AMP - Mire kell odafigyelni a szöveg szerkesztésekor a keresőoptimalizáláshoz?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért fontos a szöveg szerkezete a SEO számára
2020/02/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Webhelyed szövegeinek szerkezete fontos a SEO számára. A megfelelő szövegszerkezettel jó eséllyel érhetsz el magasabb rangsorolást a Google-ban. Ebben a blogbejegyzésben elárulom, hogy miért fontos a szöveg szerkezete.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Hogyan futják át az emberek a szövegeket?

Mielőtt eldöntenék, hogy elolvassanak-e egy szöveget, vagy sem, az emberek általában átfutják azt. Tudni akarják, hogy miről szól a szöveg, mielőtt elkezdik az elejétől a végéig elolvasni.

 

Vannak olyan részei a szövegeknek, amelyekre a legtöbben rápillantanak, amikor átfutják azt. A címsorok és az alcímsorok nagyon fontosak, ahogyan az első bekezdés is. A szövegeket átfutók szeme azonban az összes bekezdés első mondatán is meg szokott akadni.

 

Hogyan „futja át” a Google a szövegeket?

Ahogyan az emberek, úgy a Google is egy bizonyos módon futja át a szövegeket. Had említsek három példát arról, hogy hogyan használja a Google a szöveg szerkezetét a rangsoroláshoz:

  1. A Google néhány szabadalmában olyan rangsorolási jeleket definiált, mint a szemantikus közelség. A szemantikus közelség az egymáshoz kapcsolódó szavak közelségére utal egy szövegen belül, és figyelembe veszi a szöveg formázását is. Ahhoz, hogy a szavak szemantikus közelsége érthető legyen, a szövegnek tiszta szerkezettel kell rendelkeznie.
  2. Egy másik szabadalmában, az „ésszerű szörfözőben” a Google kifejezetten a címsorokról ír. A bizonyos kulcsszavakat tartalmazó címsorok fontosak az adott oldal témájához.
  3. A Hummingbird (Kolibri) frissítés óta a Google sokkal hatékonyabban képes felismerni a szinonimákat.

 

Vannak más szabadalmak is, amelyek arra utalnak, hogy a Google a szöveg szerkezetét használja a szöveg értelmezésére. A Google az idők során sokkal ügyesebbé vált a tartalmak elemzésében. Minél jobban írsz, a Google annál egyszerűbben képes értelmezni és, ennek köszönhetően, rangsorolni tartalmaidat. Például 2019-ben a Google bemutatta a BERT nevet viselő természetes nyelvfeldolgozó (NLP) modellt, ami segít a Google-nak jobban értelmezni a nyelveket, hogy még relevánsabb találatokat kínálhasson fel.

 

Egy másik pozitív hatása is van annak, ha a cikkek egy tiszta szerkezettel épülnek fel. A jó szerkezetű szövegeknek kisebb a visszafordulási arányuk, és nagyobb eséllyel tehetnek szert közösségi médiás figyelemre is. Ez önmagában is magasabb rangsoroláshoz vezet.

 

Tippek jobb szövegszerkezetek kialakításához

Ha szeretnél javítani szöveged szerkezetén, akkor figyelned kell a következőkre:

  1. Szöveged első bekezdésére
  2. A címsoraidra
  3. Minden új bekezdésed első mondatára

 

Az első bekezdés

Első bekezdésedben tisztán meg kell fogalmaznod, hogy miről szól bejegyzésed. A nyomtatott szövegek szerzői gyakran valamilyen csalogató írással kezdenek, de erre nincs idő, ha a szöveg az internetre készül. Itt csak néhány másodperced van arra, hogy megragadd az olvasó figyelmét. Biztosítsd, hogy az első bekezdés átadja a bejegyzés fő üzenetét. Így olvasód egyszerűen kiderítheti, hogy miről szól a bejegyzésed, és a Google-lal is közlöd, hogy miről szól a bejegyzésed. Ezt fordított piramis stílusnak is nevezik. Ne felejtsd el használni elsődleges kulcsszavadat az első bekezdésben!

 

Az elsődleges kulcsszó az első bekezdésben

Egyszerű pszichológiai okból is érdemes elhelyezni az elsődleges kulcsszót az első bekezdésben. Az emberek felismerik a szót, amit kerestek és azt hiszik majd, hogy a megfelelő helyen járnak!

 

Címsorok

A címsoroknak vonzóaknak kell lenniük és tisztán kell közölniük az alattuk lévő bekezdés tartalmát. A címsorok lehetővé teszik az olvasók számára, hogy gyorsan végigfussák a szövegedet és eldöntsék, hogy el szeretnék-e olvasni a cikkedet (vagy legalább is mely részeit). Azt tanácsoljuk, hogy helyezz egy címsort minden hosszabb bekezdés fölé (vagy témájukban kapcsolódó bekezdések csoportjai fölé).

 

A Yoast SEO pluginban ellenőrizzük, hogy használod-e az elsődleges kulcsszót címsoraidban. A keresőmotoroknak segít, ha egy címsor leírja, hogy miről szól a következő szövegrész. Akár rangsorolási szempontok, akár nem (a SEO szakemberek gyakran vitáznak erről), a címsorok szöveg szerkezetének különösen fontos részei. A Google ez által valószínűleg arra használja őket, hogy értelmezze, miről is szól a szöveg.

 

Az alapmondatok

Ügyelj rá, hogy egy bekezdés első mondata a bekezdés legfontosabb, alapmondata legyen. Ez fontos, hiszen az emberek általában a bekezdések első mondatát olvassák el, amikor átfutják a szöveget. A bekezdés többi mondata ezt a mondatot fejtik ki bővebben. Esélyes, hogy a Google extra figyelmet fordít ezekre a mondatokra, hogy értelmezni tudja a szöveg tartalmát. Remek helyet kínálnak a kulcsszavad számára is, ha el tudod helyezni bennük. Ha egy jó szerkezetű cikket írsz, és a témánál maradsz, kulcsszavad sok alapmondatban természetesen megjelenik majd.

 

Összegezve

A szövegszerkezet fontos, hogy olvasókat vonzz blogodra, és persze SEO okokból is. Jó szerkezetű, jól megírt szövegeket alkotni azonban nem egyszerű. A Yoastnál szentül hiszünk a minőségi tartalmak fontosságában. Ezért része az olvashatósági elemzés a Yoas SEO-nak, és ezért kínálunk egy előfizetéses tartalom SEO tréninget is, amihez egy SEO szövegírási tanfolyam is tartozik. Ebben a SEO tréningben megtanítunk, hogy hogyan írj remek tartalmakat közönséged és a keresőmotorok számára, és hogy hogyan biztosíts jó szerkezetet szövegeidnek!

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/text-structure-important-seo/

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.