2011-es megjelenése óta a Snapchatnek bőven volt ideje integrálódnia a köztudatba, és eltekintve attól, hogy napi szinten nagyjából 8 milliárd megtekintést generál, ez sikerült is neki. Ennek ellenére ha még veterán marketingesként sem hallottál róla (vagy csak sosem vélted úgy, hogy megéri foglalkozni vele), senki sem hibáztathat érte. Hogy miért? Mert a Snapchat első sorban a fiatal korosztályban népszerű.
Ha egy kicsit jobban megvizsgálod az alkalmazást (a felhasználók többsége mobilról használja a platformot), akkor nem nehéz rájönni, hogy mi az oka ennek a népszerűségnek. Az alkalmazás tele van olyan funkciókkal, amik egyedivé teszik a felek közötti kommunikációt, gondolunk itt első sorban a fényképekkel illusztrált szöveges üzenetekre.
Szempont továbbá az is, hogy a Facebookkal és a szintén Facebook által fejlesztett és üzemeltetett Instagrammal ellentétben a Snapchat üzleti modelljének nem részei a hirdetések, a platform ugyanis első sorban egy sokkal személyesebb, közvetlenebb élményt kínál felhasználóinak.
Szóval mindez elég lenne ahhoz, hogy a Snapchatet is ajánlani tudjuk tartalommarketing-stratégiádba? Ha ennyi önmagában nem is, de a következő szempontok mindenképpen stabil érvek arra, hogy ezt a népszerű platformot is hozzáadd digitális marketing arzenálodhoz!