AMP - Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?
2018/07/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni egyre nehezebb, a verseny egyre erősebb. Összeszedtük, mivel kell foglalkozz, hogy honlapod sikereid központja legyen.
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

SEO 2019

Ha visszatekintesz az elmúlt 5 év SEO trendjeire, akkor biztosan feltűnik majd néhány igen látványos változás. Ezek többek között a rohamosan fejlődő technológia, és a keresőmotorok (főképpen a Google) egyre kifinomultabb és intelligensebb algoritmusainak köszönhetőek. Az ilyen változások bekövetkezhetnek egyetlen „éjszaka”, vagy több hónap során is – a Te feladatod SEO szakemberként vagy online marketingesként az, hogy felkészülj ezekre, és már ma elkezdj optimalizálni, az új trendekre.

 

A probléma persze az, hogy a SEO-nak egyre több területe van, és nehéz megjósolni, hogy melyik marad releváns, melyik megy ki a divatból és hogy melyek lesznek azok, amelyek csak most kerülnek majd főszerepbe.

 

2017 és 2018 eleje az AMP-ról, a HTTPS-ről, a 301-es átirányításokról (pontosabban azok túlzott használatáról), és a bővített kivonatok hangalapú keresésre való optimalizálásáról szólt. Nem kétség, hogy ezek az irányzatok 2019-ben is helyet kapnak majd a SEO körasztalánál, de már a tavalyi évben is láthattunk olyan kezdeményezéseket, amelyek 2019-ben fognak csak igazán kiteljesülni. 

 

Tény persze az is, hogy a Google egyre bővülő és fejlődő algoritmusa hétpecsétes titok, néhány dolgot azért tudunk róla (amiket maga a keresőóriás osztott meg a nyilvánossággal), és részben ezekből, részben pedig az elmúlt idők trendjeiből kitalálhatjuk, hogy mi mindenre számíthatunk az előttünk álló évben. Kezdjük is!

 

1. Gazdagabb találati oldalak

Minden SEO szakember elsődleges célja, hogy előkelő rangsorolást érjen el a számára releváns keresésekre, és persze hogy ezt a pozíciót stabilan meg is tartsa. A „gond” csak az, hogy a keresőmotorok (főleg a Google) legutóbbi fejlesztéseinek köszönhetően manapság már nem elég „csak” az első néhány találatba bekerülni.

 

A találati oldalak manapság már nem úgy néznek ki, mint néhány évvel ezelőtt. Egyre több keresésre jelennek meg a „klasszikus kék linkek” mellett képek, videók, bővített kivonatok, kiemelt tartalmak és hirdetések is. Megannyi extra elem között még az első rangsorolást élvező hivatkozás is könnyedén elveszhet vizuálisan.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy a rangsorolás nem fontos – rettentően fontos! Csak éppen olyan új „játékszabályok” fogalmazódtak meg, amelyek komoly hangsúlyt felelnek azokra az elemekre is, amelyekhez nem elég csupán kulcsszavakkal optimalizálni. A fent említett elemek mellett érdemes megemlíteni még a tweeteket (a Twitterről származó bejegyzések), illetve a „helyi csomagok”, amikbe egy adott területen elhelyezkedő találatok tartoznak.

 

2. A bővített kivonatok szerkezete

Amikor az ember rákeres valamire a Google keresőjében, akkor többnyire közönséges kivonatokat talál majd. Ezek egy kék, kattintható címből, egy zöld URL-ből és egy egyszerű szöveges meta leírásból állnak. A bővített kivonatokban mindez szintén megtalálható, csak éppen egyéb elemek is tartoznak hozzájuk, például egy kép, értékelések, stb.

 

Elsőre ez nem tűnik lényeges különbségnek, de többszörösen bizonyított tény, hogy a bővített kivonatok lényegesen több kattintást érnek el, mint a közönséges találatok, és ezzel több konverziós lehetőséget is jelentenek.

 

A bővített kivonatokhoz megfelelően strukturált adatokra lesz szükség webhelyeden, ezek alapján tudja ugyanis a Google, hogy milyen adatokat milyen jellegűként kell kezeljen és jelenítsen meg. A strukturált adatok már egy ideje ajánlottak minden webhelyen, hamarosan azonban fontosabbakká válnak majd, mint valaha.

 

3. Sebesség!

Hány másodpercet szoktál várni egy webhelyre, mielőtt visszalépnél a Google találatok közé, hogy egy másikat is megnézz (ami remélhetőleg időben betölt)? A türelmesebb emberek talán kibírják 5 másodpercnél tovább is, de az átlag tűréshatára nagyjából itt húzódik meg.

 

Az emberek pontos válaszokat várnak el a kérdéseikre, méghozzá most. Azonnal. A Google szerint érdemes addig optimalizálgatni a webhely oldalait, amíg azok legfeljebb 3 másodperc alatt nem jelennek meg.

 

Nem, ez nem túlzás – a sebesség már évek óta fontos rangsorolási szempontnak is számít, hiszen közvetlenül kihat a felhasználói élményre. A lassú webhelyek pedig senkinek sem nyújtanak igazán sok élményt.
Webhelyed sebességét te magad is lemérheted, mégpedig a Google eszközeivel. Nem is érdemes mást használni, a számítások lehetnek ugyanis különbözőek, de neked a Google paramétereinek kell megfelelned.  Teszteld le webhelyed sebességét ITT , és ITT . Ha az értékek nem zöldek, akkor itt az ideje, hogy kérj tőlünk egy online marketing auditot. Mi az és mire jó? Kattints ide, mutatjuk! 

4. A relevancia kérdése

A Google a lehető legkiválóbb böngészési élményt igyekszik biztosítani felhasználóinak. Ehhez a kereső felhasználók szándékát próbálja megállapítani, ami gyakran olyan találatokat eredményez, amelyek nem feltétlenül kapcsolódnak közvetlenül a pontos beírt kereséshez.

 

Ez azt jelenti, hogy nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni az oldalakat ahhoz, hogy a Google relevánsnak minősítse azokat a keresésekre. Az úgynevezett LSI kulcsszavak segítenek a keresőóriásnak abban, hogy megállapítsa, miről is szól egy adott oldal tartalma, és hogy elég minőségi-e ahhoz, hogy eleget tegyen egy-egy kereső felhasználó szándékának (ami általában egy kérdés megválaszolása). ITT és ITT már írtunk róla részletesebben.


 

5. Hangalapú keresés

A hangalapú keresés már az előző esztendőben is egyre több teret hódított magának, és 2019-ben csak egyre nagyobb lendületre tesz majd szert. Nem nehéz kitalálni, hogy miért – egy keresést sokkal kényelmesebb és gyorsabb szóban megfogalmazni, mint bepötyögni azt a telefon képernyőjén. A beszédfelismerő technológiák is egyre fejlettebbé válnak, és bizonyos rendszereknél már a párbeszédszerű kereséseket is tesztelgetik.

 

De mit jelent ez neked, mint SEO szakembernek? A hangalapú keresésre való optimalizálás során fontos szem előtt tartani, hogy az emberek másképpen írnak (pontosabban gépelnek) és másképpen beszélnek (szóban). Ha tehát szeretnél megjelenni a hangalapú keresésekre, akkor tartalmaidat nem lesz elég csak a hagyományos kulcsszavas módszerrel optimalizálni (habár fentebb már megemlítettünk néhány egyéb indokot is erre).

 

A hangalapú keresések gyakran kérdésszerűek, ezért tartalmaidat válaszokként kell, hogy prezentáld, ha releváns szeretnél maradni az ilyen lekérdezésekre is.

 

6. Nő az okostelefonok szerepe

Elég csak szétnézni gyakorlatilag bárhol, ahol embereket talál az ember, és megfigyelhető, hogy mindenki kezében ott van az okostelefon – azért mondjuk azt, hogy megfigyelhető, mert egyébként már fel sem tűnnek igazán senkinek, annyira a hétköznapi viselkedés részeivé váltak.

 

Ezt a trendet természetesen az internet is reflektálja – manapság már nem csak „ajánlott”, hogy egy webhely tökéletesen kompatibilis legyen a mobileszközökkel, hanem konkrét elvárás a keresőmotorok részéről. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy a mobilbarát design fontos rangsorolási szempont lett.

 

Ha mindehhez hozzáveszed a korábban tárgyalt hangalapú keresést (ami minden újabb okostelefonban alapvető funkció), akkor láthatod, hogy 2019 valóban nagy változásokat hoz majd.

 

7. Visszahivatkozások, csak éppen hivatkozások nélkül

Ha felrázol egy SEO szakembert az álmából, és megkérdezed tőle, hogy mi a legfontosabb a keresőoptimalizálásban, akkor valószínűleg még azelőtt rávágja a visszahivatkozásokat azaz a linkeket, mielőtt kinyitná a szemeit ijedtében.

 

És még csak nem is tévedne. A visszahivatkozások már hosszú évek óta a legfontosabb rangsoroló szempontok közé tartoznak, éppen ezért sokan meg is próbáltak visszaélni velük. Ezekkel a nem éppen tiszta módszerekkel azonban hosszú távon csak azt sikerült elérni, hogy a keresőmotorok egyre inkább csak a hitelesebb, tekintélyesebb webhelyekről származó hivatkozásokat kezdték értékesnek tartani.

 

Manapság azonban már ez is változóban van. Nem csak az számít, hogy melyik domainen található a visszahivatkozás, hanem az is, hogy milyen értékes szövegkörnyezetben helyezkedik az el.

 

A Google robotjai továbbá már képesek felismerni a márkák, intézmények, szervezetek, stb. neveit is a szövegben, és még az ilyen, linkekkel nem rendelkező említéseket is figyelembe veszik a rangsorolás során.

 

8. Személyre szabott találati oldalak

Habár az oldal által biztosított felhasználói élmény, a tartalom relevanciája, az oldal tekintélye, és egyéb szempontok a jövőben is fontosak maradnak majd, a keresőmotorok igyekeznek egyre inkább személyre szabni a találati oldalakat a felhasználók böngészési előzményei, érdeklődési körei és tartózkodási helye alapján. A keresőmotorok már évek óta fejlesztik ezt a technológiát.

 

Ez azt jelenti, hogy amennyiben egy felhasználó rákattint egy hivatkozásra a találati oldalon, akkor a keresőmotor a későbbiekben gyakrabban jeleníti meg majd az adott webhely más aloldalait a keresési találatok között. Ha tehát sikerül minél több felhasználót bevonzanod a keresőmotorokon keresztül, akkor könnyen lehet, hogy a jövőben egyre többször térnek majd hozzád vissza ezek a látogatók.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.