AMP - SEO trendek 2023-ra amit neked is figyelemmel kell kísérned

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezekre a SEO trendekre figyelj oda 2023-ban
2023/01/11
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google rangsorolási szempontjai folyamatosan változnak. Az innováció és folyton fejlődő technológia korszakában a SEO szakértők egyre nehezebben tudnak lépést tartani a keresőóriás frissítéseivel és elvárásaival.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A becslések szerint a Google évente 500-600 frissítést végez algoritmusain, ami átlagosan napi két változtatást jelent.


Habár az ilyen frissítések többsége nem érinti a keresőoptimalizálást, némelyek jelentősen átrendezik a Google találatai oldalait, ami sok fejfájást (vagy épp örömöt) okozhat az egymással versenyző webhelyeknek.


Mivel az internetes forgalom 93%-a keresőmotorokból érkezik webhelyedre, online marketing stratégiádban egyszerűen nem hagyhatod figyelmen kívül a SEO-t. Erre egyre több márka döbben rá, és egyre hevesebb verseny is zajlik a keresőtalálati oldalak legelőkelőbb pozícióiért.


Ha szeretnéd bekerülni a legelső találatok közé, illetve meg is tervezed őrizni az elért pozíciókat, akkor fontos lesz tisztában lenned 2023 legfontosabb SEO trendjeivel. Ezekről lesz szó a mai cikkben.

 

1. „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik”

Habár a Google magyar verziójában még mindig nem igazán találkozhatunk vele, az elmúlt évek során a támogatott nyelveken egyre népszerűbbé váltak a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” kivonatok. Ez nem meglepő, hiszen ezek az egyetlen kattintással megtekinthető válaszok jelentősen javítják a felhasználói élményt, ami mindig is fontos szempont volt a Google számára.


Ha valakinek sikerül bekerülnie a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” válaszai közé, akkor azzal látványosan kiemelheted magadat a többi találat közül, és felhívhatod webhelyedre a kereső felhasználók figyelmét.


Ezt a funkciót 2015 áprilisában vezette be a Google, és azóta egyre több lekérdezés találatai között jelenik meg (a támogatott nyelveken a keresések 43%-ára). Sőt, a mobilhasználók még ennél is gyakrabban találkozhatnak ezzel a funkcióval, a mi fontos szempont, hiszen 2021-ben az online forgalom 58%-a érkezett mobileszközökről.


A kapcsolódó kérdéseket tartalmazó speciális kivonat ugyan még nem érhető el magyar nyelven, de már most optimalizálhatod rá tartalmaidat, hogy készen álljanak, amint nálunk is bevezeti őket a Google.


Ehhez először is össze kell gyűjtened a kiválasztott kulcsszóiddal kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket. Próbáld kerülni azokat a kérdéseket, amelyekre alig keresnek rá az emberek, és ügyelj a keresőszándékra is.


A tartalmak elkészítésekor tégy fel kérdéseket a H2, H3 és H4 címsorokban, majd rögtön válaszold is meg őket néhány sorban.

 

2. Schema jelölések

A schema adatjelölések segítenek megérteni a keresőmotoroknak, hogy miről is szól egy-egy weboldalad tartalma. Ha pedig szeretnél megjelenni a Google speciális keresőkivonatai között, akkor mindenképpen szükséged lesz ezekre az adatjelölésekre.


Az adatjelölések használata az egyre népszerűbb hangos asszisztensek miatt is fontos, hiszen ezek a szolgáltatások mindig csak egy kiemelt találatot olvasnak fel, amikor megválaszolják a felhasználók hangos kereséseit.


Habár a hangos asszisztensek szintén nem támogatják a magyar nyelvet, minden bizonnyal csak idő kérdése, hogy mikortól lesznek képesek értelmezni és megválaszolni a magyar nyelvű kereséseket is.

 

3. Google Discover

A Google alkalmazás Discover funkciója igyekszik olyan tartalmakat kínálni a felhasználóknak, ami érdekelheti őket. A Discover már 2017 óta működik, de várhatóan csak 2023-ban válik majd a keresőoptimalizálás jelentős eszközévé. Hogy miért?


A Google Discover gyakran több forgalmat vonz egy webhelyre, mint az organikus keresések. A blogok és más nem kereskedelmi célú webhelyek jobb, ha észben tartják ezt, különben könnyedén lemaradhatnak a versenytársaik mögött.


Ha szeretnél bekerülni a Google Discover tartalmai közé, akkor négy fontos szempontra kell odafigyelned:
•    Sebesség: Fontos, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön, különösen, ha kevésbé ismert webhelyről van szó.
•    Relevancia: A Google a felhasználók böngészési előzményei, tartózkodási helye és érdeklődési körei alapján válogatja össze a Discoverben megjelenő tartalmakat. Ha egy webhely határozottan foglalkozik egy bizonyos témakörrel, akkor nagyobb eséllyel jelenhet majd meg a kapcsolódó érdeklődésű felhasználók hírfolyamjában.
•    Kattinthatóság: A klikkcsali címek vonzóbbá tehetik a tartalmakat a felhasználók számára, ezért meglehet, hogy többen kattintanak majd rájuk.
•    Schema jelölések: Ha ez weboldal nem használ schema jelöléseket, akkor nem jelenhet meg a Google Discover felületén.

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók

Az alapvető webes vitals-mutatókról 2022-ben lehetett a legtöbbet hallani az után, hogy a Google rangsorolási algoritmusa 2021-ben elkezdte használni őket. Ezek a mutatók egyre fontosabb rangsorolási szempontokká váltak, és ez a trend 2023-ban is folytatódni fog.
Az alapvető webes vitals-mutatók három értékből állnak:
•    Legnagyobb vizuális tartalomválasz (LCP): Milyen hamar jelenik meg a legnagyobb vizuális tartalomelem az oldal betöltése közben.
•    Első interakciótól számított válaszkésés (FID): Milyen gyorsan reagál az oldal a felhasználó első interakciójára.
•    Elrendezés összmozgása (CLS): Mennyit mozognak az oldal különböző elemei, mielőtt teljesen betöltődne az oldal.

 

A Google többek között ezekkel a mutatókkal igyekszik megállapítani, hogy egy weboldal milyen felhasználói élményt nyújt a látogatóinak. Habár a keresőóriás korábban azt állította, hogy ezen mutatók csak korlátozott mértékben befolyásolják majd a rangsorolást, sosem árt odafigyelned rájuk optimalizálásod során (főleg, hogy a jövőben egyre fontosabbakká válhatnak).


A gyorsított mobiloldalak (AMP) bevezetésével a Google szintén a felhasználói élményeket szerette volna javítani a mobilról böngészők számára. Egyes SEO szakembereket aggasztott, hogy milyen hatása lesz ezekre az AMP oldalakra az alapvető webes vitals-mutatóknak, de a Google megerősítette, hogy az AMP-ot használó oldalak valószínűleg már most megfelelnek a vitals-mutatók elvárásainak.

 

5. Google E.A.T.

Az E.A.T. (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) a szakértelem, tekintély és megbízhatóság szavak rövidítése. Ez a koncepció először 2015-ben jelent meg a Google minőségellenőröknek kiadott kézikönyvében, és a dokumentum minden egyes revízióval egyre több figyelmet fordít rá.


Az E.A.T. minden bizonnyal 2023-ban is fontosabb lesz, mint valaha, szóval érdemes lesz alaposan megismerkedned vele.


Az E.A.T. három, javarészt a tartalmak szerzőivel kapcsolatos tényezőből áll. Ha egy tartalmat valamilyen szakértő, vagy igazán hasznos hétköznapi tapasztalattal rendelkező szerző készítette, akkor jobb minőségűnek számít majd a Google szemében.


Ebben segíthet például, ha bemutatod szerzőidet egy „Rólunk” jellegű oldalon webhelyeden, és/vagy egy rövid bemutatkozást mellékelsz minden egyes cikkükhöz. Szintén hitelesebbé teszi a szerzőket, ha más, megbízható internetes források is megemlítik őket valamilyen szakmai kontextusban, ezzel is bizonyítva a szaktudásukat.


A tekintélyt növeli továbbá, ha sok hiteles hivatkozás mutat a tartalomra vagy annak szerzőjére. Ha a szerző vendégcikkeket ír más, kapcsolódó témájú webhelyekre, akkor ezzel nem csak szakértelmét bizonyítja, hanem értékes linkeket is szerezhet ezekről a domainekről.
Szintén segíthet, ha rendszeresen frissíted adataidat és hivatkozol te magad is megbízható forrásokra (adatok, tanulmányok stb.)
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.