AMP - Szezonális SEO tippek: ezeket követve hatékony lehet SEO technikád!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Szezonális SEO: Így csináld hatékonyan
2021/07/07
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Íme három kezdő tipp, amikkel lefektetheted a szezonális keresőoptimalizálás alapjait webhelyeden.https://matebalazs.hu/kapcsolat.html

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A szezonális SEO egy olyan termékcsoportot kínáló webáruház esetében, amelynek keresettsége bizonyos eseményektől, időszakoktól múlik, az egyik leghatékonyabb eszköz, amit alkalmazhatsz. Persze ehhez nagy fokú felkészültség és odafigyelés szükséges! Ha úgy érzed, még nem állsz készen ennek menedzselésére, keress minket bizalommal IDE kattintva, és építsük ki együtt a szezonális SEO-t (is) weboldaladon! 

 

1. Optimalizáld tartalmaidat szezonális trendekre

A tartalomkészítés a SEO egyik legfontosabb társtevékenysége az online marketingben. A minőségi, jól optimalizált tartalmak érdeklődő forgalmat vonzanak webhelyedre, és felhívják az emberek figyelmét márkádra, illetve kínálatodra. A megfelelő tartalmakkal a szezonális SEO-t is fellendítheted webhelyeden.


Ehhez szezonális trendekre kell optimalizálnod újonnan elkészített tartalmaidat. Olyan tartalmakat kell készítened, amelyek többek között arról beszélnek, hogy egy-egy terméked vagy szolgáltatásod milyen szezonális igényeket elégítenek ki, és milyen szezonális problémákat oldanak meg.


Készíthetsz például egy cikket arról, hogy milyen veszélyes (és kellemetlen) rovarok lehetnek a szúnyogok, amiben megemlítheted, hogy az általad forgalmazott szúnyoghálók milyen hatékonyan képesek kizárni őket az emberek otthonából. Ez egy egyértelműen szezonális probléma.

Szezonális tartalmaidnak ugyan úgy megoldást kell kínálnia az emberek problémáira, mint általános, nem szezonális tartalmaidnak. Ha téli sálakat árulsz, írhatsz egy cikket arról, hogy hányféleképpen lehet stílusosan megkötni egy téli sálat, és ebben a cikkben elhelyezhetsz néhányat saját ruhadarabjaidból is.


A szezonális tartalmak továbbá általában újra is használhatók, hiszen például szúnyogok minden nyáron lesznek, ahogyan minden télen szükség lesz sálakra is.

 

2. Szegmentáld stratégiádat

Ha szeretnél hatékony szezonális SEO kampányt indítani, akkor szegmentált stratégiára lesz szükséged. Ez lehetővé teszi majd, hogy termékeidet a legjobbkor és a legjobb módon népszerűsíthesd célközönségednek.


Ehhez három fő szegmenset kell megkülönböztetned stratégiáid során:
1.    Felvezetési időszak: Ezek a termék szezonja előtti hetek és hónapok. Ilyenkor fontos, hogy minél több ember ismerje meg márkádat és kínálatodat. Marketingüzeneteidben már ekkor megemlítheted, hogy hamarosan nagy szükség lesz termékeidre.
2.    Csúcsidőszak: Termékeid ilyenkor a legfelkapottabbak. Ilyenkor keresnek rájuk a legtöbben, és vásárolják meg őket. SEO stratégiádnak ilyenkor arra kell összpontosítania, hogy azonnali cselekvésre ösztönözze ideális ügyfeleidet. Készíts tehát olyan tartalmakat, amik vásárlásra késztetik a látogatókat webhelyeden.
3.    Levezetési időszak: Amikor a csúcsidőszaknak vége, a szeoznális forgalom is visszaesik majd webhelyeden. Ilyenkor szezonális SEO-dban már elkezdhetsz azokra a termékekre és szolgáltatásokra összpontosítani, amikre legközelebb szükségük lehet ideális ügyfeleidnek.

 

3. Használj időszakos vizuális elemeket

Ez valójában már inkább a konverziós arány optimalizálásához tartozik, mint a SEO-hoz, de valahogyan el is kell érni, hogy vegyenek tőled valamit a bevonzott felhasználók, nem igaz?


Az időszakos vizuális elemekkel szezonális hangulatot alakíthatsz ki webhelyeden. Az érkező látogatóknak ez azt üzeni majd, hogy termékeidre mostanában lesz szükség, ezért érdemes időben megvásárolni őket.
Ha például fürdőruháidat szeretnéd népszerűsíteni a bikiniszezon előtt, akkor nincs értelme nagykabátban pózoló modelleket megjeleníteni webhely designjában, nem igaz? Ez csupán egy példa arra, hogy hogyan alakíts ki szezonális hangulatot webhelyeden.


Mindezt nem csak képeiddel, hanem videóiddal is megteheted. Nem mindegy, hogy a videókban megjelenő szereplők milyen ruhát viselnek, illetve, hogy milyen környezetben, vagy milyen háttér előtt jelennek meg.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.