Az alábbiakban ehhez válogattunk össze néhány „újraindító” marketingtippet szállodáknak és üdülőknek egyaránt!
Amennyiben csak most kezdenél el foglalkozni szállodád marketingjével, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
1. Hívd fel a figyelmet szállodád tisztaságára
Habár a vendéglátásban mindig is fontos volt, hogy tiszta, biztonságos körülmények között fogadd vendégeidet, a koronavírus idején extra figyelmet kell fordítanod szállodád higiéniájára, hogy kiérdemelhesd ügyfeleid bizalmát.
Ennek érdekében néhány kulcsfontosságú lépést kell megtenned:
• Készítsd higiéniai tervet, amely minden részleget magába von, ezzel biztosítva a maximális hatékonyságot, illetve az összehangolt munkavégzést.
• Vezess be alapos takarítási rutinokat a szálloda összes területén, különös tekintettel a vendégek számára elérhető részeken.
• Biztosítsd, hogy mindenütt legyen könnyedén elérhető kézfertőtlenítő a vendégek és az alkalmazottak számára.
Mindemellett kövesd és tartasd az éppen érvényben lévő biztonsági előírásokat is (maszkviselés, lázmérések, távolságtartás, stb.).
2. Kínálj érintésmentes szolgáltatásokat
Habár a vendéglátás egy ügyfélközpontú üzletág, amelyben a személyes interakciókat nem igazán lehet lecserélni, a járvány idején az érintésmentes megoldások váltak az új normává a szállodákban és az üdülőhelyeken. Sok helyen ezek a funkciók már évek óta működnek, de a vírus terjedése jelentősen felgyorsította az átvételüket.
Íme néhány a népszerűbb érintésmentes megoldások közül:
Érintésmentes be- és kilépő rendszerek
A kulcsokat és kártyákat minden használat után alaposan fertőtleníteni kell, éppen ezért egyre több szálloda vezet be érintésmentes olyan rendszereket, amelyekkel a vendégek felesleges érintkezések nélkül léphetnek be szobájukba, és hagyhatják el azt. Ehhez általában egy NFC-vel felszerelt okostelefonra van csak szükség, amely a kilincshez tartva automatikusan kinyitja vagy lezárja a szobát. Plusz előny, hogy a kulcsok átvételére vagy leadására sem kell várniuk a vendégeknek.
A visszajelzések begyűjtése emailen és más digitális csatornákon keresztül
Az ügyfelek véleményeit sok helyen egy nyomtatvánnyal gyűjtötték be a járvány kitörése előtt, azonban az ilyen fizikai eszközök használatát manapság már jobb elkerülni. Szerencsére számos digitális platform teszi lehetővé, hogy egy vendég véleményt nyilvánítson látogatásáról, és ezzel fontos visszajelzést nyújtson a szállodának, illetve a később érdeklődő, leendő vendégeknek is.
Elég csak egy-egy hivatkozást küldened ügyfeleidnek egy automatikus emailben, a számodra fontos platformokhoz (Google Cégem, Facebook, TripAdvisor stb.), illetve akár egy kérdőívet is a plusz visszajelzés érdekében.
QR-kódos rendelés szobára
A QR-kódok nagyon népszerűek lettek az elmúlt évek során, és egy szállodában többféleképpen is lehet alkalmazni őket. A szobákban kihelyezett QR-kódok segítségével például vendégeid rendelhetnének az étteremből anélkül, hogy ehhez el kellene hagyniuk a szobát, vagy meg kellene érinteniük az ott kihelyezett telefont. Természetesen a menü is digitálisan böngészhető ilyen megoldások esetén.
Online foglalások és fizetés
Az utcáról besétáló vendégek, illetve a telefonos szobafoglalások plusz munkát és/vagy személyes kontaktust igényelnek. Ha azonban webhelyeden is lehetővé teszed az utazók számára, hogy lefoglalják náluk szállásodat, illetve ki is fizessék azt, akkor ezzel nem csak gördülékenyebbé teszed a folyamatot, hanem az ügyfélszolgálat válláról is leveszel egy jókora terhet.
3. Légy rugalmas
Vendégeid nem csak akkor szeretik biztonságban tudni magukat, amikor szállodádban tartózkodnak. A helyzet bizonytalanságából adódóan bármikor előfordulhatnak újabb lezárások, amelyek keresztülhúzhatják utazási terveiket. Ilyen esetekben mi történik majd a foglalásokkal? Visszakapják a pénzüket? Esetleg áttehető a foglalás egy másik dátumra?
Fontos, hogy rugalmas lemondási politikát alkalmazz szállodádban, és minden ilyen jellegű kérdést megválaszolj a foglalás előtti lépések során, ezzel is biztosítva ügyfeleidet arról, hogy jó kezekben lesznek.