AMP - SEO-s tartalmak készítése útmutató

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mik azok a SEO tartalmak (és hogyan készíts igazán jókat)?
2020/09/09
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A „SEO tartalmak” kifejezéssel számos alkalommal találkozhattál már online kutatásaid során, de ha még csak most ismerkedsz a keresőmarketing világával, akkor meglehet, hogy még mindig homályos számodra ez a fogalom.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A következő útmutató nem csak erre a kérdésre kínál választ, hanem azt is megtudhatod belőle, hogy hogyan készíts igazán jó minőségű SEO tartalmakat projektjeidhez. PErsze megértjük, ha megannyit ennivalód között nincs időd folyamatosan még azon is törni a fejed, hogy milyen tartalmat és főleg hogyan készíts el… Ha úgy érzed, ezt a részét nyugodtan ránkbízhatod! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kérd ajánlatunkat! 

 

Kezdjük a legfontosabb kérdéssel…

 

Mi az a SEO tartalom?

A részletes magyarázat érdekében bontsuk két részre ezt a kifejezést.

 

A SEO a keresőoptimalizálás (search engine optimization) rövidítése. A SEO olyan technikák és módszerek összessége, amelyek célja, hogy a felhasználók minél könnyebben rátalálhassanak webhelyedre a keresőmotorokban (pl. Google). Tartalomnak tekinthetünk minden olyan információt, ami az interneten elérhető a felhasználók számára. Többféle tartalomtípus is létezik, és ezekről lejjebb bővebben is szót ejtünk majd.

 

Mindezek alapján a SEO tartalom olyan tartalom, amit kifejezetten abból a célból készítenek el, hogy keresőforgalmat vonzzon egy webhelyre.

 

Ebben az útmutatóban nem fókuszálunk a SEO részleteire – erről itt olvashatsz  többet –, de mielőtt továbbhaladnánk, röviden összefoglaljuk, hogy nagyjából miből is áll a keresőoptimalizálás:
•    Kulcsszókutatás: A kulcsszókutatást, azaz a kulcsszavak összegyűjtését ideális esetben az előtt végzed, hogy elkezdenéd megírni SEO tartalmadat. Ez segít kideríteni, hogy az emberek mely kulcsszavak iránt érdeklődnek, és melyekre milyen sűrűséggel keresnek rá.
•    A kulcsszavak elhelyezése: Felkutatott, megcélzandó kulcsszavaidat SEO tartalmadban, és az azt körülvevő meta mezőkben kell elhelyezned, hogy a keresőmotorok könnyebben párosíthassák tartalmadat a felhasználók kereséseihez.
•    A tartalom optimalizálása: Fontos, hogy webhelyed tartalmai logikusan legyenek elrendezve webhelyeden. Ezzel nem csak a keresőmotorok munkáját segíted, hanem a felhasználók számára is egyszerűbbé teszed fellelni azokat a tartalmakat, amikre kíváncsiak.
•    A tartalom népszerűsítése: Ha mindez kész, terjesztened kell SEO tartalmaidat, hogy minél többekhez juthassanak el, és minél több visszahivatkozást szerezhess hozzájuk más webhelyekről.

 

Kínálj értékeket

Fontos, hogy SEO tartalmaidat ne csak azért készítsd el, hogy keresőforgalmat terelj velük webhelyedre, különben többet ártasz majd magadnak, mint amennyit segíthetnél. Az igazság az, hogy nem csak a keresőmotorokat kell lenyűgöznöd SEO tartalmaiddal, hanem azokat a felhasználókat is, akiket szeretnél bevonzani ezekkel. Tartalmaidnak nem csak jól optimalizáltaknak kell lenniük, hanem értékeket is kell kínálniuk célközönséged számára.

 

Ha szimplán csak úgy írod meg SEO tartalmaidat, hogy jól rangsoroljanak, akkor ezekben közönséged nem igazán lel majd hasznos, értékeket. Az értéktelen tartalmakat pedig a Google sem nézi jó szemmel, és jóval hátrébb is helyezi őket a találati listákban. Továbbá, még ha egy felhasználó rá is talál ezekre a tartalmakra, értéktelenségük meglehetősen negatív első benyomást tesz majd márkádról – jobb ezt elkerülni.

 

A SEO tartalmak típusai

A SEO tartalmak számos típusából válogathatsz magadnak a szerint, hogy milyen közönséget szeretnél bevonzani, és hogy mik a céljaid.

 

Termékoldalak

Ezek a webáruházak legfontosabb oldalai. Egy termékoldal egyszerre lehet SEO tartalom és egy PPC hirdetés landing oldala is.

 

Blogbejegyzések

Ha szeretnél rendszeresen SEO tartalmakat készíteni márkád számára, akkor egy bloggal teheted meg ezt a legegyszerűbben. Egy jó blogbejegyzés sokkal könnyebben leköti a látogatókat, és lényegesen könnyebben is szerez visszahivatkozásokat, mint a termékoldalak. A rendszeres bejegyzésekkel idővel szakértőként pozícionálhatod magadat (és márkádat) iparágadon belül.

 

Írhatsz tájékoztató, útmutató jellegű bejegyzéseket, beszámolhatsz ipari és céges hírekről, bemutathatod új termékeidet, és számos egyéb SEO tartalmat is készíthetsz célközönséged számára –egy blogon lényegében az összes, alább felsorolt tartalomtípus megjelenhet. Ne feledd: kínálj velük értéket!

 

Cikkek

A cikkek kapcsán hírekre, interjúkra, vagy éppen kiemelt történetekre kell gondolni. A legtöbb magazinban és online újságban ilyen tartalmakat találsz.

 

Listák

A listák lényegében felsorolásként prezentált cikkek – például „10 dolog, amit nem tudtál a keresőoptimalizálásról”. Ezek a SEO tartalmak azért népszerűek, mert könnyedén végig lehet futni őket, és egyszerre sok hasznos információt kínálhatnak (persze erről neked kell gondoskodnod). Az ilyen cikkeket előszeretettel osztják meg az emberek, így jó eséllyel szereznek majd néhány hasznos visszahivatkozást is.

 

Útmutatók

Egy útmutató egy hosszabb tartalom, ami részletesen elmagyaráz valamit (például egy koncepciót vagy egy folyamatot). Az útmutatókat néhány webhely több részre, és ezzel több weboldalra osztja fel, de ha lehetséges, törekedj arra, hogy a látogatók egy oldalon tekinthessék meg a teljes tartalmat.

 

Egy hosszú útmutatót nem muszáj teljes egészében publikálnod blogodra, vagy webhelyedre. Ha feliratkozókat szeretnél szerezni email listádra, akkor egy-egy email címért cserébe is „árulhatod” útmutatóidat e-könyvek formájában (vagy szimplán PDF-ekként). Fontos észben tartani, hogy az ilyen regisztrációhoz kötött tartalmak SEO értéke jóval alacsonyabb lehet.

 

Videók

Annak ellenére, hogy a videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa, még mindig sokkal több szöveges tartalom található meg a világhálón, mint ahány videó. Mindez azt jelenti, hogy videós tartalmaidnak lényegesen kisebb versenymezőnnyela kell megküzdenie egy-egy kulcsszóra, mintha egy szöveges cikkel kísérelnéd meg ugyan ezt.

 

Céged és célközönséged jellegétől függően a videók nagyszerű eszközök lehetnek arra, hogy új ügyfeleket szerezz márkádnak. Készíthetsz többek között videós útmutatókat, magyarázóvideókat, amikben bemutatod, hogy hogyan kell szakszerűen használni egy-egy termékedet, de készíthetsz még interjúkat is olyan szakmabeliekkel, akik hasznos tanácsokkal láthatják el közönségedet. Ez csupán néhány példa a rengeteg lehetőség közül.

 

Infografikák

Az infografikák olyan, általában nagy felbontású képek, amelyek temérdek adatot szemléltetnek egy adott témával kapcsolatban. Az infografikák fő célja, hogy a száraz, unalmas számadatokat és statisztikákat egy sokkal látványosabb, „emészthetőbb” módon prezentálják, és így olyanok is értelmezhessék őket, akiknek nincs kedvük elolvasni egy 10 oldalas kutatási összefoglalót.

 

Egy jó infografika futótűzként terjedhet az internet érdeklődő köreiben, és ezzel releváns, hasznos visszahivatkozásokat szerezhet webhelyed számára. Fontos azonban észben tartani, hogy az infografikák képfájlok, így – annak ellenére, hogy sok szöveget tartalmaznak – a keresőmotorok nem képesek értelmezni a tartalmukat. Éppen ezért biztosítanod kell, hogy az infografikát tartalmazó oldal (pl. blogbejegyzés) többi tartalmát megfelelően optimalizáld.

 

Galériák

A galériák egymás után következő, egymáshoz kapcsolódó képeket és videókat mutathatnak be. Néha a képek sokkal többet mondanak, mint a szavak. Akárcsak az infografikák esetében, a galériákban is ügyelj rá, hogy a képekhez mellékelt szövegek megfelelően legyenek keresőoptimalizálva.

 

Szójegyzékek

Manapság, amikor valaki kíváncsi egy szó jelentésére, nem sétál el a könyvtárba, hogy kikeresse azt egy régi magyarázó szótárból, hanem beüti a Google-ba, és 5 másodperc alatt megtalálja a választ kérdésére. Amennyiben egy konkrét iparágat képviselsz, bizonyára annak a területnek a szaknyelve is tele van sajátos kifejezésekkel, amelyek jelentésére többen is kíváncsiak lehetnek. Ezekből a szavakból és kifejezésekből egy szójegyzéket, vagy, ha úgy tetszik, egy értelmező szótárat készíthetsz, hogy megcélozhasd vele az érdeklődő felhasználókat.

 

Linkgyűjtemények

A linkgyűjtemények vagy hivatkozás-könyvtárak egy adott témával kapcsolatos forrásokat gyűjtenek össze egy helyen. Ez nagyon hasznos lehet a téma iránt érdeklődők számára, és könnyen lehet, hogy másokkal is megosztják majd gyűjteményedet.

 

Hogyan állítsd össze SEO tartalom stratégiádat

Rendben, tehát most már tudod, hogy mit értünk SEO tartalmak alatt. Azonban ezek a tartalmak csak akkor lesznek igazán hatékonyak, ha egy összeszedett, rendezett SEO tartalom stratégia szerint készíted el és terjeszted őket. Lássuk, hogy hogyan teheted meg ezt négy lépésben!

 

1. Tűzd ki céljaidat

Mindenekelőtt ki kell tűznöd webhelyed és/vagy céged céljait. Például, több értékesítést szeretnél lebonyolítani webáruházadban? Esetleg hirdetéseket szeretnél elhelyezni blogodon, ezért minél több visszatérő látogatót szeretnél szerezni?

 

Mint fentebb említettük, főként céljaidtól függ majd, hogy milyen SEO tartalmakat kell majd készítened.

 

Ha például termékeket szeretnél értékesíteni, akkor első sorban tájékoztató jellegű, vonzó termékoldalakat kell létrehoznod, amelyeket nem csak keresésekre, hanem konverziókra is optimalizálsz. Ezek mellé hasznos, értékes blogbejegyzéseket is érdemes írnod, amelyek bemutatják többek között, hogy mire és hogyan használhatók termékeid. Törekedj persze arra, hogy blogbejegyzéseid ne kizárólag az önreklámról szóljanak.

 

Ha több visszatérő olvasót szeretnél vonzani blogodra, mert az azon elhelyezett hirdetésekből tartod fenn magad, akkor olyan tartalmakat kell készítened, amelyek temérdek hasznos információt kínálnak célközönséged számára. Ezek a tartalmak egyrészt tovább tartják meg a látogatók figyelmét, másrészt hasznosságuk arra készteti majd őket, hogy a későbbiekben is visszatérjenek blogodra.

 

2. Ismerkedj meg közönségeddel

Ebben különféle felmérések, kérdőívek, és ezek elemezése segíthet rengeteget. A cél az, hogy egy minél teljesebb képet kapj arról, hogy milyen emberek is alkotják célközönségedet. Ezen információk birtokában érdemes összeállítani néhány buyer personát, amelyek ideális látogatóidat vagy ügyfeleidet képviselik. Ez után elgondolkodhatsz rajta, hogy milyen tartalmak felelnének meg ezeknek a személyeknek.

 

Ha például kismamákat szeretnél blogodra vonzani, akkor hasznos útmutatókat készíthetsz számukra a várandósságról és a gyermeknevelésről (ha ez a szakterületed). Ha céged inkább egy fiatalabb korosztályt céloz meg, akkor tartalmaidban koncentrálj inkább a képekre és a videókra, mint a hosszú szövegekre.

 

3. Készíts szerkesztői naptárat

A szerkesztői naptár (vagy tartalomnaptár) egy olyan naptár, amely segít előre megtervezni, hogy egy elkövetkezendő időszakban mikor milyen tartalmakat kell majd készítened és publikálnod. Ez segít, hogy ne felejtsd el ötleteidet, illetve hogy tartsd magad egy rendszeres ütemtervhez, amelyet olvasóid megszokhattak tőled. Egy jó szerkesztői naptárral elkerülheted, hogy az utolsó pillanatban jusson eszedbe összecsapni valamit, ami nem méltó a tőled elvárt színvonalhoz.

 

Érdemes ezt a szerkesztői naptárat az egész marketingcsapattal megosztani, hogy mindenki elhelyezhesse benne saját projektjeit. Ezzel elkerülhetők a tartalmi időpontbéli ütközések is.

 

Egy másik jó ötlet kialakítani egy rovatot, amiben rendszeresen osztasz meg egy adott témával kapcsolatos tartalmakat. Például ha egy gasztronómiai blogot vezetsz, akkor minden szerdán megoszthatsz egy vegetáriánus receptet. Vannak olyan blogok is, amik minden hétvégén összegyűjtik az adott hét legfelkapottabb cikkeit (amiket akár email feliratkozóidnak is kiküldhetsz).

Ne felejtsd el kategóriákba sorolni tartalmaidat, hogy a felhasználók gyorsan és könnyedén meg találhassák azokat, amik érdeklik őket.

 

Adj magadnak elegendő időt a tartalmak elkészítéséhez. Egy jó SEO tartalom nem fél, vagy egy óra alatt készül el. Különösen ha infografikákról vagy videókról van szó, akár több órás, vagy több napos munkákkal lesz dolgod, hiszen számolnod kell az átszerkesztésekkel és az optimalizálással is. Kezdj bele minden projektbe időben!

 

Ne tervezz túl messzire előre a jövőbe. A tartalomnaptárak legfeljebb néhány hétre előre maradnak érvényesek, hiszen egy cég belső ügyei, az iparág trendjei, és a világ váratlan eseményei (lásd: 2020 első negyedéve) mind befolyásolhatják a SEO tartalom stratégiát.

 

4. Elemezz és módosíts

Ne feledkezz meg webhelyed statisztikáiról sem. Rendszeresen elemezd SEO tartalmaid teljesítményét, hogy kiderítsd, mik működnek, és mik nem. Céljaidtól függően olyan mutatókra érdemes odafigyelni, mint az oldalmegtekintések, visszahivatkozások, hozzászólások, megosztások, konverziók, visszafordulások, és így tovább.

 

Ennek az elemzésnek két fő célja van:
•    Kideríteni, hogy mi volt sikeres, hogy később megismételhesd azt: Próbáld megállapítani, hogy mi a közös legsikeresebb tartalmaidba. Mindegyik videó? Esetleg mindegyik egy bizonyos terjedelmű? Talán témájukban kapcsolódnak egymáshoz szorosan? Igyekezz a későbbiekben is hasonló tartalmakat készíteni (ügyelve persze arra, hogy ne ismételgesd magadat).
•    Ötleteket szerezni régebbi SEO tartalmaid frissítésére: Ha egy tartalmat egy adott kulcsszóra optimalizáltál, de mégis egy másik kulcsszóra, vagy a megcélzott kulcsszó egy másik variációjára termel forgalmat, akkor optimalizáld át erre a sikeresebb kulcsszóra. Helyezd el többek között a címben is, hogy minél több forgalmat vonzhass be vele.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 6

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.