1. A mobil-első webhely elengedhetetlen
Az emberek többsége manapság az okostelefonján intézi ügyes-bajos dolgait – többek között a szállodakeresést és a szobafoglalást is. Ha webhelyed technikailag nincs felkészülve ezekre a felhasználókra, akkor rengeteg közvetlen foglalástól búcsúzhatsz majd el. Az alábbi ábra egy Hévíz melletti wellness hotel Google Analytics fiókjából származik, és kiválóan megmutatja, milyen erőteljes is a mobilról érkező látogatottság.
Sokan sajnos még mindig nem szentelnek elég figyelmet a mobilbarát webhelyre, márpedig biztosítanod kell a látogatóid számára, hogy honlapodat bármilyen mobileszközről elérhessék, hogy technikai stabilitása és sebessége is megfeleljen az elvárásoknak.
2. Alkalmazz szobafoglalási rendszert webhelyeden
Azt tehát már tudjuk, hogy elengedhetetlen, hogy szállodád weboldala mobileszközökön és asztali számítógépeken is tökéletesen működjön, de értelemszerűen ha azt szeretnéd, hogy közvetlenül foglalhassanak is rajta, akkor egy erre alkalmas rendszert is be kell szerezned rá.
Egy webhely önmagában nem elég, hiszen az érdeklődőknek látniuk kell, hogy milyen szobák mettől meddig foglalhatók le, meg kell tudják adni a foglalási adatokat, stb. Mindezt ráadásul egy profi és akadálymentes rendszerben kell hogy kínáld nekik, hiszen ellenkező esetben a szállásközvetítő weboldalakat választják majd.
3. Helyezz el feltűnő CTA-kat a weboldaladon
A CTA-k (úgynevezett call to action gombok) hivatottak arra, hogy a felhasználót hatékonyan vezessék a konverziós útvonalon, esetünkben egészen a szobafoglalásig. Helyezz el feltűnő, de nem zavaró felhívásokat webhelyeden, hogy a felhasználók mindig tudják, hová kell kattintaniuk a foglaláshoz.
4. Regisztrálj metakeresőkre és hirdess rajtuk
A metakeresők (TripAdvisor, Trivago, stb.) segítségével egy nagyobb online közönség számára teheted láthatóvá szállodádat. Ezek nem csak több felhasználót irányítanak webhelyed irányába, hanem a nemzetközi piacon is népszerűsítheted rajtuk szállodádat a platformokon kínált hirdetések segítségével. Ne felejtsd el regisztrálni szállodádat a Google Cégemre!
5. Weboldalad legyen keresőoptimalizált
A legtöbben a Google-on vágnak bele utazásaik tervezésébe, ezért fontos, hogy szállodád webhelye minél magasabb pozícióban jelenjen meg a találatok között. A SEO (vagyis keresőoptimalizálás) olyan eljárások összessége, amelyek pontosan ebben segítenek.
SEO-hoz kulcsszavak, meta mezők, címek, hivatkozások és más elemek stratégiai használatára van szükség. Ez persze rengeteg munka, de lehetővé teszi, hogy webhelyedet minél több releváns érdeklődésű utazó láthassa a találatok között, és ezzel persze több közvetlen foglalást is bezsebelj. A felhasználói keresések napjainkban nagyon speciálisak. Nem csupán szállodád nevére kell tehát első helyre kerülnöd a Google-ben, hanem a szolgáltatásaidhoz kapcsolódó kifejezésekre is.
Tegyük fel, hogy hoteled egy családbarát négycsillagos szálloda Szegeden. Íme néhány egyszerű példa és alapvető kifejezés a keresési szokások alapján, amelyekre érdemes megcéloznod a jó pozíciót:
- négycsillagos wellness Szeged
- wellness gyerekkel
- bababarát wellness hotel
- wellness ajánlatok Szeged
- akciós wellness Szeged
- vidéki wellness hotel
- belföldi wellness családdal
- és még nagyjából kismillió kifejezésre...
16 éve foglalkozunk online marketinggel és keresőoptimalizálással, több mint 10 éve étterem és szállodamarketinggel. Ha több közvetlen szobafoglalásra szeretnél szert tenni, segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!
6. Ügyelj webhelyed sebességére
Webhelyed sebessége elengedhetetlen tényező mind az előbb említett SEO-ban (a gyorsabb webhelyeket jobbra értékeli a Google), mind pedig a felhasználói élmény biztosításában. Senki sem szeret arra várni, hogy a következő lap betöltődjön böngészés közben, a legtöbb felhasználó pedig már néhány másodperc után megunja a tétlenkedést és egy versenytársnál keres inkább szállást magának. Fontos tehát, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön asztali számítógépeken és persze a már emlegetett mobileszközökön is!
7. Használd fel vendégeid véleményét online marketing kommunikációdban
Az internet minden korábbinál egyszerűbbé tette az utazni vágyók számára, hogy pillanatok alatt utánajárhassanak egy kiszemelt szálloda értékeléseinek, illetve annak, hogy mit mondanak róla a korábbi vendégek. Ezt a felhasználók többféle felületen is megtehetik (Facebook, TripAdvisor, Google Cégem, stb.), neked pedig lehetőséged nyílik kiragadni ezeket a véleményeket, és feltüntetni őket webhelyeden, bizonyítva ezzel ügyfeleid elégedettségét.
Ezen kívül feltüntetheted azt is, hogy eddig hány vendég foglalt szállodádban az adott hónapban, hogy mely szobák a legnépszerűbbek és persze szállodád díjait is büszkén feltüntetheted a foglalási oldalakon, hogy meggyőzd a döntésképtelen látogatókat a foglalásról.
8. Használj chatbotot (és élő chatet)
A legtöbb érdeklődő különféle kérdésekkel érkezik webhelyedre, és ha ezekre nem tudsz azonnal választ adni, akkor rövid időn belül elveszítheted őket. Fontos tehát, hogy mindig rendelkezésre álljon valaki a chatablak másik végén, aki gyors és precíz válaszokat adhat a látogatók kérdéseire. Érdemes első körben egy chatbotot alkalmazni erre. Ezek a mesterséges intelligenciával működő segédek nem csak kérdéseket képesek megválaszolni, hanem akár egy foglalást is levezényelhetnek (legalább is a fejlettebbek). Ha egy chatbot olyan problémával találkozik, amit nem képes megoldani, akkor rögtön értesíthet egy igazi ügyfélszolgálatost, aki átvetheti a látogatót ügyintézésre.
9. Kínálj foglalási lehetőséget a közösségi médián keresztül is
A közösségi média terjedése gyökerestől megváltoztatta a szállodamarketing menetét. Ma már minden valamirevaló szálloda, üdülőhely és egyéb vendéglátói létesítmény aktív valamilyen közösségi platformon. Szállodák számára a két legideálisabb platform az Instagram és a Facebook, amelyek közül az utóbbi még közvetlen szobafoglalási funkciót is kínál a felhasználók számára (ha megfelelően beállítod azt szállodád Facebook oldalán).
10. Hirdesd közvetlen foglalási lehetőségeidet
Az nyilván egyértelmű, hogy a szállásközvetítő weboldalak nem tudnak minden hotel nevére első helyre kerülni a Google-ben, ezért hirdetniük kell rá. Mivel a Google Ads fizetett hirdetései az organikus találatok előtt jelennek meg, ezért a felhasználók gyakran azokra kattintanak. Így tehát nincs más lehetőséged, mint fizetett hirdetéssel megcélozni a hoteled nevét, hogy az OTA-k elé kerülj. A hirdetésekben természetesen érdemes a közvetlen foglalásra is ösztönözni a felhasználókat. Az alábbi ábra egy visegrádi wellness hotelnek készített hirdetésünket prezentálja, amellyel sikerült a szállásközvetítő oldalak elé kerülnünk.
11. Tüntesd fel a legfontosabb információkat és hívószavakat webhelyed kezdőlapján
Amikor egy látogató webhelyedre érkezik, jó eséllyel a kezdőlapon találja majd magát. Fontos, hogy ezen az oldalon feltüntess minden egyedi szolgáltatást és fontosabb információt szállodádról, hogy a látogatóknak ne kelljen keresgélniük őket. Minél többet tudnak szállodádról, annál valószínűbb, hogy rá is szánják magukat a közvetlen foglalásra.
12. Ne hanyagold az email marketinget
Amikor egy elégedett ügyfél távozik szállodádból, akkor még messze nincs vége a szolgáltatásoknak. Ápolj pozitív kapcsolatot ügyfeleiddel úgy, hogy hasznos útmutatókat, kedvezményeket és emlékeztetőket (közelgő rendezvények szállodád körül, hosszú hétvégék, stb.) küldesz nekik emailben. Ösztönözd őket különleges kedvezményekkel, hogy online foglaljanak és ez alatt szerezd meg email címüket, hogy aztán a későbbiekben is tarthasd velük a kapcsolatot hírlevelek és a már említett különleges ajánlatok formájában.