A vásárlói költekezés változásai megzavarták a megszokott viszonyokat, és az emberek azokhoz a cégekhez fordultak válaszokért, amelyekben megbíznak.
Mindez ismét fontosabb szerepet adott a tartalommarketingnek, miközben a fizetett tartalomelosztó csatornákra való költekezés visszaesett, mert a márkák olcsóbb vagy teljesen organikus SEO módszerek irányába fordultak.
A marketingeseknek 2023-ban ki kell egyensúlyozniuk SEO és tartalommarketing erőfeszítéseiket.
Bízd ránk tartalommarketinged egyensúlyozását, hiszen folyamatosan figyelünk a trendekre és minden keresőoptimalizálási taktikát ismerünk. Kérd ajánlatunkat most!
Íme néhány hasznos tipp ehhez:
1. Figyelj a fogyasztói szándékra a kulcsszókutatás során
- Tudatosság: „Hogy készül a palacsinta?”
- Kutatás és felfedezés: „Android vagy iOS”
- Vásárlás: „olcsó okostelefon árak 2022”
Egy kulcsszó Google által feltételezett szándékát úgy állapíthatod meg a legegyszerűbben, hogy rákeresel, és megnézed, hogy milyen találatokat kapsz vissza.
Ha olyan tartalmakat szeretnél készíteni, amelyek közvetlenül a keresők szándékát célozzák meg, akkor tudnod kell, hogy mit és miért keresnek az emberek:
Használj valós idejű keresési statisztikákat, hogy alaposabban megértsd lehetséges ügyfeleid keresőszándékát.
Keresd meg azokat az akadályokat és információs hiányosságokat, amelyek megzavarják és megszakítják a vásárlók utazását.
Készíts olyan tartalmakat, amelyek segítenek elérni a kereső felhasználók célját. Ehhez vedd figyelembe a szándékot, a témát, a kulcsszavakat és a versenytársak kínálta felhozatalt is.
2. Használd fel az összegyűjtött adatokat a tartalmak és kreatívok elkészítéséhez
Az interneten összegyűjtött adatok mennyisége exponenciálisan növekszik. Rég elmúlt már az a korszak, amikor vásárlók érintkezési pontjait manuálisan jegyezgettük és értékeltük ki maguknknak.
Mégis, a marketingesek 61%-a azt állítja, hogy szervezetük vagy nem rendelkezik az ehhez szükséges technológiákkal, vagy nem használják ki teljes mértékben a rendelkezésükre álló eszközöket.
Amire tehát szükséged lesz:
- A megfelelő rendszereket, eszközöket és személyzetet kell alkalmaznod az adatok összegyűjtésére és kiértékelésére, illetve ezen adatok felhasználására a tartalomkészítéshez.
- Koncentrálj az alkalmazottak továbbképzésére vagy szervezd ki az adatkezelést egy külsős cégnek.
- Dokumentáld a leghatékonyabb munkameneteket és folyamatokat, hogy a későbbiekben meg tudd ismételni őket.
3. Találd meg az egyensúlyt a tartalomkészítést, a SEO és a keresőtalálati oldalak között
A Google-t általában nem egyszerű meggyőzni arról, hogy a te tartalmad a legjobb találat egy-egy felhasználói keresésre. Ez különösen manapság, a hasznos tartalmak korában igaz.
Mindenképpen meg kell felelned a Google elvárásainak. Figyelned kell továbbá a különböző alternatív találatokra is – a videókra, a képekre, a kiemelt kivonatokra, a helyi találatokra és így tovább. A modern keresőtalálati oldalak manapság nem csupán kék hivatkozásokból állnak.
Ahogy lassan átlépsz 2023-ba, próbálj meg változatosabb tartalmakat készíteni:
- Vizsgáld meg a keresőtalálati oldalakat és nézd meg, hogy hová szeretnél bekerülni. Igazítsd ehhez tartalmaid jellegét és formátumát.
- Ellenőrizd és frissítsd régi tartalmaidat és optimalizáld őket az új rangsorolási lehetőségekre.
- Használd a megfelelő Schema jelöléseket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szól oldalad tartalma.
- Kerüld a tartalmak túlzott optimalizálását – ne halmozz kulcsszavakat csak azért, hogy jobban rangsorolj (ez a taktika már rég nem működik).
4. Használj automatizálást a tartalmak elkészítéséhez és ellenőrzéséhez
A kreativitás és az olvasókkal kialakított személyes kapcsolatok sokkal fontosabbak, mint valaha, annak ellenére, hogy mind a tartalomkészítés, mind a keresőoptimalizálás bizonyos területein is egyre gyakrabban találkozhatsz az automatizálással.
Az igazán tehetséges marketingesek úgy hasznosítják a gépi tanulással és mesterséges intelligenciával működő algoritmusokat, hogy ne kelljen engedniük a tartalmak minőségéből és személyes hatásából:
- Használj SEO statisztikákat a tartalomstratégiák összeállításához.
- Működj együtt tapasztalt és szakmailag felkészült tartalomkészítőkkel.
- Győződj meg róla, hogy a dolgok technikai oldalával foglalkozó alkalmazottak tisztában vannak-e a tartalmak fontos szerepével.
- Használd okosan a tartalomautomatizáló eszközöket.
Az automatizálás az alábbi területeken segíthet időt és egyéb erőforrásokat spórolni:
- Többször előforduló tartalmakból adódó problémák azonosítása
- A tartalmak szókincsének javítása.
- Hibás hivatkozások felkutatása és a belső linkelés automatizálása.
- A webhely infrastrukturális problémáinak azonosítása.
5. Ügyelj rá, hogy mit mérsz és miről jelentesz
A CMI legújabb B2B kutatási jelentése szerint a marketingesek 86%-a foglalkozik az online forgalom mérésével. Ez a mutató segít megállapítani, hogy mely tartalmaid teljesítenek az elvárások szerint, és melyek nem.
A KPI-k kijelölése és annak értelmezése, hogy mivel járulnak hozzá a konverziókhoz rengeteget segít majd a teljesítmény felmérésében, főleg, ha szervezetednek több ezer, vagy több százezer oldalt kell megfigyelnie.
A megfelelő mutatók kiválasztásával könnyebben készíthetsz majd teljesítményjelentéseket a tartalmakról a vezetőségi tagoknak, akik az alábbiakra kíváncsiak:
- Márkaelérés
- Aktivitás
- Konverziók
- Bevétel
A céges célokhoz leginkább kapcsolódó tartalmi adatok megosztásával meggyőzheted a vezetőséget, hogy a továbbiakban is megfelelő keretet biztosítsanak marketingtevékenységeidhez.