A szezonális SEO egy olyan termékcsoportot kínáló webáruház esetében, amelynek keresettsége bizonyos eseményektől, időszakoktól múlik, az egyik leghatékonyabb eszköz, amit alkalmazhatsz. Persze ehhez nagy fokú felkészültség és odafigyelés szükséges! Ha úgy érzed, még nem állsz készen ennek menedzselésére, keress minket bizalommal IDE kattintva, és építsük ki együtt a szezonális SEO-t (is) weboldaladon!
1. Optimalizáld tartalmaidat szezonális trendekre
A tartalomkészítés a SEO egyik legfontosabb társtevékenysége az online marketingben. A minőségi, jól optimalizált tartalmak érdeklődő forgalmat vonzanak webhelyedre, és felhívják az emberek figyelmét márkádra, illetve kínálatodra. A megfelelő tartalmakkal a szezonális SEO-t is fellendítheted webhelyeden.
Ehhez szezonális trendekre kell optimalizálnod újonnan elkészített tartalmaidat. Olyan tartalmakat kell készítened, amelyek többek között arról beszélnek, hogy egy-egy terméked vagy szolgáltatásod milyen szezonális igényeket elégítenek ki, és milyen szezonális problémákat oldanak meg.
Készíthetsz például egy cikket arról, hogy milyen veszélyes (és kellemetlen) rovarok lehetnek a szúnyogok, amiben megemlítheted, hogy az általad forgalmazott szúnyoghálók milyen hatékonyan képesek kizárni őket az emberek otthonából. Ez egy egyértelműen szezonális probléma.
Szezonális tartalmaidnak ugyan úgy megoldást kell kínálnia az emberek problémáira, mint általános, nem szezonális tartalmaidnak. Ha téli sálakat árulsz, írhatsz egy cikket arról, hogy hányféleképpen lehet stílusosan megkötni egy téli sálat, és ebben a cikkben elhelyezhetsz néhányat saját ruhadarabjaidból is.
A szezonális tartalmak továbbá általában újra is használhatók, hiszen például szúnyogok minden nyáron lesznek, ahogyan minden télen szükség lesz sálakra is.
2. Szegmentáld stratégiádat
Ha szeretnél hatékony szezonális SEO kampányt indítani, akkor szegmentált stratégiára lesz szükséged. Ez lehetővé teszi majd, hogy termékeidet a legjobbkor és a legjobb módon népszerűsíthesd célközönségednek.
Ehhez három fő szegmenset kell megkülönböztetned stratégiáid során:
1. Felvezetési időszak: Ezek a termék szezonja előtti hetek és hónapok. Ilyenkor fontos, hogy minél több ember ismerje meg márkádat és kínálatodat. Marketingüzeneteidben már ekkor megemlítheted, hogy hamarosan nagy szükség lesz termékeidre.
2. Csúcsidőszak: Termékeid ilyenkor a legfelkapottabbak. Ilyenkor keresnek rájuk a legtöbben, és vásárolják meg őket. SEO stratégiádnak ilyenkor arra kell összpontosítania, hogy azonnali cselekvésre ösztönözze ideális ügyfeleidet. Készíts tehát olyan tartalmakat, amik vásárlásra késztetik a látogatókat webhelyeden.
3. Levezetési időszak: Amikor a csúcsidőszaknak vége, a szeoznális forgalom is visszaesik majd webhelyeden. Ilyenkor szezonális SEO-dban már elkezdhetsz azokra a termékekre és szolgáltatásokra összpontosítani, amikre legközelebb szükségük lehet ideális ügyfeleidnek.
3. Használj időszakos vizuális elemeket
Ez valójában már inkább a konverziós arány optimalizálásához tartozik, mint a SEO-hoz, de valahogyan el is kell érni, hogy vegyenek tőled valamit a bevonzott felhasználók, nem igaz?
Az időszakos vizuális elemekkel szezonális hangulatot alakíthatsz ki webhelyeden. Az érkező látogatóknak ez azt üzeni majd, hogy termékeidre mostanában lesz szükség, ezért érdemes időben megvásárolni őket.
Ha például fürdőruháidat szeretnéd népszerűsíteni a bikiniszezon előtt, akkor nincs értelme nagykabátban pózoló modelleket megjeleníteni webhely designjában, nem igaz? Ez csupán egy példa arra, hogy hogyan alakíts ki szezonális hangulatot webhelyeden.
Mindezt nem csak képeiddel, hanem videóiddal is megteheted. Nem mindegy, hogy a videókban megjelenő szereplők milyen ruhát viselnek, illetve, hogy milyen környezetben, vagy milyen háttér előtt jelennek meg.