AMP - SEO stratégia: 2021-es elvárások a SEO területén

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mire lesz szüksége 2021-es SEO stratégiádnak?
2021/01/27
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A SEO sokáig csak azt jelentette, hogy valaki első helyre szeretne rangsorolni egy kulcsszóra. Ez az elv azonban ma, 2021-ben már egyáltalán nem tükrözi teljesen a SEO esszenciáját. Ahogy az évek telnek, úgy a keresőoptimalizálási stratégiák is egyre változnak, fejlődnek, arról nem is beszélve, hogy az emberek ma már egészen másképpen gondolkodnak és keresnek, mint 10-20 évvel ezelőtt.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

2020 egy meglehetősen zavaros év volt mindenki számára, és a marketingeseknek is nehezükre esett nyomon követni a legjelentősebb technológiai változásokat és viselkedési trendeket, hogy megfelelően igazíthassák SEO stratégiájukat az aktuális helyzethez.


Ha te is hasonló cipőben jársz, akkor a következőkben összefoglaljuk mindazt, amit a 2020-as év eseményeiről tudnod kell, hogy felkészülhess 2021-es SEO stratégiádra! Ha pedig úgy érzed, hogy egyedül nem bírkózol meg ennyi elvárással, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

SEO az elmúlt években

Az elmúlt évek keresőmotor-fejlesztéseinek köszönhetően egyre kevesebb figyelmet kapott a webhelyek felépítése, miközben sokkal több hangsúly helyeződött a tartalmakra. A 2011-ben bemutatott Panda algoritmus jelentős változásokat eredményezett a SEO világában, ugyanis a Google egyre nagyobb hangsúlyt kezdett a tartalmak relevanciájára és minőségére a hivatkozások és egyéb szempontok kárára.
A változtatás az úgynevezett „black hat” csalók manipulatív technikáit is igyekezett semlegesíteni (pl. a vásárolt hivatkozásokat). Az ilyen szabálytalanul „optimalizált” tartalmak kiiktatásával a Google sokkal relevánsabb és jobb minőségű találatokat szedhetett össze a felhasználóknak.


Jelentős változás történt a tartalmak megtekintésében is, hiszen az elmúlt évtized során rengeteg felhasználó kezdte el okostelefonjáról (is) böngészni az internetet. Az ilyen hordozható készülékek elterjedésével a tartalmaknak igazodniuk kellett az új képernyőméretekhez, böngészési módokhoz (egér helyett érintéses navigáció), és az okostelefonok eleinte lényegesen gyengébb teljesítményéhez. Ezek az eszközök számos tartalomtípust támogattak, a rövid és hosszú szöveges tartalmaktól keresztül az audiovizuálisakig.


Fontos trenddé vált a hangalapú keresés is, amely az elmúlt néhány év során rengeteget fejlődött, és ma már rengetegen szólnak természetes stílusban okoskészülékeikhez ahelyett, hogy begépelnék kereséseiket.
 

 

Mi a teendő optimalizálás terén?

A fentiek alapján bizonyára egyértelművé vált, hogy a 2021-es SEO egészen máshogy néz majd ki, mint a 10 évvel ezelőtti keresőoptimalizálási stratégiák. Lássuk tehát, hogy mikre kell koncentrálnod az elkövetkezendő esztendőben.

 

Finomítsd kulcsszavaidat

2021-ben a marketingeseknek olyan kulcsszavakat és kifejezéseket kell használniuk, amelyek passzolnak célközönségük keresőszándékához. A kereső felhasználók szándékai rengeteget változtak az évek során (és ezért nem csak a 2020-at meghatározó COVID-19 járvány a felelős). Az ügyfelek már jó pár évvel ezelőtt is a közvetlen közelükben szerettek termékeket és szolgáltatásokat vásárolni, a 2010-es évek során azonban drasztikusan megnőtt a „közelemben” jellegű keresések száma, ami főleg az okostelefonok elterjedésének köszönhető.

 

Foglalkozz a kulcsszó-csoportokkal

Kulcsszó-csoportok alatt itt egy adott kulcsszó különböző változataira kell gondolni. Ez segít majd tartalmaidat különféle oldalakhoz párosítani.


Tegyük fel például, hogy céged borok termelésével és forgalmazásával is foglalkozik, illetve tanácsadást is nyújt a borokkal (fogyasztás, párosítás stb.) kapcsolatban. Érdemes ránézned webhelyed Google Search Console-jára, hogy ellenőrizhesd, milyen kulcsszavakon keresztül találnak rá tartalmaidra a felhasználók a Google Keresőben. Itt minden bizonnyal olyan kulcsszavak jelennek majd meg, mint a „bortermelés”, „borkóstolás”, „borok fogyasztása” és így tovább. E kulcsszó-csoport központi kulcsszava a bor. Érdemes tehát minden ilyen kifejezéshez egy-egy külön oldalt létrehoznod webhelyeden.
A kulcsszó-csoportok létrehozásával új ötleteket is meríthetsz hirdetéskampányaidhoz. Annak ellenére, hogy 2020-ban számos cég csökkentette hirdetési költségkeretét, a digitális reklámok 2021-ben a stratégia hasznos részét képezik majd, még ha lényegesen kevesebb pénzből is, mint a járvány előtti években.


Ez az átmeneti lassulás azonban remek lehetőséget kínál a marketingeseknek, hogy újraellenőrizzék kulcsszó-csoportjaikat, megismerkedjenek az aktuális trendekkel, frissítsék buyer personáikat, és alkalmazkodni tudjanak a kulcsszó-keresési arányok változásaihoz.


Érdemes lesz gyakrabban ellenőrizni a SEO teljesítményt, beleértve az analitikai eredmények böngészését is, amelyek új lehetőségekre világíthatnak rá az organikus tartalmak és a fizetett hirdetések optimalizálásához. A Google Seach Console vagy Bing Webmaster Tools felületén például az átlagos pozíciók alapján kiderítheted, hogy mely témák szerezhetnének további forgalmat céged számára további organikus tartalmakon vagy hirdetéseken keresztül.

 

Ügyelj webhelyed sebességére

Ahogy a webhelyek az elmúlt évek során új funkciókkal bővültek és összetettebbekké váltak, egyre több tényező befolyásolja a sebességüket is. SEO szakemberként részben a te feladatod is biztosítani (részben pedig a fejlesztőké), hogy a rád bízott webhelyek villámgyorsan működjenek, méghozzá minden böngészésre alkalmas eszközön.


Webhelyed sebessége kulcsfontosságú szerepet játszik a látogatóidnak nyújtott felhasználói élményben. A felhasználói élmény 2021-ben minden eddiginél fontosabb SEO szemponttá válik, májustól ugyanis a Google az úgynevezett alapvető webes vitals-mutatókat is méri majd a rangsoroláshoz.


Ezek a mutatók általánosságban azzal foglalkoznak majd, hogy webhelyed oldalai milyen gyorsan töltődnek be a felhasználóknak, és hogy eközben mennyire maradnak stabilak a rajtuk található elemek. Ezeket a mutatókat már most ellenőrizheted a Google Search Console felületén, vagy a Google PageSpeed Insights eszközével.


Webhelyed sebességének elemzése segít az úgynevezett „lusta betöltés” kivitelezésében. A lusta betöltés egy olyan technika, amely lehetővé teszi, hogy egy weboldal képei és kiegészítő kódjai aszinkronban töltődjenek be a böngészőben. Ilyenkor a nagyobb elemek hatékonyabban és összességében gyorsabban megjelenhetnek az oldalon, javítva ezzel a felhasználói élményt, és, ebből kifolyólag, a rangsorolást is.
 

 

Kövesd nyomon törekvéseidet

Mindenképpen érdemes nyomon követni SEO törekvéseidet, hogy tudd, milyen változtatásokat végeztél korábban, és hogy ezek hogyan hatottak organikus forgalmadra és konverzióidra. Ezeket a változtatásokat a Google Analytics felületén is érdemes megjelölni, hogy később könnyebb legyen visszatekinteni, melyiknek volt pozitív és negatív hatása.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 5

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.