#1 Tipikus AdWords hiba: Általános kulcsszavak használata
A kulcsszavak meghatározása a legfontosabb a hirdetési kampány tervezésekor. Ha női ruhákat forgalmazol, ne a „ ruha” kulcsszót használd, mert az ilyen általános kulcsszó magasabb kattintási költséget generál, mivel a minőségi mutatója rosszabb. Az is problémás, ha nem használunk specifikált kifejezéseket. Pld: ilyen esetben a „női molett ruha” kifejezés használata javasolt.
#2 Tipikus AdWords hiba: A hirdetési szövegben nem szerepel a kulcsszó
A hirdetési szövegben szerepeltessük a kulcsszót, és a leírásban is, mivel ezek ki lesznek emelve a hirdetésben, és automatikusan odavonzza a potenciális vásárlónk tekintetét!
#3 Tipikus AdWords hiba: Negatív kulcsszavak használatának mellőzése
Nemcsak azokat a szavakat adhatod meg, amire célozni szeretnél- azt is megadhatod, hogy kik ne lássák a hirdetésed kereséseik során. Tehát ha női estélyi ruhákat árulsz, nem potenciális célcsoportod azok, akik női sportruházatot keresnek. Érdemes végiggondolni a lehetséges negatív kulcsszavakat, és ennek megfelelően kialakítani a listát.
#4 Tipikus AdWords hiba: Nem állítod be a kulcsszó egyezési típusokat
A Google-ban a keresések általában nem egy szóra, hanem kifejezésekre irányulnak, és ennek megfelelően minden kulcsszó mellé be lehet állítani, általános egyezést (szinonimák, releváns kifejezések), pontos egyezést (kifejezés illetve közeli változatai), vagy kifejezés egyezést (módosított kifejezés és közeli változatai).
#5 Tipikus AdWords hiba: Csak 1 kulcsszó csoportot használsz
Ha több terméket szeretnél hirdetni, minden egyes témakörben hozz létre külön-külön kulcsszó csoportot, így növelheted a reklámok teljesítményét.
#6 Tipikus AdWords hiba: Nem használsz földrajzi célzást
Ha nem szűkíted le a kampányod földrajzi területét, akkor az egész országban futhat a hirdetésed, holott, lehet, hogy nem is releváns a közönség, akit elérsz. Állítsd be arra a területre a célzást, ahonnan a legnagyobb megtérülést várod!
#7 Tipikus AdWords hiba: A főoldalra irányítod az érdeklődőket
Ha nem tematikus oldalra kerülnek a látogatók, hajlamosak gyorsan visszafordulni. Gondolj bele, milyen kellemetlen, ha te kifejezetten estélyi ruhát keresel, rákattintasz a hirdetésre- majd a főoldalra kerülsz, és még onnan kell kibogarásznod amit, szeretnél…
#8 Tipikus AdWords hiba: Nem teszteled az eredményeket
Fogalmad sincs, mennyibe kerül egy konverziód? Állíts be konverziós célokat, és mérd az eredményeket! Például ha éttermed van, az online asztalfoglaláshoz állíts be mérőkódot, és ki tudod számolni, mennyibe kerül egy vendég megszerzése.
Ezenkívül még számtalan hibázási lehetőség van az AdWords használata során, de ezek a legtipikusabbak, ezekkel találkozunk a legtöbbször az ügyfeleinkkel közös munka során. Az AdWords-ben hatalmas lehetőségek rejlenek, de látni kell, hogy megfelelő hozzáértő kezeket igényel. Másrészről nem helyettesíti a jól átgondolt, és felépített marketingstratégiát, melynek az AdWords csak egy kis szelete.