AMP - Tartalommarketing trendek az online marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 kulcsfontosságú tartalommarketing-trend 2023-ban
2023/02/01
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha az ügyfelek bevonzásáról és konvertálásáról van szó, akkor a tartalom sosem megy ki a divatból. Ha jól csinálod, akkor a tartalommarketing segítségével egy hatásos és költséghatékony módon célozhatod meg azokat az embereket, akiket szeretnél, azokkal az információkkal, amikre szükségük van.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

2023-ban a tartalommarketing egy átalakuláson megy keresztül. Nem csak arra kell odafigyelned, hogy milyen formátumokat használsz célközönséged megcélzására, vagy hogy milyen új közösségi platformok (főleg a TikTok) hódítják meg az online marketing világát, hanem arra is, hogy a mesterséges intelligencia egyre elterjedtebbé válik a marketingesek köreiben az alkotói válság megszüntetésére.


Nézzük meg tehát 2023 legfontosabb tartalommarketing-trendjeit, amelyekre oda kell majd figyelned, ha szeretnéd fellendíteni webhelyed teljesítményét.

 

Rövid, immerzív videók

A videót már hosszú évek óta a legnépszerűbb tartalomtípusként tartják számon, főleg azon márkák számára, amelyek a közösségi médián szeretnének sikereket aratni. Minden második marketinges a videót tartja a legértékesebb tartalomtípusnak, míg minden negyedik véli úgy, hogy az élő videó egy hatékony eszköz a közösségi médiás célok eléréséhez.


Nem csoda tehát, hogy szinte minden közösségimédia-platform a videós tartalmakat részesíti előnyben, beleértve azokat a platformokat is, amelyek eredetileg a szöveges bejegyzésekre koncentráltak (pl. LinkedIn).


2022 a szórakoztató, immerzív, teljes képernyős mobil-első videók éve volt ezért, ha valaki marketingcélokra szeretne videókat készíteni 2023-ban, annak függőleges képarányban kell gondolkodnia.


Nem kizárt, hogy sok márka először organikus keretek között teszi majd próbára kreatívjait, és a legjobban teljesítő tartalmakat emelik majd ki a különböző promóciós eszközökkel. Ez egy gyakori tartalommarketing-trend a TikTokon, amelyet bármelyik más platformon is alkalmazhatsz.
Íme néhány tipp a sikeres mobil-első videók elkészítéséhez:
•    Fogd őket rövidre – a legsikeresebb videók 15-30 másodperc hosszúak.
•    Helyezz el egy meglepetés csavart a videó végén.
•    Használj olyan feliratokat, amelyek arra ösztönzik a nézőket, hogy kivárják a videó végét.
•    Használj saját aláfestő zenéket vagy készíts remixeket létező dalokból, amik segítenek majd virálissá válni.
•    Nézz utána, hogy milyen zenék népszerűek éppen az adott platformon.

 

Az alkotói piac terjeszkedése

Az alkotói piac is sokat változik majd 2023-ban. Egy robbanásszerű növekedésre számíthatsz, ami intenzív versenyt eredményez majd a márkák között, akik a legjobb tartalomkészítőket szeretnék megszerezni kiszemelt platformjaikon.


Hogy miért? Mert a márkák pótolni szeretnék tartalmi hiányosságaikat és naprakészek szeretnének maradni a legújabb trendeket illetően. Azonban nem minden cégnek van kellő kapacitása vagy tapasztalata, hogy aktivizálni tudja közönségét, és rá tudja vezetni őket a konverziókra.


Az ilyen tartalomkészítők, vagy influencerek által írt termékelemzések sokkal hitelesebbek a lehetséges vásárlók szemében, mint a márkák saját tartalmai, ez teszi olyan értékessé őket a marketingben. Gondolkodj el tehát azon, hogy milyen termékeidet tudnád felajánlani ezeknek az influencereknek, amiket bemutathatnak saját követőiknek. Ezen kívül meg is hívhatod őket rendezvényeidre, és így tovább.


A közösségi platformokon egyre könnyebb rátalálni ezekre a népszerű profilokra. Az Instagram nemrég beindította az alkotói portfóliókat (creator portfolio), amelyek segítségével az influencerek megoszthatják egyéni történeteiket és fellelhetőbbé tehetik magukat az együttműködőket kereső márkák számára.


Mi több, a YouTube is bejelentette, hogy a tartalomkészítők 45%-os részesedést kaphatnak majd a „Shorts” videóik bevételéből, ami minden bizonnyal többeket is arra ösztönöz majd, hogy kihasználják ezt a formátumot a népszerű platformon.

 

A mesterséges intelligencia szerepe a marketingben

A mesterséges intelligencia és a szövegírás már hosszú évek óta szoros kapcsolatban állnak egymással. Az MI 2023-ban fontosabb szerepet vállal majd a tartalomkészítésben, mint valaha, hiszen a fogyasztók egyre aprólékosabb személyre szabást várnak el a márkáktól.


Egyre több MI eszköz jelenik meg a piacon. Az UberSuggest például már mesterséges intelligenciával segíti a blogbejegyzések elkészítését, a Copy.ai a közösségi bejegyzések és blogbejegyzések létrehozását könnyíti meg, míg a ChatGPT élethű beszélgetésre és többféle feladat elvégzésére is képes. A marketingeseknek muszáj lesz megismerkedniük ezekkel az új technológiákkal, hogy a legtöbbet hozhassák ki belőlük tartalmaik elkészítése során.


Sokan már most előszeretettel használják ezeket az eszközöket az emailek szövegtörzsének vagy tárgyának megfogalmazásához, illetve egész szöveges hirdetések megírásához.


Itt azonban nem csupán a szövegek létrehozásáról van szó. Az MI eszközök sokak szerint a szövegírási folyamatban is besegíthetnek a marketingeseknek. Néha csupán egy jó ötletre van szükség ahhoz, hogy egy egyébként kreatív és tehetséges szövegíró egy igazán nagyszerű cikket készíthessen márkája számára. Az MI ilyenkor az alkotói blokkot segít megtörni, onnantól kezdve pedig már az író veszi át az irányítást a tartalom felett.


2023-ban minden eddiginél több befektetésre számíthatunk a gépi tanulással kapcsolatos szoftverfejlesztésben. Sokat fejlődik majd a természetes nyelvfeldolgozás és más technológiák is, hogy a szerzőknek idővel csupán minőségellenőrzést kelljen végezniük a tartalmakon, mielőtt publikálhatnák azokat.


Persze még nagyon sokat kell várni azokra az MI eszközökre, amelyek képesek maguktól megírni egy hibátlan vagy közel hibátlan blogbejegyzést, de már a most elérhető technológiák is sokat segíthetnek a tartalommarketingeseknek a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzésben.

 

Hosszú videók és élő közvetítések

Számos marketinges használ szívesebben rövidebb tartalmakat az ügyfelek bevonzására és aktivizálására. Azonban óriási hiba lenne teljesen figyelmen kívül hagyni a hosszabb, terjedelmesebb tartalmakat.


A hosszabb tartalmak (blogbejegyzések, e-könyvek stb.) nem csak jobban keresőoptimalizálhatók, hanem több visszahivatkozást is szerezhetsz velük. A Backlinko kutatása szerint a 3000 szónál hosszabb cikkek 77%-kal több visszahivatkozást kapnak, mint a rövidebb tartalmak.


De mi a helyzet a hosszabb videókkal? A Google egyik vezetőségi tagja szerint újabban a fiatalok 40%-a fordul inkább az Instagramhoz vagy a TikTokhoz, ha el szeretnének menni ebédelni valahová a helyett, hogy a Google Térkép keresőjét használnák ehhez. Egyes márkák számára tehát különösen hasznos lehet, ha aktívan jelen vannak ezeken a videóorientált platformokon.


Egyes márkák óriási sikereket érnek el hosszú videóikkal a LinkedInen. A LinkedIn élő közvetítési funkciója sokat fejlődött az elmúlt évek során, így egyre többen is használják a szakmai webináriumok és más élő adások lebonyolítására.


Szintén érdemes figyelembe venni a hangos tartalmakat is, mint például a podcasteket. Ez a tartalomformátum szintén sokkal népszerűbbé vált az elmúlt évtizedben. Tovább könnyíti a hangos tartalmak terjedését a hangos asszisztensek (Amazon Alexa, Google Asszisztens stb.) térhódítása.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.