AMP - Tartalom és SEO 2023-ban: így csináld hatékonyan

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így egyensúlyozd ki a SEO-t és a tartalmakat 2023-ban
2022/12/05
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A 2022-es év eseményeinek köszönhetően számos marketinges egy új irányt igyekezett felvenni: többet kihozni kevesebből.
A tartalommarketingre való kereslet korábban is magas volt, de a fogyasztói viselkedés változásai és az egyre növekvő igény az azonnali információk iránt csak tovább fokozták azt. Mi több, a Google is egyre több figyelmet kezdett el fordítani a keresést végző felhasználókra, ami csak felgyorsította a SEO és a tartalommarketing összemosódását.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A vásárlói költekezés változásai megzavarták a megszokott viszonyokat, és az emberek azokhoz a cégekhez fordultak válaszokért, amelyekben megbíznak.
Mindez ismét fontosabb szerepet adott a tartalommarketingnek, miközben a fizetett tartalomelosztó csatornákra való költekezés visszaesett, mert a márkák olcsóbb vagy teljesen organikus SEO módszerek irányába fordultak.
A marketingeseknek 2023-ban ki kell egyensúlyozniuk SEO és tartalommarketing erőfeszítéseiket.

Bízd ránk tartalommarketinged egyensúlyozását, hiszen folyamatosan figyelünk a trendekre és minden keresőoptimalizálási taktikát ismerünk. Kérd ajánlatunkat most!

 

Íme néhány hasznos tipp ehhez:

1. Figyelj a fogyasztói szándékra a kulcsszókutatás során

A szándék az elmúlt évek egyik legfelkapottabb online marketinges fogalma. A kulcsszószándék három kategóriára osztható fel:
  • Tudatosság: „Hogy készül a palacsinta?”
  • Kutatás és felfedezés: „Android vagy iOS”
  • Vásárlás: „olcsó okostelefon árak 2022”

Egy kulcsszó Google által feltételezett szándékát úgy állapíthatod meg a legegyszerűbben, hogy rákeresel, és megnézed, hogy milyen találatokat kapsz vissza. 
Ha olyan tartalmakat szeretnél készíteni, amelyek közvetlenül a keresők szándékát célozzák meg, akkor tudnod kell, hogy mit és miért keresnek az emberek:
Használj valós idejű keresési statisztikákat, hogy alaposabban megértsd lehetséges ügyfeleid keresőszándékát.
Keresd meg azokat az akadályokat és információs hiányosságokat, amelyek megzavarják és megszakítják a vásárlók utazását.
Készíts olyan tartalmakat, amelyek segítenek elérni a kereső felhasználók célját. Ehhez vedd figyelembe a szándékot, a témát, a kulcsszavakat és a versenytársak kínálta felhozatalt is.

2. Használd fel az összegyűjtött adatokat a tartalmak és kreatívok elkészítéséhez

Az interneten összegyűjtött adatok mennyisége exponenciálisan növekszik. Rég elmúlt már az a korszak, amikor vásárlók érintkezési pontjait manuálisan jegyezgettük és értékeltük ki maguknknak.
Mégis, a marketingesek 61%-a azt állítja, hogy szervezetük vagy nem rendelkezik az ehhez szükséges technológiákkal, vagy nem használják ki teljes mértékben a rendelkezésükre álló eszközöket.
Amire tehát szükséged lesz:

  • A megfelelő rendszereket, eszközöket és személyzetet kell alkalmaznod az adatok összegyűjtésére és kiértékelésére, illetve ezen adatok felhasználására a tartalomkészítéshez.
  • Koncentrálj az alkalmazottak továbbképzésére vagy szervezd ki az adatkezelést egy külsős cégnek.
  • Dokumentáld a leghatékonyabb munkameneteket és folyamatokat, hogy a későbbiekben meg tudd ismételni őket.

 

3. Találd meg az egyensúlyt a tartalomkészítést, a SEO és a keresőtalálati oldalak között

A Google-t általában nem egyszerű meggyőzni arról, hogy a te tartalmad a legjobb találat egy-egy felhasználói keresésre. Ez különösen manapság, a hasznos tartalmak korában igaz.
Mindenképpen meg kell felelned a Google elvárásainak. Figyelned kell továbbá a különböző alternatív találatokra is – a videókra, a képekre, a kiemelt kivonatokra, a helyi találatokra és így tovább. A modern keresőtalálati oldalak manapság nem csupán kék hivatkozásokból állnak.
Ahogy lassan átlépsz 2023-ba, próbálj meg változatosabb tartalmakat készíteni:

  • Vizsgáld meg a keresőtalálati oldalakat és nézd meg, hogy hová szeretnél bekerülni. Igazítsd ehhez tartalmaid jellegét és formátumát.
  •  Ellenőrizd és frissítsd régi tartalmaidat és optimalizáld őket az új rangsorolási lehetőségekre.
  • Használd a megfelelő Schema jelöléseket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szól oldalad tartalma.
  • Kerüld a tartalmak túlzott optimalizálását – ne halmozz kulcsszavakat csak azért, hogy jobban rangsorolj (ez a taktika már rég nem működik).

 

4. Használj automatizálást a tartalmak elkészítéséhez és ellenőrzéséhez

A kreativitás és az olvasókkal kialakított személyes kapcsolatok sokkal fontosabbak, mint valaha, annak ellenére, hogy mind a tartalomkészítés, mind a keresőoptimalizálás bizonyos területein is egyre gyakrabban találkozhatsz az automatizálással.
Az igazán tehetséges marketingesek úgy hasznosítják a gépi tanulással és mesterséges intelligenciával működő algoritmusokat, hogy ne kelljen engedniük a tartalmak minőségéből és személyes hatásából:

  • Használj SEO statisztikákat a tartalomstratégiák összeállításához.
  • Működj együtt tapasztalt és szakmailag felkészült tartalomkészítőkkel.
  • Győződj meg róla, hogy a dolgok technikai oldalával foglalkozó alkalmazottak tisztában vannak-e a tartalmak fontos szerepével.
  • Használd okosan a tartalomautomatizáló eszközöket.

Az automatizálás az alábbi területeken segíthet időt és egyéb erőforrásokat spórolni:

  • Többször előforduló tartalmakból adódó problémák azonosítása
  • A tartalmak szókincsének javítása.
  • Hibás hivatkozások felkutatása és a belső linkelés automatizálása.
  • A webhely infrastrukturális problémáinak azonosítása.

5. Ügyelj rá, hogy mit mérsz és miről jelentesz

A CMI legújabb B2B kutatási jelentése szerint a marketingesek 86%-a foglalkozik az online forgalom mérésével. Ez a mutató segít megállapítani, hogy mely tartalmaid teljesítenek az elvárások szerint, és melyek nem.
A KPI-k kijelölése és annak értelmezése, hogy mivel járulnak hozzá a konverziókhoz rengeteget segít majd a teljesítmény felmérésében, főleg, ha szervezetednek több ezer, vagy több százezer oldalt kell megfigyelnie.
A megfelelő mutatók kiválasztásával könnyebben készíthetsz majd teljesítményjelentéseket a tartalmakról a vezetőségi tagoknak, akik az alábbiakra kíváncsiak:

  • Márkaelérés
  • Aktivitás
  • Konverziók
  • Bevétel

A céges célokhoz leginkább kapcsolódó tartalmi adatok megosztásával meggyőzheted a vezetőséget, hogy a továbbiakban is megfelelő keretet biztosítsanak marketingtevékenységeidhez.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 5

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.