2023-ban a tartalommarketing egy átalakuláson megy keresztül. Nem csak arra kell odafigyelned, hogy milyen formátumokat használsz célközönséged megcélzására, vagy hogy milyen új közösségi platformok (főleg a TikTok) hódítják meg az online marketing világát, hanem arra is, hogy a mesterséges intelligencia egyre elterjedtebbé válik a marketingesek köreiben az alkotói válság megszüntetésére.
Nézzük meg tehát 2023 legfontosabb tartalommarketing-trendjeit, amelyekre oda kell majd figyelned, ha szeretnéd fellendíteni webhelyed teljesítményét.
Rövid, immerzív videók
A videót már hosszú évek óta a legnépszerűbb tartalomtípusként tartják számon, főleg azon márkák számára, amelyek a közösségi médián szeretnének sikereket aratni. Minden második marketinges a videót tartja a legértékesebb tartalomtípusnak, míg minden negyedik véli úgy, hogy az élő videó egy hatékony eszköz a közösségi médiás célok eléréséhez.
Nem csoda tehát, hogy szinte minden közösségimédia-platform a videós tartalmakat részesíti előnyben, beleértve azokat a platformokat is, amelyek eredetileg a szöveges bejegyzésekre koncentráltak (pl. LinkedIn).
2022 a szórakoztató, immerzív, teljes képernyős mobil-első videók éve volt ezért, ha valaki marketingcélokra szeretne videókat készíteni 2023-ban, annak függőleges képarányban kell gondolkodnia.
Nem kizárt, hogy sok márka először organikus keretek között teszi majd próbára kreatívjait, és a legjobban teljesítő tartalmakat emelik majd ki a különböző promóciós eszközökkel. Ez egy gyakori tartalommarketing-trend a TikTokon, amelyet bármelyik más platformon is alkalmazhatsz.
Íme néhány tipp a sikeres mobil-első videók elkészítéséhez:
• Fogd őket rövidre – a legsikeresebb videók 15-30 másodperc hosszúak.
• Helyezz el egy meglepetés csavart a videó végén.
• Használj olyan feliratokat, amelyek arra ösztönzik a nézőket, hogy kivárják a videó végét.
• Használj saját aláfestő zenéket vagy készíts remixeket létező dalokból, amik segítenek majd virálissá válni.
• Nézz utána, hogy milyen zenék népszerűek éppen az adott platformon.
Az alkotói piac terjeszkedése
Az alkotói piac is sokat változik majd 2023-ban. Egy robbanásszerű növekedésre számíthatsz, ami intenzív versenyt eredményez majd a márkák között, akik a legjobb tartalomkészítőket szeretnék megszerezni kiszemelt platformjaikon.
Hogy miért? Mert a márkák pótolni szeretnék tartalmi hiányosságaikat és naprakészek szeretnének maradni a legújabb trendeket illetően. Azonban nem minden cégnek van kellő kapacitása vagy tapasztalata, hogy aktivizálni tudja közönségét, és rá tudja vezetni őket a konverziókra.
Az ilyen tartalomkészítők, vagy influencerek által írt termékelemzések sokkal hitelesebbek a lehetséges vásárlók szemében, mint a márkák saját tartalmai, ez teszi olyan értékessé őket a marketingben. Gondolkodj el tehát azon, hogy milyen termékeidet tudnád felajánlani ezeknek az influencereknek, amiket bemutathatnak saját követőiknek. Ezen kívül meg is hívhatod őket rendezvényeidre, és így tovább.
A közösségi platformokon egyre könnyebb rátalálni ezekre a népszerű profilokra. Az Instagram nemrég beindította az alkotói portfóliókat (creator portfolio), amelyek segítségével az influencerek megoszthatják egyéni történeteiket és fellelhetőbbé tehetik magukat az együttműködőket kereső márkák számára.
Mi több, a YouTube is bejelentette, hogy a tartalomkészítők 45%-os részesedést kaphatnak majd a „Shorts” videóik bevételéből, ami minden bizonnyal többeket is arra ösztönöz majd, hogy kihasználják ezt a formátumot a népszerű platformon.
A mesterséges intelligencia szerepe a marketingben
A mesterséges intelligencia és a szövegírás már hosszú évek óta szoros kapcsolatban állnak egymással. Az MI 2023-ban fontosabb szerepet vállal majd a tartalomkészítésben, mint valaha, hiszen a fogyasztók egyre aprólékosabb személyre szabást várnak el a márkáktól.
Egyre több MI eszköz jelenik meg a piacon. Az UberSuggest például már mesterséges intelligenciával segíti a blogbejegyzések elkészítését, a Copy.ai a közösségi bejegyzések és blogbejegyzések létrehozását könnyíti meg, míg a ChatGPT élethű beszélgetésre és többféle feladat elvégzésére is képes. A marketingeseknek muszáj lesz megismerkedniük ezekkel az új technológiákkal, hogy a legtöbbet hozhassák ki belőlük tartalmaik elkészítése során.
Sokan már most előszeretettel használják ezeket az eszközöket az emailek szövegtörzsének vagy tárgyának megfogalmazásához, illetve egész szöveges hirdetések megírásához.
Itt azonban nem csupán a szövegek létrehozásáról van szó. Az MI eszközök sokak szerint a szövegírási folyamatban is besegíthetnek a marketingeseknek. Néha csupán egy jó ötletre van szükség ahhoz, hogy egy egyébként kreatív és tehetséges szövegíró egy igazán nagyszerű cikket készíthessen márkája számára. Az MI ilyenkor az alkotói blokkot segít megtörni, onnantól kezdve pedig már az író veszi át az irányítást a tartalom felett.
2023-ban minden eddiginél több befektetésre számíthatunk a gépi tanulással kapcsolatos szoftverfejlesztésben. Sokat fejlődik majd a természetes nyelvfeldolgozás és más technológiák is, hogy a szerzőknek idővel csupán minőségellenőrzést kelljen végezniük a tartalmakon, mielőtt publikálhatnák azokat.
Persze még nagyon sokat kell várni azokra az MI eszközökre, amelyek képesek maguktól megírni egy hibátlan vagy közel hibátlan blogbejegyzést, de már a most elérhető technológiák is sokat segíthetnek a tartalommarketingeseknek a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzésben.
Hosszú videók és élő közvetítések
Számos marketinges használ szívesebben rövidebb tartalmakat az ügyfelek bevonzására és aktivizálására. Azonban óriási hiba lenne teljesen figyelmen kívül hagyni a hosszabb, terjedelmesebb tartalmakat.
A hosszabb tartalmak (blogbejegyzések, e-könyvek stb.) nem csak jobban keresőoptimalizálhatók, hanem több visszahivatkozást is szerezhetsz velük. A Backlinko kutatása szerint a 3000 szónál hosszabb cikkek 77%-kal több visszahivatkozást kapnak, mint a rövidebb tartalmak.
De mi a helyzet a hosszabb videókkal? A Google egyik vezetőségi tagja szerint újabban a fiatalok 40%-a fordul inkább az Instagramhoz vagy a TikTokhoz, ha el szeretnének menni ebédelni valahová a helyett, hogy a Google Térkép keresőjét használnák ehhez. Egyes márkák számára tehát különösen hasznos lehet, ha aktívan jelen vannak ezeken a videóorientált platformokon.
Egyes márkák óriási sikereket érnek el hosszú videóikkal a LinkedInen. A LinkedIn élő közvetítési funkciója sokat fejlődött az elmúlt évek során, így egyre többen is használják a szakmai webináriumok és más élő adások lebonyolítására.
Szintén érdemes figyelembe venni a hangos tartalmakat is, mint például a podcasteket. Ez a tartalomformátum szintén sokkal népszerűbbé vált az elmúlt évtizedben. Tovább könnyíti a hangos tartalmak terjedését a hangos asszisztensek (Amazon Alexa, Google Asszisztens stb.) térhódítása.