Mindenkiben felmerül a kérdés, vajon melyik a leghatékonyabb marketing eszköz, mire érdemes költeni, mire nem. Nyilvánvalóan ez függ attól is, milyen iparágban tevékenykedik az adott cég, hiszen a buyer personák mindenhol másképpen viselkednek. Egyértelmű, hogy egy B2B kommunikációban, amikor cégvezetők, vagy egyszerűen más vállalkozások munkatársai a célcsoport, a közösségi médiában kevesebb keresnivalónk lesz, sokkal többre megyünk a keresőoptimalizálással és a Google Ads hirdetésekkel. Azért a LinedInt ilyenkor sem szabad kihagyni a stratégiából.
Egy színház, vagy egy utazási iroda esetében a közösségi média sokkal erősebb szerepet tölt be a marketing stratégiában, a SEO persze ilyenkor is jól jön. Mi a Marketing Professzoroknál régóta kutatjuk azt, melyik iparágban melyik marketing eszközre érdemes a legtöbb erőforrást fordítani, mi mikor és hogyan térül meg. Nem csak a Google Analytics adatok elemzésével, fókuszcsoportos kutatással, vevői interjúkkal és kérdőívezéssel is vizsgáljuk ezt a kérdést (is). Néha megdöbbentő eredmények jönnek ki. Ezt a témát járja körül az alábbi cikk.