Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik.
De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt. A fizetett reklámok (akár újságban látható hirdetésekről, akár televíziós reklámokról, akár fizetett közösségi hirdetésekről legyen szó) a legtöbb embert teljes mértékben hidegen hagyják, hiszen nem tűnnek őszintének.
Ezzel szemben azok a vélemények, amelyeket más, hasonló érdeklődésű személyektől (például más utazóktól) származnak, sokkal hitelesebbnek érződnek az internetes felhasználók szemében. És hogy mennyire? A Bloglovin 2017-es felmérése szerint az ügyfelek 88%-a bízik meg ugyanannyira egy idegen által írt online véleményben, mint egy ismerőse szavában. A Google (szintén 2017-ben) megállapította, hogy a tizenéves YouTube feliratkozók 70%-a könnyebben képes azonosulni a YouTube-on ténykedő tartalomkészítőkkel, mint a hírességekkel.
Ezek az online vlog- illetve blogvezetők, és más internetes személyiségek az úgynevezett influencerek, azaz befolyásos emberek. Az ilyen befolyásos személyek kisebb vagy nagyobb követőbázissal rendelkeznek, amelyek tagjai általában nagyon is sokra tartják az influencerek véleményét.
De hol találkozik egymással az influencer marketing, és a vendéglátás, vagy éppen a turisztika, pontosabban: a befolyásmarketing és a szállodák? Az alábbiakban néhány érdekes tényt és tudnivalót olvashatsz erről, de mindenek előtt megjegyeznénk, hogy bármilyen hatékony befolyásmarketinget is leszel képes folytatni, egy egész stratégiát nem helyettesíthetsz vele. Az influencer marketing nagyszerű kiegészítője lehet általános marketingstratégiádnak!