A közösségi média népszerűségét, és a számtalan digitális reklámfelületet elnézve sok vállalkozó, és cégtulajdonos számára idejétmúltnak tűnhet az elektromos levelezésen, azaz emaileken keresztül történő hirdetés. Ez azonban messze áll az igazságtól.
2015-ben több mint 205 milliárd elküldött emailt számoltak össze, ez a szám pedig csak egyre nő – 2019-re összesen 246 milliárdra becsülik őket. A felmérések kimutatták továbbá, hogy átlagosan egyetlen email marketingre szánt dollár a befektetett költség 38-szorosát képes megtéríteni.
Láthatjuk tehát, hogy a kommunikáció ezen formája messze áll a hanyatlástól.
Egy jól megszervezett email marketing stratégiával nem csak új ügyfeleket és vásárlókat érhetünk el, de lényegesen megnöveli a visszatérők számát is. A legfontosabb, hogy egy átlátható, könnyen kezelhető email stratégiát építsünk ki. Ehhez pedig a következőkre lesz szükségünk…
1. Kiváló tartalom
Email kampányunk kiépítésekor tartózkodjunk az „erőszakos marketing” alkalmazásától. Például egy szálloda reklámozása esetén ne feltétlenül a szállás, hanem a vele járó plusz szolgáltatások legyenek központban.
Hogyan érjük el, hogy az emberek megnyissák emailjeinket?
- Egy figyelemfelkeltő szöveg az email tárgyaként – igyekezzünk nem levélszemétnek hangzó témát megadni. Például említsünk meg egy olyan szükségletet vagy problémát, ami a címzett számára releváns lehet, és amelyet szolgáltatásunk vagy termékünk segíthet megoldani.
- Fogalmazzunk személyes emailt – kezdjük az emailt egy személyes megszólítással, a sablonos „Tisztelt Ügyfél/Vásárló” helyett.
- Írjunk egy izgalmas bevezetőt – természetesen a törzsszöveg is fontos, de megfelelő bevezető nélkül az emberek nem jutnak el a téma kifejtéséhez. Alakítsuk ki úgy emailjeink elejét, hogy az emberek szívesen végigolvassák az egészet.
- Mellékeljük a személyes elérhetőségeinket az email végén – ne „Marketing csapat” vagy „Cégnév” szerepeljen az email legalján. Egy egyszerű névvel is lényegesen közvetlenebbé tehetjük az üzenetet.
2. Építsünk kapcsolatokat
Az email marketing segíthet az új termékek és szolgáltatások népszerűsítésében, illetve meghívás-alapú vásárokra is felhívhatjuk velük a figyelmet. Ne csupán az eladások számának növelésének eszköze legyen a digitális levél – használjuk arra, hogy egy stabil, egészséges kapcsolatot építsünk ki az ügyfelekkel.
Egyszerű példa erre egy olyan e-mail cím megadása, amelyre a címzettek választ írhatnak. Manapság számos „noreply@mail.com” azaz „neválaszolj@mail.com” e-mail cím kering az interneten, hogy már azzal is kitűnhetünk a tömegből, hogy egy rendes címről üzenünk az embereknek.
Egy másik módszer például bónuszokat ajánlani a márkahű ügyfeleknek. Erre néhány példa lehet egy ajándékkupon a születésnapjukra, esetleg egy bizonyos értékű vásárlás után néhány százalék kedvezmény a következő termékre. Új vásárlók számára is kínálhatunk kedvezményeket, például amennyiben első alkalommal egynél több terméket rendelnek, úgy ingyenes házhozszállítást kaphatnak.
3. A képek értéke és fontossága
Beágyazott vizuális elemekkel – mint például egy projekt idővonal, vagy infográf – a címzetteknek nem is kell hosszú bekezdéseket végigolvasniuk az üzenet megértéséhez. Fényképek, grafikák, videós hivatkozások és egyéb figyelemfelkeltő részletek használatával azt is kimutatod, hogy tiszteletben tartod leendő és meglévő ügyfeleid idejét – jobban, mint a bevételedet.
4. Az emailek megfelelő lezárása
Fontos, hogy az üzenet végén felhívjuk a figyelmet a következő lépésre. Mindig helyezzünk el egy jól látható, weboldalunkra mutató hivatkozást, amelyen keresztül az ügyfelek többet tudhatnak meg az ajánlott termékekről és szolgáltatásokról.
Óvakodjunk viszont a sablonos stílusoktól. A „katt ide” nem a legösztönzőbb megfogalmazás, viszont egy jól olvasható, letisztult „gomb”, amin egy biztató üzenet olvasható, sokkal hatékonyabbnak bizonyul majd. Például „Tekintse meg termékgalériánkat” vagy „Kezdje el 30-napos ingyenes próbaidejét még ma!”
5. A „Nem” még nem feltétlenül a történet vége
Sosem kellemes, ha valaki a leiratkozást választja, viszont érdemes ilyenkor egy utolsó lehetőséget felajánlani, amivel esetleg megváltoztathatjuk távozni készülő ügyfeleink döntését.
A HULU internetes stream-szolgáltatás például egy kreatív és nagyon hatásos üzenettel köszönt el a leiratkozó felhasználóitól. Megmagyarázták benne, hogy megértik, amiért a folyamatos reklámok esetleg zavarók lehetnek a weboldalukon, ezért egy 10-napos reklámmentes periódust ajánlottak fel annak, aki a leiratkozás mellett döntött. „Készen áll egy reklámmentes opcióra? Mert mi igen.”
Egy igényes és gondosan kidolgozott email marketing stratégiával egyszerű, mégis hatékony módon érhetünk el új vásárlókat, de meglévő ügyfeleinket is ösztönözhetjük vele arra, hogy továbbra is mi legyünk számukra az első számú opció.