének rá. Ez ezen a ponton már nem kell, hogy kihívást jelentsen, ha korábban elkészítetted personáidat ideális páciensed képmására. Ismerkedj meg az általuk használt platformokkal, és készíts számukra olyan tartalmakat, amik iránt érdeklődhetnek.